Duší celkem: 895
Přítomných duší: 4
V krčmách: 1

      =--PostPatentní úřad--=
      Tady si debatujte o návrzích z Patentního úřadu a rozebírejte si je...

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  170  >>

       
         Alim_Thor
        19:06:34  2. srpna 2012
      Můj osobní názor je...

      Buď povolte editaci povolání jako je tomu u ras s tím, že se zachová princip Bez povolání jako prostě bez DrD povolání, s přejmenováním tak, jak si to představuje hráč... Nebo to nechat tak, jak to je doposud.

      Už vidím, jak si lidi začnou zakládat postavy bez povolání, které přejmenují na válečníka kvůli tomu, že si můžu nastavit zvýhodněné body do školy do síly a měli tak dovednostní výhody proti obyč válečníkům...

      (za předpokladku, že lidi hrajou na dovednosti a v Questech se mezi sebou soupeří.)


       
         Petwald
        19:01:42  2. srpna 2012
      Ahoj,
      mě osobně se návrh takového zvýhodňování postav bez povolání vůbec nelíbí.
      Hráč si přece může svobodně zvolit povolání, či zda se raději obejde bez specializace s tím, že taková postava má obecně universálnější použití.
      Dovedností, kterým se může oficiálně přiučit je více než dost.
      Cenou dovedností by se pak hýbat nemělo.


       
        Paul
        18:39:17  2. srpna 2012
      Tak ty dovednostní body není špatná věc, ale stejně si myslím, že by postavy bez povolání měly mít nějakou tu zvláštní schopnost. Mohla by to být například ona schopnost, kterou jsi nadhodil tzn. že by se to třeba jmenovalo specializace v oboru a v popisu by bylo, že postava získává víc dovednostních bodů v určité části (to by si třeba hráč mohl vybrat v jaké).
      Co ty na to?


       
         Radulesku
        16:54:17  2. srpna 2012
      Tyrso, u těch povolání je to právě s ohledem na spoustu navázaných věcí složitější, než u ras. Krom toho rasa se sice dá přejmenovat, ale stále tam ta původní zůstává. Jak píšeš, ona léčitelka může klidně vycházet z hraničářky, kterou si založíš, ale bude se zaměřovat hlavně na léčení a budeš jí tak říkat. Zkrátka specializace, která se tu využívá naprosto minimálně - každý přece o svým postavám může říkat dle nich a nemusí tu být jen hraničáři, kouzelnící, atd.

      Co tím chci říct je, že ten - jak ty píšeš další logický krok - není tak jednoduchý, jako rasy, bude chtít víc promyslet, než se dosavadních 6 povolání a 10 oborů nějakým způsobem rozšíří/uvolní/libovolně edituje.
      Čeho se tady já bojím nejvíc je, že by libovolným přejmenováním povolání tu už bylo úplné ORP bez mantinelů a tím bysme spadli do šedého průměru všech ostatních serverů. Je to jen můj názor, ale tohle se mi nejeví jako správná cesta, přestože souhlasím, že současná pravidla jsou svazující.


       
         Radulesku
        16:31:19  2. srpna 2012
      Paule, neříká to nikdo, ale tak, jak já chápu nastavení pravidel a jak bych takového kuchaře hrál já, tak pak by to byl povoláním alchymista - specializace kuchař/ochutnavač (tj. uměl by rozeznávat jedy, uměl by využívat ve svých receptech i další schopnosti povolání a tím i jiné suroviny (koření) a byl by opravdu jedním z nejlepších kuchařů, ne-li mistr nad mistry řemesla. Ale rozhodně by to nebyl obyčejný kuchař/kuchtík, pro kterýžto účel bylo ono "bez povolání" založeno.
      Stejně tak lovec může být obyčejný, někde na kraji lesa, chytá králíky nebo střílí bažanty, nebo to bude pytlák, který si přilepšuje kusem masa. Nikdy ale nebude tak dobrý jako postava hraničáře se specializací na lov a stopování. Jestli mi rozumíš.

      U toho lovce je to ale ještě o to složitější, že tato dovednost je natolik obvyklá a obyčejná, že vlastně ani není mezi dovednostmi, ale je to obecná činnost, kterou může dělat kterákoli postava, jen s tím, že hraničář má určité výhody při dílčích činnostech, jako třeba stopování při lovu. Klidně by to tak mohl být opět alchymista specializovaný na lov - šlo by to a byl by to úplně jiný alch než 9 z 10 ostatních a úplně jiný lovec než 9 z 10 lovců.


