Duší celkem: 899
Přítomných duší: 4
V krčmách: 3

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  52  >>

       
         Mofik
        17:01:49  9. listopadu 2010
      Takže... bylo mi řečeno, že mám přijít s konkrétním nápadem na vylepšení, tady je:




      Reforma dle Mofika



      1) Zrušení expů, nahrazeno neutrálními body (jako se dostává z hádanek)

      2) Možnost zvolení úrovně postavy, možnost navolení zvláštních schopností, kouzel a dovedností (primárně dle systému DrD podle úrovně - nepřijde na zmar už udělaná práce s těmito dovednostmi), bylo by možno ale do všeho ručně zasahovat, přepisovat, odstraňovat, přidávat (i popisy) - umožňuje hrát i jiné systémy a zapojuje nyní nepoužívané dovednosti.


      Tyto dva body vyřeší se onen logický problém, že nyní dostávají expy postavy, zatímco se o ně zasluhuje hráč.


      3) Zrušení modulu zázraky

      4) Malá a Velká hra by buď zůstaly, jak jsou (tzn. podle bodů, které hráč dostane za hraní jedné postavu v jednom questu), nebo přidávám možnost změny Malé a Velké hry na body za všechny postavy ve všech oficiálních questech (zde by se ovšem musela nastavit hranice maximálního počtu ofi-questů, s čímž asi nebude dost lidí souhlasit, nicméně je to jen návrh k diskuzi jako všechny ostatní).

      5) "Expování" tím pádem nemusí projít reformou, může se bodovat příspěvky, jako doteď.

      6) Kdo by chtěl hrát jiné systémy, domluví se s adminy přes PJe na svém vlastním bodování tak, aby to bylo spravedlivé vůči jiným. Tenhle bod by se mohl propracovat více, až bude více ochotných hrát jiné systémy, než DrD.

      7) Mohou být nové žebříčky - body celkově (questy, hádanky + další dva v nejbližší době chystané moduly), případně žebříčky v jednotlivých modulech (což je nyní ostatně Malá a Velká hra)



      Toto jsou základní body, které mě zatím napadly


          16:28:50  9. listopadu 2010
      Alim: no, většinou tě hráči vymlátí na chybě v systému. To se často dělo na GameConu, kde se soutěžně hraje doupě a jde se hraje na rychlost a taky na přesnost, já teď asi kecám trochu, ale tak nějak to je. PJ by neměl dělat moc bot a myslím si, že hráči, co chtějí najít chyby, je vždy najdou.

      Já třeba osobně souhlasím s nějakým testem pro PJe, sice ne tímhle, ale nějakým, protože jsem (bohůmžel) nakoukla do nějakých neofiko Q. a zděsila. Protože je potřeba si zkusit být hráčem, než se jeden stane PJem. Existují výjimky, protože jakmile několik let děláš PJe naživo, je těžké jím pak nebýt i v postu hráče. Takoví PJové jsou na pěst, protože jsou navyklí myslet jako PJ.... eh... no nic... :o)

      Já to ale tedy nemyslela tak, že hráči jsou mrchy. Podle mě, pokud není pružný hráč, sotva takový hráč bude pružný PJ. Pokud hráč nevěnuje pozornost historii, sotva na ni bude brát zřetel, když se stane PJem. Atd. atp. Neříkám, že bych je zlepšila nějakou metodou, jen bych je nechala nad tím se zastavit a zkusit si to vzít jinak.

      Edit: prosím toho, co mi dal mínus, aby mi napsal vysvětlení do pošty, takhle nějak nevím za co a chtěla bych to vědět. Děkujji :o)


       
         Alim_Thor
        14:47:13  9. listopadu 2010
      Pavettka: Narazila jsi na problém, kterej mě chvílema taky pěkně štve a to je, že hráči na pj nijak nereagují. Kolikrát jsem se ozval, jestli nemaj hráči připomínky (sám třeba vím, že někde mám mezeru) a nikdo se neozve. Takže pokud některý hráče naučíš s pjem více komunikovat, vůbec mně to nebude vadit.

      (Nadruhou stranu se obávám, že by se mohli najít i tací, kteří by pak neadekvátně hledali chybky a spíše tím do Pj rejpali. Tomu bych doporučoval se vyhnout a nějak jim to vštípit do hlavy. )


          14:25:04  9. listopadu 2010
      Kdy diskuzi bych poznamenala, že vidím možnost změny jenom v začátečnících, protože starého psa novým kouskům nenaučíš. Docela mě láká udělat si napůl brůžo, napůl diskusní výcvik pro začínající hráče, protože když se změní přístup a potřeby hráčů, bude na to muset PJ reagovat.

      Pokud budou propracované historie, budou PJové muset jim věnovat důležitost, už žádné "stačí jenom charakter", který se (dle mě) člověku špatně hraje, když neví, proč se tak postava tak chová. Proč je drsná, hodná, sadistická.

      Pokud příspěvky budou dynamické nebo umírněné na základě podaných informací.

      Pokud nejen zkušený hráč, ale i začátečník řekne PJ "jo, no, to je sice hezké, ale k tomu nemám co říct/ hm... pěkné a cože to vlastně má být?" Pokud hráč bude vědět, že je lepší se ozvat, když PJ udělá botu, než toho využít.

      Pokud hráč bude hrát s takovou energií, aby se nevyčerpal. Pokud hráč bude mít touhu dokončit brůžo a podpořit PJe, pokud sám hráč bude vytvářet podněty, na které bude bavit PJe reagovat a PJ skrze to pochopí, že je zábava, když pustí uzdu trochu hráčům. A třeba někteří PJové přestanou hrát za hráče, protože už se nebudou muset bát toho, co se stane, když se hráč vydá jinou linií.

      atd. atp.


