Duší celkem: 899
Přítomných duší: 2
V krčmách: 1

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  64  >>

       
        Squell
        15:23:07  3. listopadu 2010
      Nj, ale proti vykrvácení se dá bránit - kouskem látky a to si aj může takto zachránit postava sama ze svého oblečení.
      Znáš knihu "Stíny meče" ? Tam to je rozděené a pitvali se aj s rasama a nevynechali i povolání.
      Tento směr by mohlo být nádherné oživení Dark Age.....


       
         Guner
        15:14:30  3. listopadu 2010
      Pri obrovskom zásahu, kde máš "poškriabanú" nohu predsa neumreš, umreš na to vykrvácanie


       
        Squell
        15:12:05  3. listopadu 2010
      Aha - to jsem nevěděl, že mi to ty expy neveme.
      A jinak 20 příspěvků je málo. Někteří ofi. PJ s expy šetří.
      Nechci jmenovat .....

      A když už se bavíme - přidají se do itemů i orázky nějakých kožešin, aby se mohly postavy přikrýt když jdou spát ?
      A pak bych měl i jiné návrhy na itemy - jenž jsem hledal a nenašel.

      Pak by mě zajímala otázka životů u postavy - vím, že Dračí doupě to moc neřeší - ale uvtal bych rozdělení životů - na ruce, nohy, tělo a hlava.....
      Hraní je pak reálnější a postava pak neumře na poškrábanou nohu, atd... Prostě trochu realistiky. Pak by se dalo aj lépe rozvinout příspěvky psaní a byly by nápaditější.


       
         Guner
        15:02:04  3. listopadu 2010
      Squell, Banan:
      Stačí vam jeden Oficiálny quest a napísať 20 príspevkov bežnej kvality (5) a máte 100XP to podľa mňa vôbec nie je veľa.
      Som mal dva oficiály a po mesiaci už som robil výcvik

      A Squell: to ti tie expy nevezme, stále ich môžeš investovať


       
      (uživatel smazánBaNaN
        14:57:29  3. listopadu 2010
      Ahoj,

      já by som sa oficiálnym PJ chcel stať, mám na to viac dôvodov.

      Prvý a asi hlavný dovod je, že tých čo majú kocku oficiálneho PJ je málo a je ťažké sa medzi nich dostať. Preto som si to už pred rokom keď som tu bol prvý krát určil ako prvý cieľ nájsť si oficiálny quest a stať sa ofi... PJ.
      Až po roku sa mi podarilo nazbierať potrebný počet exp., ale bohužiaľ sa mi ho nepodarilo spraviť a keď si mám predstaviť, že budem čakať ďalší rok na to aby som sa o to mohol znovu pokúsiť tak sa mi z toho točí hlava...

      Ďalší dovod prečo sa chcem stať ofik PJ je, že budem mohol odmeňovať hráčov za ich snahu. Viem, že sa hrá hlavne pre zábavu ale každý zo seba dokáže vydať viac keď je nejak motivovaný.
      Ďalej hodnosť oficiálneho PJ, už len tá zelená kocka značí, že nie som úplný amatér a budí u hráčov veľký záujem. Je veľmi ťažké nájsť si oficiálny quest a nazbierať 100 exp... pretože ofik. questov je málo a dá sa povedať, že všetky sú obsadené.
      Vo všeobecnosti súhlasím s doterajším systémom oficiálneho PJ. Jediné čo mi na tom trošku vadí je to, že pre niekoho je takmer nemožné získať tých potrebných 100 exp....

      To je asi všetko čo som zatiaľ k tomu chcel :)


       
        Squell
        14:33:49  3. listopadu 2010
      Ahoj, no já se nerozepíši jak Pavettka. Jsem tady na DA už přes 2 roky a zatím nemám důvod odtud odcházet.
      Ofi. q. ?
      No může to být zábavné - jen podmínky jsou natolik tvrdé, že za ty 2 roky jsem neměl chuť moc do toho jít. Strašně mi na tom vadí - 100 ex za vůbec pokus o to dostat se na pozici PJ - já to raději investuji do postavy - aj tak vylepšování postavy se současnou rychlostí expování bude dosažení 36. úr. trvat 10 let.
      To mě strašně vadí na tom označení Ofic. Kdyby podmínky pro pokusy o udělání tohoto postu byly jednodušší - pak proč ne?
      Klidně na tohle téma budu debatovat dále. Ale teď nejzávažnější důvod jsem uvedl.


