Duší celkem: 899
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      Knihovna

      Krásná literatura

      Družiny a Kroniky
      Angeluss

      6. dubna 2018

       
      Trocha života do toho umírání, aneb na DarkAge vznikají nové moduly pro podporu hraní naživo.

      Není to tak dávno, co jsem se v Bizzarově rozhovoru zmínil o připravovaných modulech pro podporu živého hraní na DarkAge. Čas běží jako voda a po třech měsících práce můžu konečně prozradit, že jejich oficiální spuštění je pomalu na spadnutí. Pojďme si tedy prozradit, co Družiny a brzo i navazující Kroniky vlastně nabídnou.
      Prvním z připravovaných modulů jsou Družiny. Jak název napovídá, zabývá se tahle novinka převážně herními skupinami, a to jak po stránce jejich tvorby, tak i ve smyslu pozdější domluvy a organizace mezi hráči.
      Spousta z vás, hlavně ti z menších měst a vesniček, si určitě dokáže představit, jak těžké je sestavit fungující herní skupinu. Sehnat alespoň pět nadšených hráčů je ve chvíli, kdy nemáte žádné kontakty, nejezdíte na cony nebo denně nekorzujete po chatu, téměř nadlidský úkol. Většina skupin tak vzniká spíš z naverbovaných kamarádů, kteří o RPG v životě neslyšeli a o hraní nemají páru. Podle toho pak hra taky vypadá.
      Družiny by měly vaše hledání v mnoha směrech ulehčit. Poté, co na DarkAge založíte svou herní družinu, mohou si vás lidi z nejbližšího okolí hledat sami. Všichni případní zájemci uvidí, kde a co se ve skupině hraje, navíc je budete moct nalákat i vlastním popisem družiny. V tomto směru budou družiny připomínat jakousi seznamku nabízející hráčům možnost rychle a jednoduše najít partu lidí, která by si s nimi zahrála.

      Poslední slovo budou mít pochopitelně zakladatelé skupin. Fakt, že se vám do družiny někdo přihlásí, ještě nemusí znamenat, že ho nadšeně přijmete. Jako leader své skupiny budete mít plné právo své členy i odmítat, vyhazovat nebo povyšovat do role svých zástupců.
      Druhou významnou kapitolou družin bude vzájemná komunikace. Lidi si zpravidla musí vyměnit spoustu informací, než se konečně někde slezou. Domluva je často ten nejpalčivější problém, který celou schůzku zhatí. Možnosti hráčů se mění z hodiny na hodinu a není nic horšího (a dražšího) než celou skupinu na desetkrát obvolávat kvůli potvrzení účasti. S družinami se můžete těšit na kompletní systém organizace schůzek. Setkání stačí vyhlásit a pak jen v klidu počkat, kdo ze skupiny se přihlásí, popřípadě účast odmítne. Setkání obsahuje samozřejmě i tematickou diskusi – fórum, které uvidí všichni najednou. Veškeré informace tak zjistí celá skupinka přehledně, rychle a na jednom místě, podobně jako třeba na již fungujících srazech a akcích.
      Zbylé funkce už jsou spíše drobnosti. Protože tlachání není nikdy dost, čekejte v družinách i obecné diskusní fórum. Na hlavní stránce objevíte nástěnku pro posílání rychlých zpráv, ne nepodobných tweetům. Neměla by chybět ani historie, v níž se postupně zaznamená veškerý vývoj ve skupině, od založení až po případný zánik.
      Půjde-li všechno tak, jak má, modul družin bude spuštěn už ke konci dubna, tedy zhruba v době, kdy tento článek vyjde.

      Druhý modul živého hraní je prozatím v zárodku, mimo jiné proto, že je o poznání složitější. Kroniky budou pravděpodobně vznikat postupně. Okénko po okénku, příběh od příběhu. Jejich účelem bude záloha a uskladnění veškerých dat souvisejících s odehrávaným příběhem tak, aby byla kdykoli k dispozici. Nejsem určitě jediný, kdo má nepříjemné zkušenosti se ztrátou herních deníků, zapomenutou částí příběhu nebo ztracenou mapou důležité lokace.
      V první fázi by měly kroniky nabídnout záznam příběhu. Velmi jednoduché prostředí podobné klasickým questům, kam se budou zaznamenávat kapitoly odehraného dobrodružství. Každá kapitola bude shrnovat důležité události z jednoho herního sezení. Konkrétní podoba kapitol bude záviset jen a jen na vás. Na rozdíl od zmíněných questů budou kapitoly kronik společným dílem. Na jednom příspěvku se tak bude moct podílet i několik hráčů.
      V dalších fázích začnou přibývat nejrůznější rozšíření. Například management postav s volným systémem šablon deníků, část věnovaná herním poznámkám, ať už pro hráče či vypravěče, nebo část s herními zdroji, kde najdete veškeré dodatečné podklady, jako jsou mapy, obrázky, pravidla, popisy světa, playlisty i případné odkazy na jakýkoli externí zdroj dobrodružství.
      Modul kronik by měl fungovat naprosto obecně, těšte se nejen na klasické dračí doupě. Stejně dobře by mělo jít zaznamenat dobrodružství ze Střepů snů, WOD, Dungeons and Dragons, popřípadě čistého RP.

      Hudbou budoucnosti jsou prozatím další funkce. Kronika by v konečném stádiu neměla sloužit pouze při hraní. Byla by škoda váš propracovaný příběh po dohrání zahodit. Veškeré záznamy by po skončení měly jít archivovat a upravovat tak, aby z nich později vznikla čitelná povídka, použitelný námět na dobrodružství nebo jen hezká vzpomínka na pár hodin hraní s přáteli. To už ale hodně předbíhám dění. Vše bude záležet na tom, jak dobře se moduly uchytí. Výsledky nedávné ankety o živém hraní se tváří příznivě, konečnou realitu však máte v rukou především vy. Po dlouhé době tak na DA vznikne něco, co na jiných online RPG webech nenajdete.

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v dubnu 2010.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).