Duší celkem: 899
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  159  >>

       
         Perilan
        12:39:36  26. listopadu 2006
      Chriss.. nepovažuju to za nutné, protože Tě to stejně nakonec naučí Tvůj cvičitel, až budeš jednou v opravdovém výcviku ;o)

      Hryx.. nemyslím, že bylo nutno quest resetovat, ale budiž. Není co hodnotit. Můžu kvitovat, žes víc rozepsal úvodní příspěvek, ale co z toho? Počkám si, až se ukáže, jak ses zlepšil v samotné hře. A Ty si na to počkej taky.


       
        Hryx
        12:35:52  26. listopadu 2006
      Perilan prosím překontrolovat Trpasličí doly (opravené)(snad)


          12:12:27  26. listopadu 2006
      Perilan:
      No výcvik to sic není oficiální, ale jestli ho počítáš mezi ně tak dobře. A pokud jsem dobře slyšel tak Sheinka nemá zrovna moc času a tak jsem poprosil Tvou osobu o zhodnocení, ale když se ti nechce.


       
         Perilan
        11:01:31  26. listopadu 2006
      Alexina (Lovci draků)..


      Hned zezačátku vidím obrovský problém, který teď má zřejmě většina neoficiálních PJů, a to zcela nedostatečný úvodní příspěvek:

      - Královna. Jaká?
      - Země. Jak se jmenuje?
      - Krčma. Leží určitě ve městě. Jak se jmenuje? A když neleží ve městě, poblíž jaké cesty se nachází?
      - Má královna manžela krále? Kdo ví. Tos tam nenapsala.
      - Jaká je doba? Rok, roční období, je ráno, odpoledne, večer...?
      - Co vědí dobrodruzi o království? Určitě to nejsou samí nevědomí ňoumové, když si je vybrala sama královna. Měli by tedy o své zemi něco vědět; později by to také mohli použít. Jenomže neužijí, protože o tom tam taktéž nic nepíšeš.
      - Kde se dobrodruzi potkali? Potkali se vůbec, znají se vůbec? To víš asi jen Ty; aspoň v to doufám.
      - Co dělali dobrodruzi předtím? Možná by to oni sami rádi věděli.


      Tak, to jen k té fázi úvodu, v níž bys měla popsat, co se dělo předtím, uvést nějaké reálie a jasné informace. Druhá část úvodu, v níž už mohou reagovat samotné postavy, na tom není o moc líp:

      - Procházejí se po městě. Proč? Kudy? Kam jdou? Kolem čeho procházejí, koho potkávají? Hodilo by se napsat cokoli zajímavého, na co by hráči ještě mohli reagovat. Prakticky nemají co na práci - aspoň to tak vypadá.
      - Stařec se objevil před každý postupně. To je hodně, hodně málo rozepsané. Jak se to stalo? (A jaktože to píšeš všem? Oni snad všichni ví, že se "zjevil" před každým?)
      - Vyskočil ze země, vystoupil ze stromu, objevil se v oblaku dýmu, nebo tam už prostě půl hodiny zevloval a tloukl špačky? Tos taky nenapsala. Prostě se objevil - a to je málo.
      - Dobrodruzi jistojistě vědí, kde je krčma U Osla, že? (Což mimo jiné asociuje, zda-li jsou vůbec z města...)
      - Dobrodruzi také nedostali vůbec pokyny, v kolik hodin se mají v krčmě objevit. Jeden z hráčů na to bystře upozornil a ke Tvému štěstí to zakamufloval. Kdybys měla smůlu a zlomyslné hráče, nejspíš by se rozhodli, že nikam nepůjdou, poněvadž neví, v kolik.


      No, tak to bychom měli k tomu, co lze nazvat úvodem. Teď k samotné hře:

      - Hned od začátku hra za hráče. Skupinka vidí skupinku vojáků a ihned k nim zamíří. Nikdo Ti nepsal, že k nim zamíří. Nech hráče rozhodovat samotné - nesmíš za ně hrát, to je jedna z nejvýraznějších chyb začínajících PJů.
      - Naprosto absentující popis krčmy. Jsou tam dva stoly? No, možná taky pět, deset, patnáct, dvacet... kdo ví. Tos tam také nenapsala a je to docela důležité. Z popisu okolí vychází reakce hráčů - takhle mohou reagovat jen na to, že je tam nějaká skupinka vojáků. Zřejmě Ti to připadalo jako jediné důležité, ale hráčům naopak může připadat důležité, jak hospoda vypadá, jestli je uklizená a čistá nebo je podlaha zašpiněná zvratkami. Taky by je mohlo zajímat, jestli tam sedí štamgasti, jak se tváří hostinský, jestli je to honosný podnik nebo jen nějaká špeluňka pro chudinu. To vše tam bohužel chybí... a to vše je důležité.
      - Všechny Tvé chyby se nadále opakují. Vyložit hráčům ve třech řádcích, že jsou připravení, vycházejí na cestu a po celodenním pochodu někam doráží, je spíš nic než moc. Za celý den se vážně nic nestalo? Nic nepotkali, nikoho nepotkali, procházeli snad nějakým mrtvým územím? Chce to mnohem líp rozepsat, ozvláštnit. Dlouhé příspěvky se Ti podaří napsat prakticky jen tehdy, když se Ti rozpovídá nějaké CP.
      A mimochodem, prakticky vzato jsi hráče okradla o možnost smlouvání s různými obchodníky - to je často hodně zábavná složka hry, když si s ní vyhraješ.
      - Šepot je sice šepot, ale odbývat ho jedním řádkem, tedy sotva několika slovy, je dost málo i na neoficiální quest.


      Sloh, stylistika:

      Tady bych si dával hlavně pozor na opakování slov a místy také čárky, jinak tu tak nějak není co hodnotit - píšeš moc krátké příspěvky, aby se na nich dalo něco výrazně zkazit.


      Příběh:

      Máš tam značné mezery. Především mě zaráží, že by draky, od přírody (pokud to nemáš jinak) velmi mocná a moudrá stvoření, mělo dohromady přemoci třináct lidí (sedmičlenná skupinka, šestičlenná stráž vojáků). Připomíná mi to titánské téma, pokud víš, co to je.
      Další mezera se dle mého nachází ve chvíli, kdy jim "stařec" zadává úkol. Budiž, zadá jim úkol, dá jim sto zlatých, a pak zmizí. Nijak si nic neochrání a neohlídá. Opět tu máš štěstí, že nemáš vychytralejší a zlomyslnější hráče, protože já na jejich místě bych sbalil svých sto zlatých a pakoval bych se; vůbec by mě nějaká výprava proti drakům více nezajímala. Byl bych celkem zvědavý, co bys pak dělala.


      A závěr? Je toho hodně co zlepšovat. Úvod teď už nespravíš, takže bych jen doporučoval postupně nenásilnou formou (třeba skrze povídání CP) vložit do příběhu některá důležitá fakta. Název království, sídelní město královny, doba, roční období atp. Víc už se s tím teď asi neudělá.

      A co se týče samotného PJování, především výrazně rozšiř popisy. Zapoj fantazii, představ si všechno možné, co by se v oblasti, kde hráči jsou, mohlo vyskytovat a co by mohlo být zajímavé. Je to hodně důležité a výrazně to zvedne kvalitu hry.
      Pokus se omezit hraní za postavy (ani nejlepší PJs se mu občas nevyhnou) a nechat je ve všem rozhodovat samotné, pokud nemusíš opravdu nutně hrát za ně (absence hráče).

      To je asi vše, co k tomu můžu říct...


       
         Perilan
        10:31:52  26. listopadu 2006
      Chris.. Stínové expování je pro Tebe teď zbytečné - pokud se nepletu, jsi ve výcviku a Tvoje cvičitelka Tě určitě sama naučí, jak správně expovat. Moje hodnocení stínového expování je tudíž docela k ničemu.


       
        Hryx
        19:27:41  24. listopadu 2006
      Peri díky za záporné znehodnocen pokusím se zlepšit kvalitu v qestu a potom ti dám vědět!


       
        Garlin
        16:33:44  24. listopadu 2006
      Ferro: Ehm... Napíšeš aj mne taký posudok, ako Rohimu?? ale z celého questu by som poprosil...
      Dakujem.


       
         Perilan
        07:30:31  24. listopadu 2006
      Hryx..