       
        Zipp
        13:19:25  3. listopadu 2010
      Kde je tady ta anketa? :D


          11:30:53  3. listopadu 2010




      Ptáte se, zda bych se chtěla stát ofiko PJem a proč.

      Ano, chtěla.

      Proč?
      Je to jednoduché, ta kostička mnohem lépe vypadá. Je to lákadlo slibující nějakou tu odměnu a také říká, že daný PJ tu už nějakou dobu je. Někteří hráči paličatě trvají na oficiálních questech, nevím, zda jsou to exphunteři nebo prostě chtějí ověřenou kvalitu. Nevím, ofiko Q. nemám (ve smyslu nevlastním).

      Mohu expovat => vzdělávat své hráče. Udělit expy znamená zavdat důvod k hovoru. Já řeknu, co si myslím a hráč poté pravděpodobně také. Mohu si vychovávat své hráče. Ať už je upozornit na nelogičnosti jednání v rozporu s reáliemi světa, historií čímkoliv nebo je upozornit na přílišnou stručnost příspěvku, špatné vžití se do postavy (z mého PJského úhlu pohledu => možnost diskutování, zda opravdu myslíme to samé) či přílišnou obsáhlost plnou nebetyčných keců.
      Expy jsou zpětnou vazbou a mohou vyvolat plodnou diskuzi. Hráči totiž mohou být (a někdy i jsou) zkušenější než PJ, co se týče stylistiky/psaní/pravidel/čehokoliv.

      Hodně ofiko PJů se drží trapně fantasy stylu (IMHO). Je tu utlačování manga stylu, Postapo, WoD, FATE,… DarkAge je svým způsobem stejně zkostnatělá jako www.dracidoupe.cz, až na to, že dračí doupě na svou zkostnatělost/přilnavost/podporu jednoho systému přiznává už svým samotným názvem. :o) A já to chci změnit.


      Co mi vadí?
      Výcvik. Myslím si, že štvu svou cvičitelku jak jen to jde. Nejsem opička, cvičitelka je mladší než já (je těžké nechat se poučovat někým mladším s tím, že kdo ví, zda má stejné zkušenosti) a krom toho já hraji aktivně různé styly a doupě už přes nějakých sedm let. Tzn. na DarkAge možná lama jsem, ale..

      Stylistika.
      Osobně se nikdy nenaučím psát přímou řeč, nejde mi to ani když se snažím a cvičitelka už uvažuje o tom, že to dělám schválně. Nedělám. Přísahám.
      Stylistika je pěkná věc, když jeden studuje střední/základní školu. Píše diktáty a má přímý kontakt se spisovnou češtinou. Na vysoké už se to tolik neřeší. Práci si necháte zkontrolovat kamarádem/kamarádkou, co se živí korekturami a neřešíte. Jde o obsah a ne o formu. Samozřejmě, že forma je důležitá, ale je otázkou, zda je důležitější než obsah.

      Teď mi cvičitelka jako hráčka neudělala odstavce a já si toho ani nevšimla. Chyba? Nemyslím si. 11 řádkový odstavec podle mě není problém, zvlášť, když je text opravdu čtivý. Ale je to špatně a možná za to nedostanu Ofiko kostičku. Jsem znechucena. Nejsem učitelka češtiny, a pokud si chyby nevšimnu (ať už jsem negramot nebo prostě text je natolik dobrý, že to zhltnu tak, že to přehlédnu), tak ji neřeším. Od dob střední školy dělám dost chyb (i když příspěvky píšu ve wordu, zůstává tu shoda podmětu s přísudkem a třeba psaní přímé řeči).

