Duší celkem: 895
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  309  >>

       
         Guner
        00:47:02  5. května 2008
      Hrun: ano to je pravda, normálny človek takého čo hrabe len pre seba nazve zlým....

      Ale podľa pravidiel DrD je to neutrál. Keď si to vezmeme tak fanatický lovec čarodejníc, ktorý je odhodlaný svojej viere a upaluje ich bezohladu nato aké skutky majú za sebou. Je to Zákonné dobro.

      Keby ich upaloval podľa úsudku či robia veci správne alebo nie. Bol by zmetené dobro (ak by upaloval zlé) alebo zmetené zlo(ak by upaloval dobré)

      Neutrál by bol taký, ktorý by sa za žiadnymi čarodejnicami nenaháňal a ak by sa potuloval nejaký z jeho nadriadených tak by nejakú proste upálil aby si mohol užívať život lovca čarodejníc ďalej


       
         Hrun
        23:19:42  4. května 2008
      Mně to taky nedá. :-)

      Můj názor je maličko odlišný od ostatních v tom, že já něco jako přesvědčení neuznávám vůbec. Podle mého má něco takového možná smysl, když mají všichni "hráči" podobný... jak bych to nazval... mravní kodex. :)
      Třeba Donova reakce na Scorpiona. Člověk, který dělá vše pro své blaho je neutrální. Ano, takhle je to snad dokonce definováno v pravidlech, myslím, ale já nesouhlasím. Já bych třeba nazval takové lidi "zlé" (pokud ty věci dělaj za všech okolností) a příkladů z našeho reálného světa je myslím dost.

      Navíc, ne každý člověk (zase v reálu) se kouká na některé věci stejně. Někdo vidí nějakou věc jako hřích a někdo jako správnou. (Příkladů opět spousty.)
      Pak se dá namítnout, že tady nejde o přesvědčení "hráčů", ale o přesvědčení postav, ale tomu nevěřte. Hráči označí svou postavu nějakým přesvědčením vždy na základě svého vlastního smyslu pro správné/špatné.

      Leda, že by se i počítalo i stímhle, každá postava by měla svou vlastní představu o tom, co je zlé a co je dobré a tyto představy by se u jednotlivých postav mohly lišit, ale také nemusely. Přesvědčení by tedy potom ukazovalo, jestli postava jedná spíše tak, že dělá, co je podle ní špatné a nebo dobré, ale to už by potom přesvědčení zase celkem moc nevypovídalo o tom, o čem by mělo.

      Uff... doufám, že jsem nebyl mockrát tak trochu mimo rámec a že to je aspoň trochu srozumitelné. :)


       
         DonSimon
        22:59:32  4. května 2008
      Já naopak Georgeho připomínku s magií nechápu vůbec. Tohle mi přijde naprosto mimo mísu - o magii se tu vůbec nebavíme, debata je o základní povaze člověka. A ta se prostě ze dne na den nezmění, ani kdyby tu rostla modrá tráva a po obloze se proháněl Harry Potter.

      Samozřejmě do určité míry vaše názory chápu, ale jsem přesvědčen, že po několika letech přemýšlení a uvažování nakonec stejně dospějete k tomu, co tu říkám já :)) Jinak pojaté přesvědčení jinak také postrádá smysl (a tak taky ta debata začala). Zkuste se na celou věc prostě podívat víc s odstupem a přemýšlejte, ajk by to MOHLO fungovat. Dejte si dobré víno, sedněte si někam, kde je dobře vidět na hvězdy a přemýšlejte. Chce to čas.

      PS: Díky Bohu za Jona a Holyho (doufám) sarkasmus :D


          21:47:11  4. května 2008
      Jon: Časové údaje jsem do toho nedával. :) Každopádně do toho, za jak dlouho by se takhle názor dokázal změnit, se moc nechci míchat... Nejsem psycholog, abych vynášel takové soudy; mám jen názor, že je to možné. :)

      Každopádně částečně souhlas s Georgem ohledně toho, že příběhy se neodehrávají v normálním nemagickém světě, s normálními podmínkami, v relativním klidu atd a tudíž debaty o tom, co je magií možné, jsou naprosto mimo.