      Ještě to zkusím nakousnout z jiné strany: Některé RP hry jsou postaveny na systému, že kdokoli může dělat cokoli a díky používání/vykonávání se to naučí. Opak, a tím je i DrD (a z něj tu stále vycházíme, i když už jen velmi zlehka), je, že každé povolání je něčím specifické a jedinečné a jeho schopnosti nemůže získat povolání jiné. I dovednosti jsou postaveny tak, aby schopnostem povolání nekonkurovali, ale maximálně je nějak podporovali či lehce doplňovaly. Tím, co tu píšeš bys šel vlastně úplně proti tomuto systému a smíchal tak dva neslučitelné.


      A ještě jinak: pokud ti jde o jednu či dvě schopnosti nějakého povolání, proč si nezaložíš postavu s tím daným povoláním a nespecializuješ ji jen na právě tyto schopnosti? Specializace je přeci běžná - ve hrách i v reálu, nikde není napsáno, že bys nemohl se de facto dobrovolně vzdát rozvoje či užívání (do toho už ti vůbec nikdo nemůže kecat) některých schopností a na oplátku se s PJ klidně domluvit, že ty schopnosti, na které se postava specializuje budou na vyšší úrovni.



      ------------------
      edit: Co mě ale napadlo teď při psaní je, že by možná byl dobrý nápad zvýhodnit ono obyčejné "bez povolání" a zohlednit to, že daná postava třeba může vykonávat nějaké řemeslo více, déle a tím i lépe, než hrdinové, kteří se pořád někde plahočí. To zvýhodnění by spočívalo ve vyšším přídělu (ať už na začátku nebo v průběhu) dovednostních bodů - postava by se tak mohla naučit více dovedností nebo se naučit jednu na nejvyšší stupeň dříve, než dobrodruzi (vycházející z některého ze základních povolání). Co vy na to?


       
        Tyrsa
        23:57:54  1. srpna 2012
      Trochu odbočím, ale neodolala jsem a přidávámm svou trošku do mlýna.

      Já bych si postavu bez povolání vytvořila jen proto, že POUZE u ní povolání jde přepsat. A protože je tu minimum PJs, kteří koukají na staty, schopnosti a dovednosti, jde vlastně jen o to, že v questu nevidím stále ta samá ošoupaná povolání, ale můžu být klidně nekromant nebo léčitelka, ačkoliv v deníku žádné jeho schopnosti nemám. Vytvořila bych si zkrátka postavu kouzelnice nebo hraničářky a následně by se povolání změnilo.

      Připadal by mi jako další logický krok, umožnit přejmenování povolání i u jiných postav než bez povolání, přičemž staty a schopnosti by jim zůstaly podle toho, jak si je kdo nastavil při tvoření nové postavy. Mohl by jej například přejmenovat pouze PJ, aby nedošlo k vytváření absurdních a neupotřebitelných povolání. Zdali by postavě nové povolání zůstalo po vystoupení z Q nemá cenu teď víc řešit.

      Osobně nevidím rozdíl v principu. Můžeme přejmenovat jakoukoliv rasu, ale nesmíme si měnit povolání jinde než u postav bez povolání? Pokud je to jen můj názor, nezbývá mi než se s tím smířit a tvořit postavy bez povolání.


       
        Paul
        21:02:37  1. srpna 2012
      Ano, máš pravdu, ale kdo říká, že kuchař se díky své dovednosti nemůže naučit např. rozeznat jed, kdo říká, že třeba lovec nemůže stopovat jako hraničář apod. Nikdo netvrdí, že z nich musí být super-hrdinové, ale nějaké dovednosti by snad mít mohli. Pokud říkáš né přidělování po několika, proč by tedy nemohla postava vlastnit aspoň jednu, nebo dvě?
      __________________________________
      btw. Jedna, nebo dvě schopnosti je nový návrh. Postavě by se přidělili po vytvoření (podobně, jako přidělování kouzel) a již by jich více získat nemohla.


       
         Radulesku
        12:05:26  1. srpna 2012
      Paul, předpokládám, že to, o čem mluvíš jsou schopnosti povolání a ne dovednosti.

      To důležitější ale je, že mi přijde, že si pořád pletete postavy "bez povolání" s něčím jiným, děláte z nich něco, co nejsou - hrdiny, dobrodruhy, speciální postavy pro jiné světy apod. Ano, využívají se k tomu, ale primárně jsou určené a navržené úplně jinak - jako obyčejní lidé, obyčejná povolání, kdo si je chce zahrát. Např. kuchař, sluha, kovář, žebrák atd. Takové postavy se krom jiného liší od hrdinů i tím, že třeba vynikají v nějakých dovednostech - zvláště ve svém "řemesle", ale rozhodně nemají - a dle mě by neměly mít - zvláštní schopnosti libovolných povolání.


