Duší celkem: 900
Přítomných duší: 4
V krčmách: 1

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  14  >>

          18:26:59  4. listopadu 2013
      Osobně k tomuhle přistupuji hodně individuálně.

      Mám ráda realistické popisy a těm odpovídá i délka příspěvku.

      Př. Když se dostávám z bodu A do bodu B za situace:

      Procházka
      Popis stromů, krajiny, vyslechnout nějaký ten hovor druhých, případně šlápnout do výkalu a tak. Delší příspěvek nevadí, navození atmosféry, seznámení se s vizuální podobou okolí.

      Kontrola trasy před akcí
      Popis zvláštností a odlišností, potkání hlídky, stopování jejich chůze, poslouchání jejich rozhovoru/vysílačky, popis slabých míst, možných variant tras, hledání únikových cest, sledování dopravy (jsou okolo taxíky, MHD,…). Popis delší vůbec nevadí. Očekávám navození stísněné paranoidní atmosféry.

      Úprk
      Zaměření se na postavu. Fyzické pochody (tlukot srdce, křeč, dech) a psychické (rozlítané myšlenky, hledání východisk). Spíše středně dlouhý až krátký příspěvek, navození atmosféry, popis jakoby se jeden díval z rychlíku. Sázka do loterie (hod kostkou) čeho si všimnu.

      Pronásledování
      Velmi krátký příspěvek, zaměření se na cíl. Možné kolize s předměty, lidmi. Vnímání jen podstatných věcí (sirény, blížící se ozbrojenci, cíl…)

      Nesnáším, když mi někdo popisuje kamínky, barvu propisek a tak. Hrozně mě to svazuje a postavě je to úplně k ničemu. Zabíjí to děj i atmosféru stejně jako holé věty. Líbí se mi, když se příspěvky přizpůsobují ději a tomu, co potřebuje postava. Pokud vejdu znuděně do kanclu, chci popis věcí, co mě utvrdí v mé znuděnosti. Hnusnej stůl, debilní tikot hodin, počítač starší než moje prababička. Pokud je postava nadšená, chci, aby příspěvek od hráče i PJe tomu odpovídal. Super umělá kytka, legrační samolepka na pravítku. Pokud jsem IT magor, chci, aby příspěvek byl technický a zaměřil se jen na to, co žere elektriku. Štve mě zahlcení informacemi, na které mnohdy ani postava nemá nárok. K čemu je zloději popis srnčích stop? K čemu je dobré IT magorovi líčit, že ten chlápek má snubák?!

      A poslední věc. Když člověk neumí moc dobře psát a vtáhnout čtenáře do děje, měl by se vyřádit na povídkách, v soutěžích, v knihovně… ale ne v příspěvku.


       
         Rohi
        19:36:01  26. října 2013
      Neviem, ako sa k tomuto objektívne vyjadriť. Nechce sa mi to tu rozpisovať, nakoľko viem, že by to veľa ľudí nečítalo, tak to zhrniem:
      Dlhé príspevky od PJ sú fajn. Pokiaľ obsahujú farbisté opisy, ktoré dokážu hráča vniesť do situácie, atmosférické dialógy, dôležité informácie a zábavné situácie. Ale pokiaľ obsahujú vleklý rozhovor, ktorý sa ťahá už päť výmien príspevkov a s vynechanými riadkami hráči operujú v troch časových leveloch, potom to začína byť trochu otravné. Rovnako ako hráč, aj PJ by mal vedieť odhadnúť správny moment, kedy jeden obraz ukončiť a prejsť na druhý. Za kratšie príspevky hovorí aj to, že napísať ich nezaberie toľko námahy a času, vyblázniť sa pri nich dá tiež, questy sú dynamickejšie a netreba sa do písania toľko nútiť.
      Toľko môj názor


       
         Lutus
        09:16:12  21. října 2013
      Podle situace ve hře. Třeba takový souboj je situace, kde mi jako PJi jeden odstavec stačí. Barbar nemusí při každém nápřahu zbraní vzpomenout na svého mocného pradědečka, kterému by se chtěl jednou vyrovnat a přeříkat si v duchu runové heslo na čepeli. Zvláště, když je potřeba sejmout jenom pár náhodně potkaných skřetů.

