|
Osobně k tomuhle přistupuji hodně individuálně.
Mám ráda realistické popisy a těm odpovídá i délka příspěvku.
Př. Když se dostávám z bodu A do bodu B za situace:
Procházka
Popis stromů, krajiny, vyslechnout nějaký ten hovor druhých, případně šlápnout do výkalu a tak. Delší příspěvek nevadí, navození atmosféry, seznámení se s vizuální podobou okolí.
Kontrola trasy před akcí
Popis zvláštností a odlišností, potkání hlídky, stopování jejich chůze, poslouchání jejich rozhovoru/vysílačky, popis slabých míst, možných variant tras, hledání únikových cest, sledování dopravy (jsou okolo taxíky, MHD,…). Popis delší vůbec nevadí. Očekávám navození stísněné paranoidní atmosféry.
Úprk
Zaměření se na postavu. Fyzické pochody (tlukot srdce, křeč, dech) a psychické (rozlítané myšlenky, hledání východisk). Spíše středně dlouhý až krátký příspěvek, navození atmosféry, popis jakoby se jeden díval z rychlíku. Sázka do loterie (hod kostkou) čeho si všimnu.
Pronásledování
Velmi krátký příspěvek, zaměření se na cíl. Možné kolize s předměty, lidmi. Vnímání jen podstatných věcí (sirény, blížící se ozbrojenci, cíl…)
Nesnáším, když mi někdo popisuje kamínky, barvu propisek a tak. Hrozně mě to svazuje a postavě je to úplně k ničemu. Zabíjí to děj i atmosféru stejně jako holé věty. Líbí se mi, když se příspěvky přizpůsobují ději a tomu, co potřebuje postava. Pokud vejdu znuděně do kanclu, chci popis věcí, co mě utvrdí v mé znuděnosti. Hnusnej stůl, debilní tikot hodin, počítač starší než moje prababička. Pokud je postava nadšená, chci, aby příspěvek od hráče i PJe tomu odpovídal. Super umělá kytka, legrační samolepka na pravítku. Pokud jsem IT magor, chci, aby příspěvek byl technický a zaměřil se jen na to, co žere elektriku. Štve mě zahlcení informacemi, na které mnohdy ani postava nemá nárok. K čemu je zloději popis srnčích stop? K čemu je dobré IT magorovi líčit, že ten chlápek má snubák?!
A poslední věc. Když člověk neumí moc dobře psát a vtáhnout čtenáře do děje, měl by se vyřádit na povídkách, v soutěžích, v knihovně… ale ne v příspěvku.
|