Duší celkem: 900
Přítomných duší: 4
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  52  >>

       
         Alim_Thor
        14:39:35  25. srpna 2012
      Já bych se s dovolením zaměřil jen na tu rasu u Pj, protože to zrovna přijde jako to nejzajímavější. I když jak tak koukám, budu to brát trochu z jiného úhlu, snad to nikomu nebude extra vadit. Tedy z úhlu, vytváření nové rasy


      Já jakožto Pj si s rasou vždycky snažím vyhrát a to ať už dotvářím předesílané elfy nebo vytvářím něco úplně nového.
      On totiž přece jen ten svět není tak velkej, abychom tam nacpali všechno, tak si to chce nejprve rozložit. Když vytvářím rasu, ptám se rovnou, i kde bude, s kým bude soupeřit, proč je na tom se svou populací, tak jak je. Hned se tak rýsujou věci jako… Je jich málo kvůli válce s lidmi, kteří chtěli jejich půdu. Je pak jasné, že většina z nich bude mít na lidi pifku a každej lidskej hráč, sotva je zahlédne, bude dostávat info, zdrhej nebo tě sežerou.
      Pak je taky velice důležitá jejich kultura, co se vštěpuje mladým, jak jsou na tom po vývojové stránce? Je to mladá rasa, co teprve magii objevuje, nebo je to už starší rasa, která se stala učiteli lidím? Z toho plynou náležitosti typu, jak se k vám budou chovat. S respektem nebo opovržením? Můžete si k nim vůbec dovolit ukázat nějakou slabost? A další věci… Mám třeba takhle kulturu, kde je velice důležitý respekt, autorita, úcta k ostatním a tak služebnictvo šlechticů má plně vštěpeno, že si nesmí dovolit ani ceknout v přítomnosti hostů, pokud k tomu nejsou vyzváni. Musí splynout, chovat se co nejmíň rušivě při obsluhování, vše dělat s pokorou k nim

      A pak tu jsou jisté otázky typu… Většina lidí hraje ráda za elfy, protože jsou hezcí, nestárnou a idea toho, že jsou silnější jak lidé (jak to vidím já), ale proč? Když chci mít takhle silnou rasu, proč to tak bude? A hlavně to tvořit s vědomím, že nic není zadarmo.

      Takhle moji elfové jsou nadanější ve svých profesích, ale za jakou cenu? Touha po moci, vypilovat svou profesi, stát se v tom lepší, než druzí, jakožto hlavní položka v jejich kultuře, co jim je vštěpováno. Ale co z toho plyne? Když se celý den věnují svému, asi nemají moc času na plození potomků. Tedy za předpokladu, že jsou na vývoji trochu výš a ženy již získaly takřka stejná práva jako muži… Tím pádem jich ubývá, vymírají jako rasa, ale jednotlivci jsou mnohem silnější než ostatní rasy, protože si jdou rovnou za svým, byli tomu tak naučeni…

      Snad nějaké ty moje nápady, poznatky, pomůžou ostatním při tvorbě jejich rasy, aby to dotáhli se vším všudy :)


       
         Townie
        14:09:38  25. srpna 2012
           Já osobně jsem se s nějakými podivnými rasami moc nesetkal, jakožto PJ je moc nepřijímám, ale jako postava hrající v questu je vidím celkem rád, takový kroll dovede hru okořenit zajímavým způsobem, jistě to tak dovedou i rasy jiné. Poklona tomu, kdo dovede takovou postavu o jiné rase vést questem i s ohledem na její odlišnosti vzhledem ke "klasice"

           U povolání volím především hraničáře, líbí se mi možnost do něj vpravit takové to zaujetí přírodou, v níž může přežívat, v níž se vyzná a nedělá mu tak problém se v ní při nějaké hrozivé situaci nějak zorientovat. Ale i já už jsem párkrát použil možnost bez povolání, když to PJ povolí, rád se takto dostanu mimo meze klasiky, jen je škoda, že postava bez povolání nemá nějaké zvláštní schopnosti, s osobním deníkem si totiž hrozně rád hraji. :-)


          13:24:19  25. srpna 2012
      Rasa a povolání. U dračího doupěte jsou většinou určité rasy výhodnější k určitému povolání. Hobit-zloděj, kudůk-alchymista, apod. Přesto je otázkou, na základě čeho si skutečně volíme rasu a povolání postavy a to nejen ve fantasy světě. Je to snad fascinací vzhledem dané rasy či charakterovými rysy? Oblíbili jsme si je na základě čtení knih, sledování filmů, sledování National Geographic, louskání komixů či jejich ztvárněním na LARPech (byť to zpočátku vzniklo touhou po nošení silikových elfských uší)? Ehm… pojďme raději dál. Už jste někdy u PJe narazili se svou představou nebo ztvárněním určité rasy? Je nějaké pojetí nějaké rasy, které vás vysloveně vytáčí? Jaké doplňky/tetování/oděv považujete za charakteristické pro své ztvárnění postavy?

