Rohi: Svým předchozím příspěvkem jsem se snažil sdělit, že přesvědčení logicky nemůže vycházet z toho, jak se na tebe lidi dívají, protože by se to měnilo podle toho, v jaké by jsi byl společnosti...
A ani si nemyslím, že to je tak v DrD nastavené...
Khargarwargonsu, Rohi: A proto plati, jak velmi rozumne napsal Orcslayer, ze chceme-li rozlisovat ve questu Dobro a Zlo, je na PJ, aby stanovil (treba i nejak nenapadne v uvodnim popisu sveta), z ciho pohledu se to bere.
A presne o to ide, DrD systém presvečení je jednoducho veľmi nedokonalý. Ide o to, z koho pohľadu sa pozeráš. Hitler zo svojho pohľadu tiež nebol zlý, mnohí ho obdivovali, mnohým pomohol, chcel vyšľachtiť dokonalejšiu rasu a predsa je v očiach ľudí teraz šialenec a najväčší zločinec. (neonacisti sú podľa mňa šialení, len tak btw.)
Kharg: Ako vravím, keď niekto trhá hlavy len pre zábavu, tak je šialený, ak to robí pre získanie osobnej moci je zlý(v očiach ostatných, samozrejme, robí to predsa pre svoje osobné dobro), ak to robí, aby pomohol nevinným a tie hlavy sú zločincov, tak je v očiach tých nevinných dobrým, tí zločinci ho asi ťažko považujú za hrdinu
Khargarwargonsu: To, co jsem psal - podepřít to světem nebo hrát už v nějakým hotovým světě, který to nějak podporuje (nebo se na to vykašlat - proč vést stat k něčemu, co nebudu potřebovat).
Ad. charakter (já ho teď neřešil) - mít postavu definovanou jen přesvědčením může být samozřejmě dost mimo, pokud člověk nehraje dungeon crawl a duševno postavy ho zajímá po část, kdy si řekne "moje postava je dobrá, protože mlátí zlý skřety a tudíž může používat ten supr meč, kterej má bonus proti zlu". :) (Čímž neříkám, že taková hra nemusí nemít svý kouzlo. Čeština je krásnej jazyk - takovejch negací a stejně se v tom vyznám. :D)
Trym: Pravda, nevím, jak je to v reálu. Kupříkladu v Planescapu je taky mrtě mocností a nemají určeno, která je dobrá či zlá (edit: mno... možná mají, jak které, každopádně to dle mýho není tak důležitý). Ale tak tam si PJ může vymyslet mnohé berličky (krom motivace dle mého většiny lidu nedostat se po smrti do nižších sfér). :) Záleží na PJ, který, když už chce na to nějak hrát (víc než bonus do zbraní proti skřetům), by si to měl nějak promyslet, aby nedocházelo k zbytečným konfliktům...
Orc: Napsat že přesvědčení je naprosto k ničemu jsem mohl taky. Taky si to myslim...
Chrakter by měl být charakter, ne černobílá figurka s nálepkou gůd či ývl.
Byla to spíš variace na téma: když nám ho sem jednou vrazili, co s ním?