      Jen tak mimochodem - kolik "klišoidních" "záporáků" bylo původně dobrými? :)


       
        Holyan
        20:55:24  4. května 2008
      Přesně. Jednou si postava hodí kostkou štěstí a prd - rázem je ze ZkD ZkZ.
      O tom to je. To je největí lahudůka pro RP maséry.


       
         George
        20:25:26  4. května 2008
      Zapomínáte, že DrD se odehrává v magickém světě, přesvědčení postavy se může měnit i velice rychle a to ze dne na den... jinak, v reálu se pohled na svět mění hlavně dětem, až vyrostou, budou už v nich natolik zakořeněné představy o světe, že bude těžké je přeformovat...

      jinak, neexistuje mnoho lidí, kteří jsou xxx zlo (v reálu), lidi prostě dělaj to, co považujou za správné, pokud udělaj sviňárnu, odůvodněj si jí po svým... kdo je pak může soudit, že sou špatný? Zákony, ale i myšlení každého jedince se v názopru na svět lišej, dyš někdo tejrá zvířata a někdo ho zabije, je podle zákona zlo, podle mě je to správněj maník... asi takle


       
         Jon
        20:04:51  4. května 2008
      Pamatuji si na mého zákonně zlého lovce čarodějnic, inkvizitora. To byla postavička, jmenoval se Delirius. Tolik "dobra" které napáchal v souladu se svou vírou v Dobro...

      Jinak ten příklad křižáka mě zaujal, ale tady je chyba. K nějakému posunu přesvědčení je potřeba opravdu let... člověku se prostě za týden nezmění jeho světonázor, ani kdyby ho přesvědčovala stovka Mefistofelů, natož nějakej alchymista jedním hodem.
      Při tvorbě postavy asi předpokládám, jaký bude její vývoj, protože jí mám v hlavě... můžu si proto celkem snadno (v případě onoho dobrého konceptu "v hlavě") přesvědčení určit. V případě nějakého opravdového morálního šoku (dlouhá, krvavá válka co nemá konce, znásilnění manželky a vyvraždění dětí, atd.) se postava zachová podle svého přesvědčení, možná se jí začne pozvolna, pomalinku polehounku měnit světonázor. Třeba začne být zahořklá, bude se chtít pomstít, nebo pachatelům může i odpustit... cokoliv.


       
         George
        19:32:27  4. května 2008
      stále si stojím za svým, že obyčejný alchymista vaší postavě názory na svět změní jediným hodem...


          18:50:51  4. května 2008
      DonSimon: Asi máš pravdu, uvedl jsem špatný příklad, nicméně myslím, že ten orkův je docela trefný (Bohužel bez opravdu pádných argumentů asi můj postoj nezměníš, neříkám, že změna přesvědčení je věc běžná a krátkodobá. Přesně naopak, neměla by se rozhodně stát jendou za život a měla by to být ta nejdůležitější věc. Ale možnost tu stále je, to mě asi jen těžko vymluvíte...)


          17:20:28  4. května 2008
      Heh, problém tedy spíše činí samotná definice samotného přesvědčení plus dobra, řádu, neutrality atd, která je dle mého ne zrovna obratně v pravidlech popsána charakterovými vlastnostmi a samotnými pojmy. :o)
      Nikdy jsem nad tím před tím moc neuvažoval, pro takové rozhodování jsem uvažoval vlastní definice... O.o

      Každopádně dělení na dobro & zlo (DrD), (+) řád a chaos (ADnD) by si ještě zasloužilo stupnici agresivity či míry prosazování vlastních názorů, jak nad tím tak přemýšlím. :))
      Edit: Asi si něco podobného sepíšu a hodím na okritizování...


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).