Duší celkem: 899
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  177  >>

       
         Radulesku
        17:54:44  12. února 2009
      Khar - k tvému vysvětlení:
      Nevím, kde je chyba. Tvůj příspěvek jsem četl několikrát dokola a snažil se ho pochopit, bohužel se mi ale nepodařilo najít smysl, který jsi skryl do svých slov. Proto se ještě jednou pokusím sepsat můj pohled na věc a především cíl, se kterým jsem se do této debaty pouštěl. Pokusím se nehodnotit tvé názory či argumenty, ani ti je vyvracet, protože účelem debaty není přesvědčit druhou stranu o správnosti mého názoru (opět ale musím říct, že jediný názor co jsem zde napsal bylo, že nesouhlasím se zrušením systému věku a stárnutí, nebo jeho vrácením o 2 roky zpět) nebo vyvrátit názor druhé strany.

      Zde na DA duše vstoupí do libovolné postavy, kterou si zvolí (Tvorba postavy + vzhled, věk) a buď ji nechá její vzpomínky, nebo jí dá své (sepsání Historie, charakteru). Poté ji ovládá (hráč hraje za postavu) a zažívá s ní dobrodružství a učí se nové věci (získává zkušenosti a z principu RPG z toho plynou úrovně). To vše trvá určitý čas, protože čas běží, nic se nejde naučit hned (kromě zázraků), vše je nutno ověřit praxí a mezi tím je spousta "balastního" času (tedy postava stárne).
      Vystoupí-li z jednoho questu, znamená to, že ukončila dobrodružství (tedy jakousi zhuštěnou část svého života, kdy se učila intenzivněji) a žije pokojnějším životem a užívá si odměny z ukončeného dobrodružství (ať už materiální či nemateriální). Během této doby stále stárne, avšak učí se pomaleji nebo vůbec ne (neboť "dobrodružné" činnosti vykonává jen málo či vůbec ne, nebo vykonává zcela jiné - měla-li by tedy z této fáze získávat zkušenosti, tak spíše za používání dovedností, které si tím vylepšuje (tento systém se ale nejspíše neslučuje se systémem DrD, kde dovednosti vychází ze zkušeností, nikoli opačně)) - v této době ji duše přímo neovládá (tedy tato doba se nehraje), jen ji má ve své moci.
      Další quest znamená, že duše zaktivovala postavu a přenesla ji na jiné místo či do jiného světa (vstup do jiného questu), její vzpomínky změnila zcela, částečně či vůbec ne (= změna historie - zcela, částečně či jen doplnění o to, co se stalo v minulém questu), ale stále je to tatáž postava, která se dále učí a zlepšuje ve všech svých činnostech a tím se i mění její jednání. => Tzn. je starší, zkušenější a chová se i jedná jinak (doplňuje či mění se jí charakter, zvl. schopnosti, dovednosti a tedy samozřejmě i úroveň).
      Atd. atd. atd.

      Problémem, který se zde řeší je, jak toto vše odrazit ve stárnutí postavy a jak to nejlépe technicky zpracovat, aby to bylo co nejrealističtější, vyhovovalo většině a vylepšilo současný stav.

      *************
      Pár poznámek vytržených z kontextu, aneb Co je dle mého názoru (který může být zcestrný) realističtější:

      Aby postava (člověk) mohl pobrat nové zkušenosti, dovednosti a naučit se nové věci, musí stárnout, protože to trvá nějaký čas a musí být vyzrálejší, aby to "pobral", dokázal si to srovnat a využít.
      Čím dříve začne, tím dříve může skončit, ale stále to nějaký čas zabere. Ne každý se učí stejně rychle, proto je možné, že co se jeden naučí za měsíc, druhému bude trvat třeba rok - z toho plyne, že jedna postava může za rok života získat 1 úroveň a druhá klidně dvě nebo tři.
      Dělá-li postava (člověk) stále to samé, získává v tom zručnost a třeba i rychlost, ale nic nového se tím neučí. Proto třeba zloděj, okrádající celý rok stejným způsobem, stejné lidi a na stejném místě (pomiňme míru realističnosti), se může naučit rychleji krást nebo rychleji utíkat. Ale svou dovednost (schopnost) tím příliš nevylepší, ostatní schopnosti nepoužívá a, převedeno na expy, jich získává malé množství, že to samé dokáže během prvních pár dní v novém dobrodružství.

