Duší celkem: 1046
Přítomných duší: 7
V krčmách: 4

      Knihovna

      Krásná literatura

      DarkAge vs. Facebook
      Dawon

      22. května 2018

       
      Na začátek si dovolím zveřejnit pár citací z diskuse na téma „V čem je Facebook lepší nežli DA?“ze skupiny DarkAge na Facebooku:

      Lutus:
      „Co je DA?“

      DonSimon:
      „Nejsem tu admin. Bééé. :(“

      Jakub.s:
      „Matematicky vyjádřeno: Facebook... F
      Darkage... DA Kvalita... k [%]
      k (F) + 1 000 000% k(F) =k(DA)
      Jednoduše řečeno – Facebook je oproti DA absolutní looser.“


      Lollipop:
      „No, to se podle mýho pohledu ani nedá porovnat...
      Fb a DA jsou úplně rozdílný stránky. :D“


      Falianne:
      „Tak maximálně v tom, že jsem ještě nezažila, že by mu spadl hosting, nebo že by si někdo „hrál“. “

      Kdo byl na DA 1. dubna, nemohl si nevšimnout jistých změn.
      U každého příspěvku na všech fórech a ve všech questech se objevila tlačítka „To se mi líbí“, pod každým questem a uživatelským profilem se objevila možnost psát komentáře a pod hlavním menu zase odkaz na skupinu DarkAge na Facebooku. Tato „novinka“ byla zveřejněna přesně o půlnoci a první reakce se dostavily do pěti minut. Ačkoliv většině lidí bylo ihned jasné, že se jedná o aprílový žertík, objevila se i skupina duší, která si tím tak jistá nebyla.

      Během dne se nejaktivnějšími fóry staly Tlachy, Zeď nářků, Patentní úřad a Vědma. Na Zdi se doufalo a zoufalo, že jde opravdu jen o apríl, Tlachy polemizovaly nad předchozími aprílovými vtípky a na Vědmě a Patentu se lidé dožadovali možnosti skrytí a „předesignování“ do jednotlivých skinů.

      Když jsem tento vtípek navrhoval, tak jsem pro to měl hned tři důvody. Tím prvním samozřejmě bylo, že se na apríl něco musí vyvést a nikdo nic nenavrhoval, tak jsem to prostě zkusil. Za druhé si Angeluss zrovna nedávno stěžoval, že naše DA skupina na Facebooku umírá a téměř nikdo o ní neví – takže ideální příležitost pro „reklamu“. Poslední důvod krásně vyjádřil Parman na Vědmě: „A především všem ukázali, jak špatné by to mohlo být.“

      To, co jsem od aprílu očekával, se mi z většiny splnilo. Skupina na Facebooku ožila a nahrnula se do ní nová krev. Valné většině se Facebook na DA prostě nelíbil. Hodně lidí pak tvrdilo, že minulý apríl byl lepší a že tento se absolutně nepovedl. Dle mého se vyvedl velmi dobře (uznávám, vzhledově tlačítka vypadala opravdu šíleně, ale na jeden den nemělo cenu to řešit nějak více dopodrobna). „Pozitivních“ aprílů jste si užili v minulých letech ažaž, tak jeden negativní nemohl být na škodu.

      Facebook byl na DA hodně diskutovaným tématem také při zveřejnění systému hodnocení příspěvků u fór (+0 / -0). Tehdy se na Patentním i PostPatentním úřadě rozjela ostrá diskuse na téma „Z DarkAge se stává Facebook“. Po letošním aprílu msi nemohu odpustit otázku: „Stále zastáváte tento názor?“

      V neposlední řadě jsem si nedávno udělal takový osobní pokus. Na fóru Tlachy jsem uveřejnil drobný „testík“, ve kterém jsem po testovaných žádal, aby na obrázku našli schovaný obličej muže a klikli na něj. Po kliknutí si daný uživatel na Facebooku oblíbil Dark Age.cz. Byl jsem vcelku překvapen, protože pokus jsem spustil kolem druhé hodiny ranní a v deset hodin dopoledne téhož dne už počet lidí, kteří si DA oblíbili, dosáhl počtu 30. Tímto testem jsem chtěl poukázat na fakt, že člověka je velmi snadné zlákat ke kliknutí na něco, na co by běžně nejspíš neklikl. Testík si sami můžete stále zkusit na dawon.eu/najdi.php. Této metody na Facebooku využívá hodně vtipálků u různých videí a coby prostředek k šíření čehokoli je to opravdu účinné. Hodně lidí jim na to, bohužel, skočí. Takže si dávejte pozor, na co na Facebooku klikáte, můžete si tím oblíbit něco, co se vám líbit nebude, anebo hůře, můžete si do počítače třeba stáhnout i virus.

      Pokusil jsem se tu zběžně shrnout vše, co spojuje nebo spojovalo DarkAge a Facebook. Vzhledem k tomu, že v dnešní době Facebook používá v průměru každá šestá osoba a planetě Zemi, myslím si, že jeho částečnému průniku všude zabránit nepůjde – s tím se prostě musíme smířit.

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v dubnu 2011.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).