      A jak je na tom povolání? Držíte se starého dobrého DrD? Nebo se vám začalo líbit vymýšlet si jako např. v DrD 2 „milovník žen i mužů“? Máte nějaké oblíbené povolání, které přidělujete postavám nehledě na rasu a pohlaví? Proč si jej vybíráte? Přijde vám originální, dobře hratelné, vysněné? Štve/odrazuje vás, když máte omezený výběr stanovený PJem? Co si myslíte o více stejných povolání ve skupině? Lákala by vás skupina jen z nějakého povolání? Třeba hraničářské Greenpeace? Zlodějská Rychlá rota?


       
         Angeluss
        22:56:54  6. června 2012
      Jedna horká novinka pro ty z vás, kteří si občas rádi zahrají naživo. Rozhodli jsme se s Apophisem přeložit Wandering Monsters High School. RPGčko, který můžete znát ze starých Mirrorů a určitě i z vyprávění o jedné hodně podařené hře v Ostrově, která proběhla nějaké dva roky nazpět. Právě neutuchající zájem o tuhle dvacetistránkovou záležitost a její zahraniční úspěchy z poslední doby nás k překladu inspirovali.

      Kdo by měl zájem o zkušební hru, nebo o první verze překladů, ať dá vědět.


       
      (uživatel smazánJezinka
        17:19:52  17. dubna 2012
      Tvorba postavy je pro mě něco, co si vysloveně užívám a vyřádím se často právě na charakteru.

      Nejde ale o obsáhlé popisy, spíše o náznaky kladných a záporných vlastností. U mých postav se vyskytují především ty, které sama mám (hlavně u záporných) a které tedy v průběhu hry mohu dobře vystihnout. Věta, která se mi v různých obměnách často v popisu charakterů postav objevuje je tahle: ,,Není zlá, ani hodná. Je jako Bozi, ve které věří. Pichlavá, škodolibá, ale velmi loajální."

      Dle mého názoru je postava bez promyšleného charakteru "plochá" a hlavně nudná. Ostatní hráči v Q velmi rychle zjistí, že je ProkopBuben předvídatelný a (alespoň já bych to udělala určitě) začnou s ním manipulovat. Což bývá zábavné, ale jen z pohledu toho, kdo postavu nevlastní. - Výjimkou je samozřejmě, když někdo vytvoří dobrotivého natvrdlého troubu, který všemu věří. S tím také lze snadno manipulovat, ale na druhou stranu nikdy není jasné, jak takový pokus dopadne.



       
        Alp
        16:28:57  17. dubna 2012
      Většinou se silné a slabé stránky snažím nějak upravit, abych je zahrála a zároveň mi pasovaly k tomu jednomu questu, který chci hrát. Mám nějakou představu o postavě a vedle toho představu o tom, co zahrát dokážu. A pak se ty dvě představy snažím skloubit do jedné. Nebo, lépe řečeno, právě do těch dvou kladných a dvou záporných vlastností minimálně. Ze zbytku si udělám takový výcuc a ten si nechám v hlavě, aby se dal ještě před opravdovým rozjetím questu případně změnit.


       
         Townie
        10:43:09  9. dubna 2012
           Postavy si většinou tvořím tak, jak bych si já přál, jedná se o jakési mé představy člověka, kdyby neměl některé vlastnosti, ať už kladné, nebo záporné. Dá se říct, že vezmu pár vlastností, na nichž se dá stavět, a vznikne z nich pozitivum, i negativum, například taková zásadovost, do jisté míry symbolem dobra, ale upjatost k nim taky není správná.. Samozřejmě se snažím, aby byla postava reálná, aby se za ní příjemně hrálo a hlavně aby mne to bavilo, proto také volím postavy takových vlastností, které mne fascinují.. Někdy je ale čas říct si "Challenge accepted" a zkusit změnu..