      Když o tom tak uvažuji, tak i podle aktivity questu. Pokud je quest aktivní jednou za měsíc, tak se s tím dá vyhrát víc, než když se píše každej všední den... na druhou stranu to může být i naopak - hráči (i PJ) kvůli ambici napsat delší příspěvek tuto činnost odkládají až budou mít více času, tu správnou náladu atd...

      mno každopádně já radši kratší příspěvky (určitě ne víc než dvacet řádků). Je super, když v nějaké klíčové situaci nebo životným zlomu napíše postava třístránkové vyznání, ale totéž při nákupu ovoce na tržišti je podle mě opravdu zbytečné plýtvání časem čtenářů. Zvlášť když totéž udělají i čtyři další hráči a PJ je trumfne příspěvkem sedmistrákovým:)


          22:48:25  20. října 2013
      Já bych k to mu dodala, že je asi dobré se "sladit". S tempem příběhu, s PJ a hráči, mezi hráči.
      Jsou questy, kam píšu sáhodlouhé příspěvky. Někdy i "sáhydlouhé" :D. A jiné, kde se očekává pár vět a jede se dál.

      Uměle natahované příspěvky, kdy je polovina balast vzniklý jen opakováním PJ akcí a bezúčelným zamýšlením nad tím, jestli stát na levé noze a šťourat se v uchu pravou rukou nebo naopak, stojí za prd.
      A někdy to není ani vtipné... Hehe.

      A lidi, pokud už píšete dlouhé statě, používejte, prosím, odstavce a odřádkovávání.
      Není nic horšího, než se prokousat skoro do konce a pak se v tom ztratit a hledat, kde to bylo... :D

      A také příliš krátké příspěvky (po PJských dlouhých) jsou zase docela neslušné...
      Víte, kolik s tím měl práce? A vy pak zareagujete jen na jednu věc. ;)






       
         Petwald
        16:18:20  20. října 2013

      Ahoj, myslím, že kvantita nevylučuje kvalitu.
      Z dlouhých příspěvků zlé sny rozhodně nemám. Ovšem měli by souviset s konkrétním vstupem a přinejmenším dokreslovat osobnost hrané postavy.
      Někdo je prostě psavý více a má košatější projev, ale patří to k jeho osobnosti a baví ho to, jiný dává přednost sevřenější formě.
      Nemyslím, že by hráči většinově psali delší vstupy primárně kvůli expům, a jsou-li tací, je na konkrétním PJ, jak se s tím vypořádá.
      Jistěže pokud je 90% vstupu jen zbytečný balast a vata, odrazí se to i v jeho hodnocení.

      Co se týče pozornosti k popisovaným detailům, pokud by mi na ně hráči vůbec nedbali, asi bych byl dost rozčarovaný, a zvažoval proč si s nimi vůbec dávat práci.
      I tady je pak třeba podle mne rozlišovat. Jinak vnímám, když si hraničář, kterému byla svěřena role provést družinu měšťáků divočinou, všímá každého ohnutého lístečku a jinak pokud by se stejně choval věčně ožralý trpaslík, který krom bitky, myslí jen na to jak přijít k další láhvi.

      Jasná linie versus komplikovanější zápletka. Věc vkusu a u mne také které konkrétní postavy. Některé jsou bijci, jiní myslitelé.
      Většinově jsem ovšem sám rád, když v základu od začátku, vím na čem s hrdinou jsem. Podle to se dál rozhoduji.



       
         Morgh
        08:20:43  20. října 2013
      Já jsem byl vždycky milovník příběhových konspirací.
      Mám rád, když se děj netáhne a má nějaký spád, zároveň mě nebaví příběh, kde od samého začátku vím, jak všechno dopadne. Když se tu objeví příběh s nějakou politickou mašinérií, vždycky mě svrbí prsty, abych si založil novou postavu. Hrozně si užívám nečekané zvraty a spiknutí.