      U Mastera jsem jeho úvodní příspěvek do questu označil jako děsivý. Jestli opravdu byl tak děsivý, pak ten Tvůj úvodní je jedním slovem hrůzu nahánějící. Hráčům jsi tam neudal zhola nic. Co je to Kali(y)ndor? Kde se tam hráči vzali, co dělali předtím? Jaká je doba? Podzim? Jaro? Je ráno, odpoledne, půlnoc, nebo snad svítá?
      Co je ta ochrana Kalindoru? Nějaká magie? Jak chce někdo vyhnat temnotu? Jak se to projevuje? Co na to říkají lidé (trpaslíci)?

      Jak jsem řekl, není tam naprosto nic a každý alespoň trochu uvědomělý hráč by měl začít křičet a stěžovat si, že je toho prostě strašně málo. S tímhle nemůžeš začít quest.
      Do úvodního příspěvku v každém questu by mělo patřit širší rozepsání stávající situace, v níž se na začátku hráči nachází. Musí tam být bohatější rozepsání historie příběhu, které Ti tam tristně chybí. Také by tam rozhodně mělo být zařazení hráčů do příběhu; jak se tam dostali, co tam dělají, co dělali předtím - to přinejmenším.
      Dále tam pak chybí rozepsání toho, kde se nachází - to tam musí vždycky být. Je to krátké, stručné (zjevně neúmyslně), odfláknuté a strohé.

      Stylistická a slohová úroveň (ta především) je opravdu děsivá. Příspěvky po sobě ani omylem nečteš, lítají Ti tam časy sloves, jak se jim zachce (zcele nekontinuálně ovšem), chybí Ti tam téměř všude čárky, polovinu vět jsem musel číst dvakrát nebo třikrát, abych pochopil, co mají vyjadřovat. Používáš hrozné hovorové výrazy (Tajto), které PJ ve svém projevu mít nemá.
      V přímé řeči nejsou uvozovky, vypadá to, jako by sis házel mincí, které y/i kam dáš.
      Chápu, že jsi nejspíš dislektik, ale to by Ti nemělo bránit v tom, abys svoje příspěvky aspoň trochu víc rozvíjel a zkulturnil. A přinejmenším po sobě četl.
      To jen k úvodnímu příspěvku.

      První herní příspěvek v reakci na hráče? Hrůza! Budu citovat:
      Po dlouhé konverzaci jste zjistily že mezi sebou máte krolla,který je velice silný, krola krerý je připraven bojovat proti krollům. chtěly by ste jít za králem

      1) To jsou všichni slepí, že si krolla (to přeci musí být hromotluk) všimli až teď, nebo tam prostě přiletěl? Neřekl jsi k tomu NIC, a to je to nejpodstatnější, cos měl udělat.
      2) "Chtěly by ste jít za králem" - jasné hraní za hráče; musíš nechat JEN na nich, co si myslí a CO chtějí udělat.
      3) Příspěvek o dvou řádcích? To se nehodí ani pro neoficiálního PJe. Naprosto žádný popis okolí a situace, naprosto žádný komentář k rozhovorům postav - jako bys je ignoroval.

      Jako tradiční herní příspěvek je to naprosto nedostatečné - chybí tam snad vše, co by tam chybět mělo. Gramatickou a slohovou úroveň raději ani nezmiňuju.
      Ve stejném duchu se nese druhý i třetí PJ příspěvek, i když musím uznat, že tam už se ta popisnost trošku zlepšila. Stále je to ale děsivě nepřehledné, děsivě odfláknutě napsané a z některých výrazů mi vstávají vlasy na hlavě hrůzou (dokud nevypadají).

      Doporučoval bych Ti podívat se na nějaký oficiální quest, lhostejno, jaké kostky, abys viděl, jak správně má PJ hrát a co vše Tobě chybí.

      Tohle je jeden z mála questů, u nichž musím s politováním podotknout, že hráči svého PJe kvalitativně vysoce převyšují. A quest, který patří mezi ty horší, ne-li nejhorší.


          07:24:50  24. listopadu 2006
      Perilan: Dík moc a na stínové expování říkáš co to mě taky zajímá....


       
        Kraal
        19:59:24  23. listopadu 2006
      Jooo....Trpaslyčí Dolly je hustá
      hned po prvním příspěvku jsem si říkal, že v tomhle questu jsem už od mala toužil hrát.

      Je to nejlepší quest hned po Need for speed carbon a Obchodnících....jenže ty nechtěj zatim Darkymu založit....takže je to vlastně nejlepší quest


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).