       
         Teranell
        17:34:05  8. dubna 2012
      Protože k současnému tématu nejspíš už nikdo nic nemá, posuneme se dále.
      Po základních prvcích každé historie, jako je životopis, charakter a přesvědčení, tu máme oblast, do níž při tvorbě postav nezavítáme příliš často, a pokud ano, velice rádi se soustředíme jen na její pozitivnější polovinu - řeč je o silných a slabých stránkách našich hrdinů.

      Proč se něčím takovým vůbec zabývat?
      Ze stejného důvodu, jako je tomu u charakteristiky. Pro všechny účastníky questu, ať už hráče nebo vypravěče, je mnohem větší bžunda, když jednají s věrohodnými, "dýchajícími" bytostmi místo robotů, kteří se v každé situaci chovají úplně stejně, popřípadě tak, jak se to jejich majitelům zdá zrovna nejsnazší a nejprospěšnější.

      Možná si řeknete, že je to jen další otravné omezení - ale právě proto se pouštíme do her, které mají nějaká pravidla, no ne? Bez pravidel by to žádná hra nebyla. Položku "silné a slabé stránky" uvádí spousta PJů i různých herních systémů jako volitelnou a vy to také rozhodně nemusíte hned ze začátku přehánět. Právě naopak - ideální je určit si jeden či dva základní rysy, tak, abyste nestvořili nepoužitelného psychopata, za kterého pak ani nebudete umět hrát.

      Jak na to?
      V případě questů, v nichž se bude hrát na čísla, můžete například kouknout na atributy svojí postavy a silné a slabé stránky rozhodit podle nich a historie. Jestliže jste si vybrali rachitického kouzelníčka, který váží 40 kilo i s postelí a většinu svého života strávil osamoceně studiem knih, jeho přednosti nejspíš nebudou spadat pod fyzické dovednosti nebo social skills (ačkoli, čest výjimkám).

      Silné a slabé stránky můžeme vybírat i s ohledem na přesvědčení. Nezřídka se třeba u zákonně dobrých postav může stát, že jinak dobré vlastnosti se jimi dotažené do extrému stávají něčím otravným, neřku-li nežádoucím (vezměme si například obětavost přerůstající v naprostou neschopnost odmítnout komukoli pomoc). Podobně to může vypadat i u zbytku škatulek pro přesvědčení - mezi odvahou, hrdinstvím a zbrklostí pramenící z neschopnosti unést pozdější nařčení ze srabáctví od jiné z postav bývá poměrně tenká hranice.

      Můžete vašemu hrdinovi vymyslet nějakou věc či situaci, ze které má strach a nepustil by se s ní do křížku ani za nic, leda by šlo o život. Můžete mu přiřadit nějaký zlozvyk - alkoholismus (popřípadě se může chovat jako pitomec, kdykoli se opije, aniž by měl k chlastání sklony - třeba že po pár panácích vyžvaní i to, co neví), zálibu v hraní nebo sázkách apod. Pokud se pak s postavou do takové situace během brůža opravdu dostanete, bude pro vás zajímavým zpestřením, vymýšlet, jak se s tím vypořádat.

      Možností je nespočet a v podstatě nic není špatně, pokud je daná vlastnost i nějakým způsobem odůvodněná, ať už atributy, nebo historií. Kde vzala slečna, která se dlouhá léta učila švadlenkou, zručnost pro velmi drobnou manuální činnost, a z toho plynoucí vlohy pro rozlouskávání zámků, na to se vás PJ s největší pravděpodobností ptát nebude.

      A jak se k tomu stavíte vy? Podle čeho vymýšlíte svým postavám silné a slabé stránky (pokud vůbec)?


       
        Horyn
        16:46:39  14. března 2012
      Já třeba víc rozumím Pavettce a Alimovi.. Rád si přečtu pěkně napsaný příspěvek a taky takový rád vytvořím. Baví mě psát, baví mě využívat možnosti českého jazyka... A baví mě, když se to lidem líbí :-).
      Dle mého názoru quest, z vlastní zkušenosti mohu říct, že většinou quest, ve kterém se hraje na kvantitu, postrádá kvalitu(Jistě, jsou i světlé vyjímky). ALe je to puze můj subjektivní názor. Jednoduše u DrD online není rychlost to, co vyhledávám.


       
         Guner
        10:25:12  14. března 2012
      Pavetka: veď aj tú sú chat questy v ariadninej niti nie?

      Inak ako už napísal Alim, napísala si to pekne


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).