Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  15  >>

          12:41:50  6. září 2013
      Jeden z nich je uplny zacatenik a uci se popisovat akce. Hrdinske fantasy mi prijde jako nejlehci zanr. Ten druhy je rejpal a hrdinske fantasy neni moc pro nej, ale tomu zacatecnikovi vyhovuje. No, doufam, ze pribeh a atmosferu mam, spis mi to pada na detailech jako jsou mapy, fantasy zbrane, absence archetypalnich CP. Odvykla jsem si na reseni pro pribeh nedulezitych kravin. Tedy, ze ve fantasy DrD se resi, jak se vycerpaji presunem, nalozeni,.. Pro toho zacatecnika je to lehci pro popis, nez treba popis uspechu v boji. Prijde mi, ze je to to, na cem clovek rozviji sve komunikacni dovednosti. Ja to tak alespon mela, ale me to jako PJe vyvadi z konceptu. Nevim jak to popsat lepe...


       
         Kanyapi
        14:23:58  4. září 2013
      Já si myslím, že nosný je příběh a atmosféra a všechno ostatní je uplně vedlejší. Podle mne je třeba mít v hlavě silný příběh, přemýšlet o tom, čím hráče chytíš, aby měli vůbec důvod a chuť se do tvého dobrodružství zakousnout, a pak přidáváš propriety okolo.


       
         Lutus
        12:00:36  4. září 2013
      Na druhou stranu proč by to mělo být hrdinské fantasy? Pokud to nemáš vyloženě v krvi, proč to neudělat například hororově? Nebo něco jiného co je ti vlastní? A co se týče internetových zdrojů - proto mluvím o inspiraci - pokd tam objevíš nelogičnosti, tak ty místnosti lehce prohaž aby to bylo logičtější. A narovinu - pokud tam nebude nějaká superkrpa nebo pokud nemáš hráče nějaký extra rejpaly, tak si toho stejně nikdo nevšimne.

      Setkal jsem se i se světy (a nebylo jich málo) které v podstatě byly jako naše doba, pouze oblečena do fantasy hávu - technologii nahrazovala magie, lidé uvažovali jako my dnes, nad ateistou se nikdo nepozastavoval... Vždycky záleží komu co vyhovuje.

      Docela by mě zajímalo jaká očekávání mají od tebe tvoji hráči. Možná ani oni na hrdinské fantasy netrvají:)


          18:46:41  2. září 2013
      No, ale jakych zarezu... :-/
      A nejaka dobra hrdinska fantasy kniha? Ja moc fantasy nectu. Mam za sebou Tolkiena, Sapkowskiho, Zemiankovskiho (Achája), Marze (alfy), ale to moc hrdinske neni. Nechce se mi cist pisen o nibelunzich, ale jako kdyz nebude zbyti...

      Mapy mi v mnohych pripadech neprijdou logicke v uskupeni mistnosti a podobne.
      Diky za dech draka, cetla jsem jen ten, ktery byl soucasti pravidel DrD 1.6 :-D.


       
         Lutus
        11:04:24  2. září 2013
      Doporučuju hledat inspiraci. Přečíst si nějakou fantasy knížku, v případě nedostatku času pár povídek. Pokud ti dělá problém načárat nějakou mapu, tak na internetu určitě nějaký aktivní PJ svůj svět vyvěsil. Opět pro inspiraci. V tomhle ohledu býval dobrej časopis Dech draka - tam byla v příloze vždycky nějaká jeskyně nebo tak.

      Ale trošku mě to překvapuje - když nahlédnu do archivu, tak tam už pár zářezů za vedení fantasy questů máš:)


          09:19:05  28. srpna 2013
      Aloha, vedu ted DrD2 nazivo a zjistuji, ze fantasy fakt neni mou silnou strankou. Potrebovala bych se naucit vest fantasy bruzo, pomohl by mi nekdo?

      Predem dekuji. Kdyz mam vest fantasy, hrozne se zasekam a delani mapy, aby to melo hlavu a patu, je pro me problem.


       
         Bizarro
        12:31:55  3. srpna 2013
      Osobně expuji pokaždé při vkládání svého vlastního PJ příspěvku. Chci se totiž na hodnocení pořádně soustředit a nehodnotit jen na základě prvního dojmu, kdy si příspěvek daného hrdiny přečtu poprvé. Popravdě si ani nevzpomínám, že bych někdy od nějakého hráče dostal žádost, abych mu udělil hodnocení co nejdříve.

      Slovní hodnocení příspěvků jsem jistý čas dělal často. Vždy z principu toho, abych poskytl hráčům s potenciálem nějakou zpětnou vazbu. Většinou to mělo pozitivní efekt. Pakliže jsem ale usoudil, že je jejich hra již dostatečně dobrá, tak jsem hodnocení pod čárou vypouštěl. Tolik k tomu :)


