Duší celkem: 895
Přítomných duší: 8
V krčmách: 4

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  2  >>

       
         Kosi..
        12:28:49  22. října 2020
      Původně jsem nechtěl hned ubíjet podnětnej vstup svym staromódním pohledem (kterej zrovna Elanius patrně dobře zná ) a zajímalo mě s čím přijdou ostatní, ale jelikož se zde nic neobjevuje, zkusím přispět a třeba se to zas oživí.

      Možné další přístupy (metody) k vedení Q, který jsem úspěšně vyzkoušel a příště bych se do Q bez nich asi už nepouštěl - nevím však, do jaké míry mohou být vnímány jako "netypický":

      - kurzíva vždy šepotem PJ

      Nikdo nevidí postavám do hlavy - myšlenky na sklo z logiky věci nepatří.
      Hráči nemusí číst spoustu textu, který jako postavy ani nemohou využít a jako hráči se musí tvářit, že o nich nevědí. V podstatě to kazí hru a narušuje přirozené vztahy i komunikaci.
      Příspěvky jsou pro ostatní hráče kratší, stručnější a údernější.
      Sekundární efekt: nesmírná zábava pro Pje.

      - životy

      Postava, která může umřít (na DA = vyhazov z questu a potupný nastavení životů na "0") jedná přirozeně, nehrdinsky a s rozvahou, takticky.
      Postava vnímá skutečné nebezpečí z kreatur a nepřátel (ala Fallout / nebo K31 )
      Postava si váží speciálních zbraní / kouzel / lékáren, neboť si uvědomuje vlastní zranitelnost a nedostatek munice / many / itemů.
      Postava (a vlastně i PJ!) zažívá při bojích nejistotu a skutečné napětí - souvisí s bodem níže.

      - prvek náhody
      Pokud je náhoda (nejčastěji házení kostkou) obsažena v Q (a klidně to může dělat sám PJ), stává se Q hrou. Prvek náhody je základní myšlenkou hry jako takové - i Člověčenezlobse by se bez ní neobešlo a byla by to hrozná nuda. Z Questů se to ale vytrácí a za nudné se to kupodivu nepovažuje, patrně PJ má často pocit, že je lepší náhodu řídit rozumem.
      Lepší je to nejspíš na čtivost a údernost textů, ale ne pro zábavu formou hry.

      Nejvíce se to sice projevuje při soubojích, ale zdaleka ne jen u nich!
      (Třeba při hackování řídícího systému vesmírné lodě... )

      - cíle
      Tady jsem patrně dost staromódní, ale quest by měl mít stanovené jasné cíle.
      Jako hráč bych měl dostat informaci už v podstatě v prvním vstupu, co je primární cíl celýho questu - jak to mám dokončit. Ten je sice nesmírně vzdálený, ale jasně dimenzován. Ideální potom je, aby motivace postav ke splnění primárního úkolu byla stoprocentní a nediskutovatelná.

      Questy, kde se nabídne hráčům bohatý a propracovaný svět s desítkami příležitostí, jak se zabavit, ale bez jasně ohraničeného cíle, myslím si, moc nefunguje.
      Především postava která se po X letech dostává k cíli (Bossovi, cílové lokace) může zažít pocit zadostiučinění, atmosféru "posledního štychu", pocit, že roky úsilí stálo za to.


       
        Elanius
        12:00:26  10. října 2020
      V důsledku jedné podnětné debaty, pro oživení a ze zvědavosti nadhodím staré téma i tady:

      Jak přizpůsobujete svůj styl vedení hry online prostředí/s jakými netypickými technikami jste se setkali?

      Jak asi není žádné tajemství, vést "živý" model hry online přispěvatelským způsobem je poměrně ošidná věc. Co by se naživo odehrálo za půl hodiny, trvá po síti často půl roku, hráči ztrácejí nit, zájem uvadá, rozhovory a emoční rovnováha postav nepůsobí uvěřitelným dojmem a většina dobrodružství končí krátce po seznamovací fázi na neaktivitě hráčů nebo PJ...