      Další rozpor je hraní online a naživo, já chápu, že tu je asi hodně dobrých cvičitelů, ale umí všichni hrát naživo? Umí přesvědčit někoho jako jsem já o tom, že mi mají co dát? Že mi mají co říci? Že mi mohou říct více, než třeba další lidé jako já, tedy s nějakými zkušenostmi a bez ofiko kostičky? Nedali by se rozdělit cvičitelé dle priorit? Já nemám prioritu umět excelentně česky, líbil by se mi cvičitel se zkušenostmi třeba z World of Darkness, který by mi pomohl se zápletkou, který by mi pomohl manipulovat s hráči a opravoval škvíry v ději. Dělal sviňárny. Má cvičitelka je dobrá, ale zkoušet mě na stylistice a formátování, to promiňte, ale já lidem nebudu strhávat expy za gramatiku. Já jim řeknu napiš historii, a pokud bude jejich historie chaotická, nečitelná a s hrubkami, tak je nepřijmu. Tečka.

      A zajímá to cvičitele? Ne, Cvičitelka mi řekla, že „Tak by to ze stylistického hlediska nemělo být, přinejmenším jednotlivé oddíly jako "historie", "vzhled" a "charakter" by měly mít celistvou podobu.“ A podle mě neměli. Já jako PJ do historie hráčů lezu pořád, a když je to ve formě povídky, hledají se mi tam jednotlivé schopnosti, blízké postavy apod. hodně špatně a deník najednou ztrácí účel deníku. A ať už hrajete doupě, také to nemáte jako povídku. Povídka může být historie, ale tou to také končí.

      Proč musím cvičitelovi vymýšlet postavu, když se pak dozvím „Postavu jsi vymyslela moc hezky; je originální, ale na druhou stranu ne tak extravagantní, aby ji většina lidí nedokázala s přehledem zahrát. A jak jsi už sama poznamenala, prostoru pro přizpůsobení je tam stále dost, což je dobře. Obzvlášť se mi líbí, že jsi ke zvláštním schopnostem připojila i nevýhody, které z nich plynou.“? Proč hodnotí hratelnost většiny lidí? K čemu to je? Je to MOJE postava a ona je cvičitelka, takže by měla být schopná to zahrát. Tečka. Pokud ne, má si vymyslet svou.

      Sumasumárum:
      Cvičitelé, podle mě, mají různou úroveň a mělo by se brát v potaz, že nováček na DA nutně nemusí být nováčkem ve světě RPG.
      Štve mě důraz na stylistiku, až přehnaný důraz.
      Zkreslenost „myšlení“, co je dobré a co je praktické.
      Bojím se, že nemám šanci tu dostat tu ofiko kostičku. :oD


          11:19:21  3. listopadu 2010
      Být ofi PJem je moc práce a moc aktivity. To mi stačí, co se školy a mažoretek týká. Ještě abych tak ve svém volném čase musela něco takového řešit.
      V čem má vlastně takovej ofi PJ výhodu oproti neofi PJovi? Vidí fóra pro ofi PJe (další práce navíc - pročítání a občasné přispění názorem), může přidělovat expy (zase práce navíc - nejednou jsem byla u toho, když si někdo z PJů stěžoval, že zas musí expovat), hlásí se mu víc lidí do questu (jak jinak než zase práce navíc - musí pročítat víc havranů a odepisovat více lidem). Nic dalšího mě nenapadá a žádnou výhodu jsem nezjistila.
      Za co? Hm. Něco někdo navrhněte a já řeknu, jestli by to bylo přijatelné, nebo ne.


       
         Radulesku
        10:55:12  3. listopadu 2010
      Ještě jednou a naposledy se pokusím rozvířit tuto malou anketku a budu doufat, že přibudou ještě názory dalších, dosud se nevyjádřivších neofi PJů:



      Všichni víte, jaké to je vést quest – vymyslet příběh, shánět lidi, psát příspěvky atd. Má otázka zní:

      Chtěli byste se stát ofi. PJ? A proč?
      A pokud ne, je něco, „za co“ byste změnili názor – co by se mělo změnit, abyste ofi PJem chtěli být?






      Pokud nechcete odpovídat veřejně zde, můžete klidně svůj názor napsat do šuplíku a zpřístupnit ho pouze někomu z kvarteta já, Wingy, Nakor, Astralien. Snažíme se přijít na to, co by každého z vás mohlo motivovat k tomu být ofi PJem.


      Pokud použijete šuplík, pošlete prosím tomu dotyčnému o tom krákala. Děkuji


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).