Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  171  >>

       
      (uživatel smazánDarky
        21:51:18  9. srpna 2006
      Mohli by jste se kouknot do qestu 021 Temné roky postava Adollak co dělám špatně?


       
         Zuuzza
        11:24:39  9. srpna 2006
      Votysi, Votysi, ach ta čeština ... zkus si pro začátek prostudovat pravidla pravopisu. Obzvlášť kapitolu I/Y a čárky ve větách. Jinak to jistě bude pěkný quset.

      *přikyvuje si sama pro sebe*


       
        Votys
        22:56:45  5. srpna 2006
      Mohl by se mi někdo podívat na muj quest Zlo vládne zemi a říct co dělám špatně??Já vím, že tam je zatím málo příspěvku ale jen říct co dělam špatně abych se zlepšil.

      Pak mi to pošlete na Havrana.

      Votys


          22:17:26  1. srpna 2006
      Tak jsem si koupil +


       
         Perilan
        21:03:29  1. srpna 2006
      Zekeasakur.. to je čistě subjektivní, co se komu víc líbí. Neexistuje na to univerzální odpověď, oboje má své pro i proti.


          19:54:32  1. srpna 2006
      Co je lepší?

      Dračí doupě+
      Pravidla pro začátečníky


       
         Lege
        13:27:08  30. července 2006
      Prosím o zhodnocení questů Pád a obnova Gnomerganu a Přilba chrabrosti. Ani jeden se nstihl pořádně rozjet a teď o prázdninách stojí.Něco tam už je a rád se dozvím co dělám špatně.Prosím,odpověď mi pošlete přes havrana(klidně napište i sem ale pošlete to) poněvadž tu na dva týdny nejsem.Dík


          18:12:47  29. července 2006
      prosil bych o zkontrolovani Questu Způsob obživy
      neni sice ještě pořádně rozjetej, ale zajmalo by mě co tam dělam za chyby abych je mohl opravit
      PS: o tom, že jsou tam pravopisný chyby a špatný popisy ani psát nemusíte


       
      (uživatel smazánAbrin
        15:29:33  29. července 2006
      Podíval by se někdo na "Dobro nebo Zlo"???


       
         Adanedhel
        11:41:23  29. července 2006
      Filip.ha: Nu, stylistiku, slovní zásobu a pravopis si vytříbíš časem (hlavně četbou a mj. i dalším vedením příběhů na DA:), to tu už asi netřeba zmiňovat. Nebije to zas tak do očí, až na ty časté -y v rodech.
      Nápady a motivace ti zjevně nechybí, což je základ každého fungujícího questu. Čeho by ses ale měl za každou cenu vystříhat, je časté hraní za hráče. Ty za ně odehraješ několik akcí a pak je postavíš před hotovou věc. Tvým úkolem, z pozice vypravěče, je nastínit děj tak, aby se v jeho pokračování mohli hráči svobodně rozhodnout (podobně jako jsi to udělal v úvodním příspěvku), ty ho potom případně pro lepší orientaci shrneš a zase o něco posuneš dál. Tak například ta pasáž, kdy se k družině mají připojit noví hráči:

      [tady by mělo být nějaké shrnutí předchozích příspěvků a na to navážeš]
      Pokračujete dále lesem, když náhle spatříte pěknou mýtinu. Slunce se už dávno sneslo za obzor a na krajinu padá šero. Je vám jasné, že v temnotě noci lesem daleko nedojdete.
      [teď mají pokračovat hráči, zda a jak se utáboří, kdo půjde pro dřevo, jak se budou držet hlídky, atp. potom pokračuješ]
      Nejspíš se ve zdejších lesích cítíte bezpečně, proto nikdo z vás nedrží hlídku. Ragosh však pořád nemůže usnout. Po nějaké době ho z pokusu usnout vyruší nedaleké zapraskání větviček. To už vyskočí na nohy a zamžourá do tmy. Spatří dvě blížící se postavy...
      [teď je třeba dát vědět těm dvěma nově příchozím, že jsou to oni a můžou začít hrát. Ragosh se teď sám rozhodne, jestli vzbudí své přátele, nebo vytasí zbraň, vezme pochodeň, uteče, nebo cokoli jiného]

      Tímhle způsobem pak hráči vytvářejí quest společně s PJem, cítí se svobodnější, hra je tak zábavnější a protože se baví i PJ, quest pak déle vydrží.
      Není to o vztahu PJ(bůh) -> hráč, ale PJ(spolutvůrce) <-> hráč

      Rád bych to adresoval nejen Filipovi, ale všem začínajícím PJům.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).