Nemusí to být nutně duch. Hráč si může vytvořit novou postavu, nebo se to může udělat jakousi zvrácenou reinkarnací, že bude postava už dospělá a náhodou si bude pamatovat svůj minulý život.
Já, bych s tím neměl velké problémy, hlavně pokud by si to hráč zavinil svou chybou. Asi bych ho při první chybě ušetřil a upozornil ho na chybu co udělal. Ale pokud by mého upozornění nedbal a znovu by vyvolal situaci, která by spěla k jeho smrti, už bych neváhal.
Jiný případ je, pokud hraje hráč svojí postavu velmi dobře a jeho postava kvůli tomu má zemřít. To bych se s hráčem dohodl na dalším postupu.
Jak mi tu, před nějakým časem ukázal jeden PJ. Smrtí postavy quest pro hráče nemusí končit, ba naopak může dostat nový rozměr.
Hodím sem jen tak pro srandu takovej námět k zamyšlení - zabíjení postav.
Za jakých okolností byste byli ochotni jakožto PJ zabít něčí postavu ve svém questu? Případně jakožto hráč zabít postavu jiného hráče. Neměli byste kupříkladu morální zábrany, kdyby šlo třeba i o kamaráda?
George: Byla to reakce na to, že jsi napsal, že přesvědčení nezařazovat do hry nejlépe vůbec nijak. Já chtěl uvést to, kdy to má význam a do jakého hraní. Napsal jsem, jaký další účel přesvědčení má a že nás tento další účel při hře online míjí. A proto tu může některým hráčům připadat nesmyslné, když se to dá milionkrát lépe popsat charakterem.
To, že někdo píše po tobě, nemusí hned znamenat, že tě kritizuje. Já tě chtěl doplnit a přidat svůj názor.
Ono je při této otázce dobré také počítat s jednou věcí. Dračí doupě jsou pravidla pro hraní na živo. Rozdíl v rychlosti hraní na živo a zde na Dark Age je obrovský. Co se na živo odehraje za pět minut, tu běžně trvá pět týdnů. Zde je plno času řešit rozpitvávat charakter postavy a po každém trochu zvláštním činu si přečíst půl stránky o tom, jaké má postava charakterové vlastnosti. Naživo na to má PJ sotva pár vteřin, pokud nechce přerušit hru a tím zkazit atmosféru. Proto hra na živo potřebuje nějaké zjednodušení, aby vypravěč se mohl rychle mrknout a podle toho usoudit, jestli se to nějak významně neliší. Ne každý si hned zapamatuje vlastnosti všech postav. Často se může stát, že přijde nový hráč, který se přidal před pěti minutami a za pět minut se má začít hrát. Čas je jen na naházení postavy. To jsou nějaké podmínky, které vyplývají z hraní na živo a tlačí ke zjednodušování.
Samozřejmě může se namítnout, že to jde vyřešit třeba tím, že každá postava může být charakterizována třeba třemi hlavními vlastnosti pro zjednodušení. To nebo něco takového, by v dnešní době připadlo celkem logické. Řekl bych že nové trendy k takovému stylu tíhnou. Ale je třeba si uvědomit, že Dračí doupě vzniklo už skoro před dvaceti lety. A to jako mírná kopie starší edice DnD. Dračí doupě je už stará hra a v jeho pravidlech je spousta chyb, které se dají znovu a znovu kritizovat. Význam dračího doupěte není v dokonalých pravidlech, ale v tom, že do naší země přinesl hry na hrdiny. Pro mnohé slovo RPG splývá s jménem Dračí doupě.
Je jisté, že v přicházejícím Dračím doupěti dvě to bude vyřešeno mnohem lépe. Ale zase s ohledem na to, že jsou to pravidla pro hru na živo.
Při hraní online je mnohem více času a prostoru pro zabývání se charaktery, tak tu přesvědčení nemá takový význam. Důležité to je hlavně pro začínající hráče, zase jako zjednodušení.