      Zároveň bych chtěl připomenout, že, když se učíme jako Pjové expovat, je nám vytýkáno, abychom se nenechali zbytečně ovlivnit délkou příspěvku. Znám hráče, kteří dokáží vyplodit hodně kvalitní příspěvek a nemusí to být přímo traktát, zatímco jiní - ve snaze získat minimálně B+ (přeháním;) - příspěvek zbytečně natahují, reagují na každý drobný podnět a najednou ze čtivého příspěvku je jakási směska, jako když pejsek s kočičkou vařili dort.
      Z pozice hráče i PJe jsem měl tu možnost poznat, že není účelem reagovat na všechno. Ve skupině budete za exphuntery, kteří nikdy nenechají prostor nikomu jinému z družiny na reakci. A v sólo linii budete nudit svého PJe. (Pokud se neřadíte mezi několik místních mistrů slova, od kterých byste mohli číst všechno, ale právě oni se takovým příspěvkům sami vyhýbají).
      Jako PJ si nejvíce cením dynamických příspěvků, kde je vyzdviženo RP a hráč nereaguje na vše - hlavně se zbytečně nevrací polovinu příspěvku k minulosti, na kterou už dostal PJ vstup - a především se věnuje aktuálnímu dění, do kterého je postaven. Ať už činem, RP, apod.
      Zkrátka všeho s mírou. ;)

      Očima účastníka soutěže 200 slov chci poděkovat všem hodnotitelům, mám radost, že se jich aspoň někde našlo dost a autora nikdy nic nepotěší víc, než když je mu věnována pozornost ze strany čtenářů.
      Současně z pozice čtenáře říkám, že přečíst 200 slov anebo dlouhé hráčské příspěvky, jako například v soutěži Dopiš svůj osud, je značný rozdíl.


       
         Yavanna
        18:16:37  19. října 2013
      Z pohledu hráče mám mnohem raději lineární questy, které podněcují k zamyšlení a zároveň v sobě mají jiskru. Kde mohu s postavou rozhodovat na základě zjištěních zkušeností, co a jak udělá. Kde se může projevit nejen akcí, ale také dle svého přesvědčení. A to třeba i s následky, které pro ni nejsou právě výhodné.
      Naopak mě nebaví hry v nichž jsou postavy křoví. Příběh je jednosměrný, podnětů k rozhodování je minimum a samotný příspěvek je psán tak, aby postavu směřoval směrem, který PJ chce.

      Jako vypravěč upřednostňuji pro své hráče právě příběhy lineární. Mě samotnou by vůbec nebavilo vést něco, u čeho už dopředu vím, jak to dopadne.
      I jako PJ se pobavím u kreativních a propracovaných příspěvků s RP. Mohla bych i jmenovat spoustu uživatelů, kteří takové dokáží napsat, ale prakticky vždy jde o delší příspěvek. Ono to procítění a soužití s postavou je na délce znát,
      Proto jsem ráda za hráče, které mám a příběh si dokážou užít. Bylo to vidět i na Endorské růži, kde se parta tak stmelila se svými postavami, že na fóru probíhaly bouřlivé debaty co a jak dál. Není lepší odměny, než vidět, jak se hráči baví.

      I mě celkem překvapuje, že na literárně herním serveru se registrují lidé, kteří čtou i píšou stylem 'hlavně rychle, ať to nezabere moc času'. Proboha, to je zase dlouhé. Rychle přelétnout tučné písmo, hodím na něj nějakou tu reakci, trochu něco na nějaký posun, ať se neřekne a hotovo. O tom přeci hra není.
      Vždyť právě to přenesení se do jiného světa je tím, čím se dá relaxovat. Oproštění se od všedních starostí. Kvůli tomu tady jsme. Ať už v pozici vypravěče, nebo hráče.

      Se soutěžemi je to podobné. Cokoliv, co vyžaduje více jak pět minut času, je zbytečné. Ať psát, či číst. Proto jsou nejspíše vždy tak nízké účasti. Jinak si nedovedu vysvětlit, že skoro z tisíce registrovaných se najde desítka lidí, ochotných něco udělat.
      Pro pořádající je to škoda vynaloženého času a úsilí. Dožadovat se, aby se vůbec někdo zúčastnil také nepatří k příjemným věcem. Nedivím se, že i ti aktivnější ztrácí chuti, něco pořádat.