       
         DonSimon
        09:02:35  9. listopadu 2010
      FinalFF.. 2 měsíce a hned je sakra rozdíl. A ten test nutí cvičence podívat se na to, co bychom ho stejně nutili se naučit (pravidla serveru, základy DrD, trocha pravopisu). Takže nám ve výsledku šetří hodně času a dělá výcvik efektivnější.


      Angeluss.. OK, pak jsem to špatně pochopil a vyložil si útočněji, než to ve skutečnosti bylo myšleno. Moje omluva

      Přesto se mi prostě zdá, že tyto vzletné myšlenky, které dobře zní a těžko se proti nim protestuje, v praxi zkrátka často nefungují (viz rychlovýcviky, které všechny bez výjímky trvaly déle než ýcviky normální). A i v tomhle případě se možná hraje týden, ale příprava trvá kolik - 5 měsíců? Většinu normálních hráčů už by to mezi tím přestalo bavit. Prostě se bojím, že tudy cesta nepovede a dokud neuvidím, že to někde alespoň jednou opravdu dobře zafungovalo na neoficiální úrovni, moc smyslu v tom zavádět pro to podporu na úrovni oficiální nevidím.

      Ale diskuze je to poslední týden plodná, o tom žádná :) Díky i Tobě.


       
        Final
        23:40:31  8. listopadu 2010
      Nakor: Při kvalitním vedení neofíku nebudeš připuštěn k výcviku. Pouze ti bude odpuštěna hranice expů pro složení testu. Ale pokud test neuděláš, tak ti to moc platné nebude. Je sice fakt, že jednou ten test musí udělat každý, ať už stylem pokus-omyl, nebo pečlivým studováním. Ale to neřeší věc se zkvalitněním serveru. V mé myšlence je zrušení testu a kvalifikovat PJ podle jejich dosažených zkušeností s vedením po určité době, a ne se kvalifikovat pomocí testu, který udělalo hodně lidí, ale jen málo z nich je ve výcviku, nebo jsou of PJ.


       
         Angeluss
        23:23:11  8. listopadu 2010
      Don: A já si na oplátku dovolím tvrdit, žes teďka udělal dost ukvapený závěr Můj quest oficiálně odstartoval před týdnem a jsou v něm 4 příspěvky. Z toho se nedá nic moc soudit. Navíc si vyprošuju to "lépe". Jestli za něco bojuju, tak za to, že neexistuje "lepší, nebo správný" přístup ke hře. Existují jen styly, které jsou mě osobně bližší a já je chci mít možnost nabídnout hráčům, kteří mají zájem je zkusit.

      Stejně tak nikoho neviním z aktuálního stavu, na kterém jsem se do velké míry taky podílel. Vůbec mi nejde o nějaká obvinění, nebo kontroverzi. Předkládám tu svůj pohled na dneska zavedenou realitu, ke které jsme dospěli a snažím se dokázat že existují i jiné možné pohledy a jiná řešení. Snažím se tak lidi, které tahle debata ještě neznudila přivést k novým myšlenkám. Chci aby se tu objevily přesně takové příspěvky jako napsal Nakor, aby si lidi uvědomili co je skutečně baví a pustili se do toho. Protože pak to pro Nakora a jemu podobné bude opravdu dobrá hra tentokrát bez uvozovek.

      Zavádění Monja Blancy by bylo spíš na nějaký večer k pivu. Nepříjde mi ale nijak problémové. Čekal jsem to mnohem obtížnější. A intuice je podle mého otázkou zvyku a určitého vývoje. Sám děláš GUIčka, kde se před pár lety za intuitivní ovládání považovalo něco úplně jiného než dnes. S hrami je to podobné. Navíc intuitivní hraní nemusí každý považovat za nejlepší, např. hardcore hráči PC her jsou proti intuitivním mechanismům hraní (ne ovládání) přímo vysazení.


       
         Nakor
        23:20:28  8. listopadu 2010
      FinalFF: Ale při kvalitním vedení neofik q. může být adept připuštěn k výcviku, nebo v běžnější praxe k PJ testu. Takže tvůj argument, že by se zvedla úroveň q. asi nefunguje. Proč se tedy PJ nesnaží, aby moli této vyjímky využít.


       
        Final
        23:13:29  8. listopadu 2010
      DonSimon: Beru, na druhou stranu, obvykle se dá nasbírat základních 50 expů za 2 měsíce, v questu i dříve. Což značí že nováček se k testu dostane stejně a pokud ho udělá (třeba i náhodou), tak je vám to vaše síto téměř k ničemu. Pokud by byla předem nutná určitá doba vedení neoficiálu, tak by tento problém odpadl. Navíc by se tak hodně lidí nesnažilo získat expy jen za účelem udělat test. Bylo by to mnohem volnější a možná i zábavnější. Nikdo by se nikam nehrnul za každou cenu. A myslím, že by to zajistilo i kvalitnější questy. Pokud by totiž šlo lidem o to stát se of PJ, dávali by si na svých questech víc záležet. A zvedla by se úroveň celého serveru.


       
        Jakub.s
        22:01:22  8. listopadu 2010
      Já jsem se teda ve výcviku, který tak vždycky budu nazývat, naučil dost užitečných věcí, řekl bych... Minimálně odstranění hraní za hráče, myslím. Takže výcvik výcvikem je, IMHO.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).