      Níž následuje výpis možných přístupů (vypadlých ze zmíněné debaty), některých používaných i na DA, jiných jen na Andoru a jedna experimentální, většinou různě kombinovatelných. Inspirujte se, debatujte, kritizujte, přidávejte :)

      Více postav pro jednoho hráče
      Vhodné pro hru s vícero dějovými liniemi. Hráč ovládá různé postavy v různých dějových liniích, pokud jedna stojí, hráč se stále baví v jiné, hra neztrácí tempo a hráči zájem. Celkem časté na Andoru (a proti pravidlům DA).

      Prolínání pravomocí hráče a vypravěče
      Vypravěč má možnost do jisté míry hrát za hráče, hráč výměnou ovlivňovat svět kolem sebe (PJ po příchodu do vesnice postavy automaticky ubytuje v krčmě, hráč (který samozřejmě také musí znát hranice) uvede že navštívil místní kořenářku a koupil pár lektvarů). Na DA jen tu a tam v neofic., na Andoru celkem časté, za mě osvědčené.

      "Divadelní" režim
      Odehraje se jen série několika významných scén, mezi každou z nich následuje sumarizovaný blok, na jehož obsahu se nějakým způsobem dohodnou hráči a PJ nebo který určí PJ-jak se odebíral další příběh, jak se změnily vztahy mezi postavami, jejich celková situace. Příklad: Družina prohledává starou kryptu-skok-družina se pokouší prodat artefakt proradnému vůdci podsvětí-skok-družina musí uniknout ze žaláře.
      Jednou vyzkoušené ve třech hráčích (s úspěchem).

      Krátké příspěvky, rychlý odpis
      Není třeba rozebírat.

      Chatquest nebo částečné odehrávání po chatu
      Opět netřeba rozebírat.

      Forma společně tvořeného příběhu
      Jinak řečeno rozšíření jednoho výše zmíněného.





       
        Dave
        14:05:34  13. května 2020
      Ahojte!

      Pokud si najdete čas, budu rád, když vyplníte následující dotazník. Jedná se o to, co je podle vás v pořádku nebo naopak v nepořádku při hraní Dračáku nebo jiných tabletop RPG her. Je to vesměs pro moje osobní účely, v případě zájmu pak nasdílím výsledky.

      Dotazník je tak na cca 5 minut.

      https://(...).g...e.com/.../viewform?usp=sf_link


       
         Wingy
        15:35:24  3. května 2020
      To bych viděla spíš jako chybu...


       
        Kragh
        13:20:39  3. dubna 2020
      Mimochodem, víte, že když v kronice (jako hráč) uděláte u nějaké položky, která tam je, poznámku a zviditelníte ji pro PJ - ten do ní může sáhnout a vy přijdete o práva nejen do té své poznámky zasahovat, ale i ji vidět, dokud ji PJ nezviditelní?
      Akorát nevím, jestli to je úmysl, chyba, nebo co.


       
         Kanyapi
        15:35:57  1. dubna 2020
      Ta pomlčka určitě může dělat problémy. Já mám u postav taky poznámky.


       
         Astralien
        14:28:58  1. dubna 2020
      Jednotlivý položky Kroniky (třeba postavy) se mi řadí abecedně. Ale když je u té postavy poznámka, tak ty se mi řadí divně. Většinou chronologicky, ne abecedně. Jen občas se to zařadí divně. Zvláštních znaků a mezer jsem si nevšimla. Někdy je tam na začátku pomlčka.


       
         Kanyapi
        13:51:28  1. dubna 2020
      Astři, mně se taky řadí abecedně, všude. I dost dlouhé seznamy. Nemáš tam nějaké divné znaky nebo mezeru nebo nevím?


       
         Astralien
        13:22:23  1. dubna 2020
      Zajímavý, já to tak právě nemám. Moje první slova, jak jdou za sebou: O, Darkis, Nábor, upravit, postavy, -, magie, do... Tak jsem myslela, že se řadí prostě za sebou časově.


       
         Petwald
        13:18:27  1. dubna 2020

      Astra - je to abecedně.
      (Nebo alespoň já to tak mám. )


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).