      Mým druhým cílem je, aby stárnutí zde bylo automatické, aby na to nemusel hráč myslet a ani hráč ani PJ se tím zabývat, aby nemohlo dojít k tak nereálné situaci, že postava po např. 4 questech a postupu o 6 úrovní je stále stejně stará či zestárla jen o příliš málo (vím, že je toto nepřesný pojem, ale právě o míře stárnutí se tu debata vede). Nechci, aby to PJ musel hlídat při přijímání postavy, neboť zeptá-li se hráče, ten mu může odůvodnit téměř jakýkoli věk. A protože postava prožitými dobrodružstvími získává zkušenosti, tak i hráč odehranými questy se zlepšuje, mělo by zvýšení kvality být vidět i na postavě (jejím chování a myšlení) odvisle nejen od úrovně, ale též od věku postavy (tedy chceš-li hrát naivní holku, založi si novou postavu, je-li tvá současná postava na 10. úrovni, už opravdu naivní holka není, ale spíše žena, která prožila tolik věcí, jako jen málo jiných).


       
        Vexar
        17:42:24  12. února 2009
      Kolaps: pravda, ale není taková sranda to vážně použít v praxi.
      Spíš šlo ale o to zda je lepší hrát individuálně nebo pohromadě. Z důvodů neaktivity, věnování se hráčům stejnou měrou, možností reagovat, případně i aby se předešlo vážnějšímu narušení hry.


       
         Vraashar
        17:38:20  12. února 2009
      akce.d20.cz/clanky/blogy/4131.html

      Nečetl jsem to celé, ale bodu tři sem se zasmál.
      Já sem rád, že DrD chápu aspoň trochu.


       
         Yenn
        17:29:57  12. února 2009
      Radulesku: Pouze dohoda mezi hráčem a PJ.
      U postavy ve questu by věk postavy upravoval pouze PJ, u postavy mimo quest hráč, ten ale výhradně směrem nahoru.

      Naprosto bych oddělila zkušenosti a věk.
      Nechala bych čistě na PJ, zda jsou ochotni akceptovat ve svém questu mladé postavy na vysokých úrovních - různé světy mají různé zákonitosti.
      Pokud by ovšem (IMO navzdory zdravému rozumu, ale i to bývá spíš pravidlem než výjimkou) obecná vůle nadále byla taková, že jejich provázání má zůstat zachováno, udělala bych to opačně - dosažitelný level by závisel na věku, ne automaticky věk na dosaženém levelu.


       
         Radulesku
        16:53:17  12. února 2009
      Khar: Začnu od zdi - tento můj výkřik do tmy se netýkal debaty o věku a stárnutí postav. Já se do této debaty snažil pouze vložit spoustu otázek, které mě napadli, když se tu o tom začalo mluvit, nikoli vlastní názor, že současný stav je správný.

      Spinal: Jestli jsem tě dobře pochopil (což nemusí být jisté), tak je to opět spíše o tom o kolik a kdy postava doopravdy zestárne, nebo ne? Tedy že by místo lineárního stárnutí (mezi každými 2 úrovněmi zestárla o 2 roky) stárla nelineárně (např. z 1. na 2 úroveň o půl roku (číselný věk se nemění), z 2. na 3. o rok, z 3. na 4. také o rok, ze 4. na 5. o dva, z 5. na 6. o tři atp.)? Což i odpovídá, protože když se začneš něco učit, jdou ti jednodušší začátky rychleji než mistrovské konce. A také to odpovídá systému, jakým je v DrD pojato učení dovedností (i když nějaká příčinná souvislost mezi věkem a dovednostmi nejspíše není).
      A jak jsi psal, aby se postavě připsaly roky života až poté, co nebude v questu - což mě osobně se jako nápad líbí.
      K tomu všemu mi ještě třeba vrtá hlavou - jestli třebas neoddělovat expy z questů a z ostatních modulů (v současnosti např. hádanky a soutěže). Že např. postava by měla celkově dostatek expů na přestup a tím i zestárnutí, ale protože by jen polovina z nich byla z questů, musela by počkat, než by získala ještě druhou polovinu z questů, aby mohla zestárnout. Ale to je jen moje myšlenka a asi ne moc promyšlená, jen to sem háži jako další námět diskuse.