      Pořád mi přijde, že se tu volá po jakémsi ORP (open RP), tj. zcela otevřeném a libovolném RP hraní - bez nějakého pravidlového či jiného zázemí, s osobním deníkem libovolným - tj. ve formě textového okna a napiš si tam cokoli. To je na jiných serverech podobného zaměření, ale zde ne. A to je to, čím se odlišujeme, co můžeme nabídnout jiného a jinak.

      Zde se to řeší přepisováním "bez povolání" a nově i rasy, ale pořád je třeba pamatovat, že "bez povolání" tu není proto, abyste si navrhli nějakého supermana, který bude převyšovat ostatní postavy, které vycházejí z nějakého pravidlového základu a omezení. Právě naopak.

      Aspoň tak to tedy vidím já.


       
        Paul
        16:53:25  31. července 2012
      Alim to správně pochopil. Ještě mě napadlo, že by to dával Pj v daném questu a po odchodu by se to automaticky vymazalo nicméně množství možných přidělení dovedností by zůstal stejný (tzn. v závislosti na úrovni postavy).


       
         Alim_Thor
        16:44:02  31. července 2012
      Silenec: Předpokládám, že zvláštní dovednosti by se vybirali ze seznamu všech zvláštních dovedností vázaných na povolání... Takže by sis mohl udělat takovej mišmaš postavu díky tomu. Dát si něco od zloděje, něco od hraničáře atp.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170] 
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329]  [330
      [331]  [332]  [333]  [334]  [335]  [336]  [337]  [338]  [339]  [340
      [341]  [342]  [343]  [344]  [345]  [346]  [347]  [348]  [349]  [350
      [351]  [352]  [353]  [354]  [355]  [356]  [357]  [358]  [359]  [360
      [361]  [362]  [363]  [364]  [365]  [366]  [367]  [368]  [369]  [370
      [371]  [372]  [373]  [374]  [375]  [376]  [377]  [378]  [379]  [380
      [381]  [382]  [383]  [384]  [385]  [386]  [387]  [388]  [389]  [390
      [391]  [392]  [393]  [394]  [395]  [396]  [397]  [398]  [399]  [400
      [401]  [402]  [403]  [404]  [405]  [406]  [407]  [408]  [409]  [410
      [411]  [412]  [413]  [414]  [415]  [416]  [417]  [418]  [419]  [420
      [421]  [422]  [423]  [424]  [425]  [426]  [427]  [428]  [429]  [430
      [431]  [432]  [433]  [434]  [435]  [436]  [437]  [438]  [439]  [440
      [441]  [442]  [443]  [444]  [445]  [446]  [447]  [448]  [449]  [450
      [451]  [452]  [453]  [454]  [455]  [456]  [457]  [458]  [459]  [460
      [461]  [462]  [463]  [464]  [465]  [466]  [467]  [468]  [469]  [470
      [471]  [472]  [473]  [474]  [475]  [476]  [477]  [478]  [479]  [480
      [481]  [482]  [483]  [484]  [485]  [486]  [487]  [488]  [489]  [490
      [491]  [492]  [493]  [494]  [495]  [496]  [497]  [498]  [499]  [500
      [501]  [502]  [503]  [504]  [505]  [506]  [507]  [508]  [509]  [510
      [511]  [512]  [513]  [514]  [515]  [516]  [517]  [518]  [519]  [520
      [521]  [522]  [523]  [524]  [525]  [526]  [527]  [528]  [529]  [530
      [531]  [532]  [533]  [534]  [535]  [536]  [537]  [538]  [539]  [540
      [541]  [542]  [543]  [544]  [545]  [546]  [547]  [548]  [549]  [550
      [551]  [552]  [553]  [554]  [555]  [556]  [557]  [558]  [559]  [560
      [561]  [562]  [563]  [564]  [565]  [566]  [567]  [568]  [569]  [570
      [571]  [572]  [573]  [574]  [575]  [576]  [577]  [578]  [579]  [580
      [581]  [582]  [583]  [584]  [585]  [586]  [587]  [588]  [589]  [590
      [591]  [592]  [593]  [594]  [595]  [596]  [597]  [598]  [599]  [600
      [601]  [602]  [603]  [604]  [605]  [606]  [607]  [608]  [609]  [610
      [611]  [612]  [613]  [614]  [615]  [616]  [617]  [618]  [619]  [620
      [621]  [622]  [623]  [624]  [625]  [626]  [627]  [628]  [629]  [630
      [631]  [632]  [633]  [634]  [635]  [636]  [637]  [638]  [639]  [640
      [641]  [642]  [643]  [644]  [645]  [646]  [647]  [648]  [649]  [650
      [651]  [652]  [653]  [654]  [655

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).