       
        Aglar
        10:54:49  18. října 2013
      Většinou se tady nevyjadřuji, ale tentokrát to poruším. Osobně mám radši, když je příspěvek od PJ delší a mám tedy dostatek podmětů pro svou reakci. Pravdou je, že délka reakce se pak odvíjí podle momentální invence, která je zase závislá na náladě, času a miliónu dalších věcí. Osobně taky velice rád využívám případných podmětů v příspěvcích ostatních hráčů.

      Díky SQ, jsem však už několikrát zaslechl názor, že velká spousta (mladších) hráčů nemá dlouhé příspěvky ráda. Buď je úplně odradí od čtení nebo přečtou jen začátek a konec. Podle toho si pak domyslí zbytek a reagují. Osobně si to nedovedu představit.

      Když se nad tím vším zamýšlím, tak uvažuji jestli právě to není úspěch mého neoficu, který tu běží už skoro pět let. Příspěvky jsou stručné, věcné krátké. Ale to je spíš otázka pro mé hráče.


       
         Townie
        09:13:40  18. října 2013
      Vzhledem k tomu, že to tu zas stagnuje, přicházím se zvídavou otázkou pro všechny, kteří toto fórum ještě nepohřbili pod země Skrytých fór a vnímají probíhající debaty.

      Nedávno jsem totiž s pár PJi uvažoval o tom, co je vlastně na hře v questech pro hráče nejzásadnější. Uznávám, že takové téma by nejspíše patřilo i na fórum Hráči sobě, ale osobně by mne zajímal i názor ostatních PJů, takže toto téma otevírám přednostně zde.

      Kvantita a kvalita - čeho více, čeho méně?

      Už delší dobu pozoruji, jak se to tu má s hráči a PJi ohledně množstevní a kvalitní stránky příspěvků. Ať už PJ, nebo hráč, každý preferuje něco trochu jiného a život je o kompromisech, že? Přesto mému zraku neuniká, že jakmile nastane nějaká soutěž, na jejíž váze se mohou podílet všechny duše (přispěním a dokonce i hlasováním), moc takových se nenajde. Proč to?

      Každého asi napadne, že ne všichni máme ve svém rozvrhu třicet minut na pročtení delšího příspěvku a vyjádření svého názoru. Povinnosti se kupí ze všech stran a člověk je vůbec rád, že se na DA dostane, aby alespoň trochu vypustil páru.

      Nedávno proběhlá soutěž 200 slov mne však přiměla k zamyšlení. Stejně jako náhled na některé questy a duše individuálně. Mám totiž pocit, že několik krátkých příspěvků ohodnotilo mnohem více lidí, než se účastní a hodnotí v Alimově soutěži o dopisování osudu. Přitom o dopisování osudů DA je, nebo ne?

      Co tímto sleduji? DA je podle mne server o tvůrčím psaní. Každý tu má příležitost nějak se realizovat, nějak se projevit. Ale čekal bych, že když půjde o server zaměřený na fantasy RPG, budou tu převážně lidé, jejichž vášní bude psaní, čtení a právě ona realizace, jíž jsem zmínil.

      Přesto se mi zdá, že se najdou tací, kteří při pohledu na "delší" příspěvek vytřeští zděšeně zrak a okamžitě prohlížeč zavírají s tím, že na něčem takovém nehodlají mít sebemenší podíl. Je to samozřejmě jen můj názor, takže bych rád, kdyby se našel někdo, kdo ho potvrdí nebo vyvrátí. Netvrdím, že kvalita je přímo úměrná množství, i krátké příspěvky mohou být pěkné a vedou k zajímavé reakci. Mnohdy se mi ale zdá, že se někteří nechtějí rozepsat a přijde mi to jako celkem škoda.

      Jak to tedy vnímáte vy? Trpíte nočními můrami z toho, co na vás grafomani vymyslí? Máte raději "jasnou" linii, kdy se prostě snadno vyřádíte, nebo preferujete komplikovanější zápletky, kde trochu potrápíte mozkovnu? Každý názor je vítán.


       
        Aglar
        12:29:42  13. září 2013
      Věnujte prosím pozornost novému tématu, které se dneškem rozjíždí na fóru Single Quest. Děkuji za pozornost.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).