       
         Alim_Thor
        11:32:33  3. srpna 2013
           Osobně preferuju oexpování příspěvku až v době, kdy píšu příspěvek a ten hráčův mám skutečně projetej sem tam a vím, na co budu reagovat. Kdybych to měl oexpovat při prvním čtení, kdy to často prlétnu jen zběžně, abych měl základní informace, utekly by mi kde jaké kličky, kterých si člověk nevšimne prvně a chudák hráč by pak dostal kolikrát míň expů jen proto, že jsem si nevšiml skrytých významů a háčků, na které se pak perfektně hraje. Když na to však přijde a hráč své expy chce vážně dřív, tak nemám problém to přečíst pořádně a oexpovat dřív. Zpravidla je tohle o domluvě a zatím se mi nestalo, že by někdo vyjádřil svou nevoli s tím, že expuju až později. Spíše se mi stalo, že člověk potřeboval ty expy dřív kvůli pj testu nebo bodem do dovedností, ale to je jednorázová záležitost a pak to je tomu člověkovi zas nějakou dobu jedno. (Mi přijde)

           Co se slovního hodnocení týče, tak to já osobně neprovozuju. Jako Pj uznávám styl hráčů a když chtěj příspěvek odfláknout nebo prostě neumí psát lépe, tak se jim do toho nevrtám a neopakuju jim to, co už kolikrát vědí sami. To spíš, když se mi něco na tom příspěvku opravdu líbí, tak to zmíní v debatě s ním nebo na fóru. Přijde mi to lepší, než neustále dělat pod příspěvkem tlustou čáru a okecávat jeho příspěvek. Nemluvě o tom, že kolikrát ty expy jsou jen o fous a z C+ by se dalo jednoduše udělat B-, ale je tam něco, co prostě nesedí a to se pak hráči težce vysvětluje a zpravidla by to stejně skončilo stylem. "Já ti popravdě ani pořádně nevím, něco tomu chybí." To expování je do jistých mezích strašně individuální záležitost.
           V poslední době jsem slovně hodnotil příspěvky jen jednomu člověku, protože si o to sám požádal a po pár příspěvcích mi už přišlo, že se prostě a jednoduše opakuju. Každopádně doufám, že mu to alespoň k něčemu bylo do budoucna


       
         Townie
        10:51:08  3. srpna 2013
      Naše dobrodružství se dostává do fáze, kdy se hráč může vyřádit doslova na každém příspěvku. Úplně se vžívá do své postavy, situace mu skvěle hraje do karet. Den za dnem se těší, jakou známkou bude za své počiny odměněn, jakým názorem ho PJ obdaří. A tak může čekat třeba den, dva, týden... A přijde PJ vstup a s ním konečně známka. A proč je B+? A proč až teď? Nešlo by to jinak?

      Hodnocení v questu - Dříve, nebo později?

      Než se vůbec budeme moci zamyslet nad položenou otázkou, je nutno brát v potaz, že pravidla pevně stanovují limit, kdy má být příspěvek ohodnocen. To jest nejpozději při odeslání nového PJ příspěvku. Pokud by tak někdo nečinil, neměl by se tedy divit, kdyby na sebe seslal hněv svého dohližitele, ať už prostřednictvím hráče, či vlastní pozornosti dohližitele. Opět ale platí: Proč si vše zbytečně komplikovat a raději se nedomluvit?

      Myslím, že každý hráč upřednostňuje trochu jiný styl hry a tak každému vyhovuje něco jiného. Někdo by rád znal svou známku co nejdříve, jiný si klidně počká na dobu, kdy odepíše PJ, dalšímu je to v podstatě jedno úplně. Proto je dle mého nejlepší zjistit, co komu vyhovuje a snažit se mu vyhovět, pokud to okolnosti umožňují. Když je PJ příliš zaneprázdněn a pročítá příspěvek skutečně až v den, kdy reaguje, je dobré to hráči vysvětlit a nezbude mu nic jiného, než trpělivě sečkat, nemá totiž právo na stížnosti, dokud se neporuší výše zmíněné pravidlo.

      Úmyslně jsem téma nazval "Hodnocení v questu" a nespecifikoval jsem, zda se jedná o neoficiální či oficiální hodnocení. Jsem totiž přesvědčen, že i v neoficiálních Questech jsou hráči patřičně ohodnoceni. Sice ne známkou a počtem expů, ale pokud se o dobrodružství alespoň trochu zajímají, jistě na Questovém fóru proběhne nějaká debata typu "A co bude dál?" nebo "Dalo se to řešit jinak?". Nerad bych z toho tedy někoho vynechal, neboť zde mají prostor k vyjádření všichni PJové bez rozdílu na kostce.

      Jak tedy postupujete vy, jakožto PJové? Upřednostňujete hodnocení co nejdříve, nebo až později podle pravidla "expovat před odesláním PJ reakce"? Dáváte hráči i jiné hodnocení, než známku a pár slov pod řádek? Jistě, existují i situace, kdy je nejlepší oexpovat hned, jako je například konec měsíce, kvůli Malé hře, ale to už je drobná výjimka, kdy si snad každý dovolí vyjet ze zajetých kolejí, aby nebylo třeba čekat.

      Edit: Abych nezapomněl připojit můj pohled na věc: Já osobně se snažím hodnotit co nejdříve a tak, jak to hráči vyhovuje. Někdo se zajímá více, co mohlo být jinak, co se děje kolem něj a proto s ním o tom poté komunikuji více, ale každému nabídnu to, o co si požádá. Nikomu totiž do hlavy nevidím a nemám ponětí, co přesně by ke spokojenosti potřeboval...


       
        Nasko
        18:00:05  28. června 2013
      Díky Navi, dám si na to pozor.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).