      Ještě k Yenn: Chci se jen ujistit, že jsem pochopil. Myslelas to tak, že by hráč určoval o kolik postava zestárla? Vynořují se mi 2 otázky: Kdy (popř. zda) by k tomu byl nucen? a Byla by nějaká minimální hranice? Nebo by to mělo být jen o tom, že by se PJ a hráč domluvili, že v nejbližším městě jeho postava oslaví narozky a při té příležitosti by jí hráč/PJ zvedl věk o 1 rok?


       
         Kolaps
        15:50:48  12. února 2009
      K obnovené debatě o věku a levelech:

      Zpětně jsem si uvědomil, že já vlastně na věky a levely z deníků (jako PJ) ani nehraju.

      Do mého nejstaršího questu (012.Chlouba Diakonova) jsem nabíral postavy na prvním levlu. Měly být takové z logiky příběhu questu - naprostí zelenáči, kteří se dostali do víru velkých událostí. To, že za dobu hraní deníkově vylevelovali a zestáhli v hraní vůbec nezohledňuji. Beru je stále jako ty mladé zelenáče, jakými byli na začátku.

      V 022.Est Annon byla situace jiná. Deníkový level jsem určil za podřadný a v náborovém příspěvku všechny požádal o historii postav na 4. levelu. A stejně tak je beru dosud.

      V 018.Rok 2125 zdejší deníky ignoruji úplně. Hraje se podle jiných pravidel a s jinými statistikami než používá DrD.

      A nakonec v posledním 008."Trn" opět na deníkový level kašlu a postavy mají takový, jaký si určili v historii.

      A co z toho plyne?

      Že pojetí levelu zde na DA je sice pěkné z hlediska malé a velké hry a odměny za hraní ve formě expů, ale přiběhově je to defacto nepoužitelná veličina.

      Vůbec by mi nevadilo, kdyby tento "expový level" byl vyditelnou položkou jen pro vlastníka postavy a mimo něj by existoval "questový levl", který by měla jen postava v questu a byl by editovatelný PJem.
      _________________________________________________________

      K nové debatě o popisech.

      Ze své cvičitelské praxe zjišťuji, že napsat popis delšího časového úseku pro více postav, aby nepřišly o možnost se vložit a reagovat, je mezi neoficiálními PJi dosti řídce rozšířená schopnost.

      Je to z části i pro to, že to nemá pevná pravidla. Je pro to nutné dobře znát povahy a charaktery všech zúčastněných postav, tedy předvídat jejich možné reakce, a na příslušná místa dávat "kouzelná slůvka" pokud, jesliže, v případě, ... . Nedá se to tedy obecně naučit. Je nutné to PJi ukázat na několika situacích a doufat, že se mu to "vžije".


       
         Vraashar
        13:22:05  12. února 2009
      (není to k probíhající debatě)

      Tohle třeba někomu pomůže:
      non.d20.cz


       
         Spinal
        10:29:27  12. února 2009
      Raduleskiu: Sem poňekud zmaten, páč sem zapomněl, co sem vlastně psal a na co reagoval, a číst znovu se mi to nechce ... Každopádně...

      Nepopírám, že zestařování postav v závislosti na levelu, respektive na získaných zkušenostech, má svoji logiku a význam. Jenomže když se podívám na valnou většinu Q zde na DA. Získává postava level rychleji, než jsou dva roky (bráno podle času ubíhajícího v questu) Proto také vzniká nelogičnost.

      Jak ji vyřešit?

      Návrh sem jeden měl, ale proč ho neříci znovu. Zrušit toto automatické zestařování pokud je postava aktivní, protože toto by mělo být čistě na vůli a v režii PJe. To on ví zákonitosti světa atd atd...
      Nechal bych ale ponechané hranice pokud by postava quest opustila. Aneb by jí jako "nezaměstnané" postavě naskákal věk, respektive dolní hranice věku pro určitý level.

      Khargarwargonsu: Pravdou je, že se v podstatě pokaždé převtěluješ do nového těla. (***) Jenomže například třeba i takový zloděj, co se tím živí od útlého věku, nemůže mít v 15ti letech tolik zkušeností, jak by sis přál. Nebo třeba válečník ve 20ti asi jen těžko může být velice kvalitním šermířem (třeba na 10. lvl). Za tento věk prostě nepobírá tolik zkušeností a to i přesto, že v "jiném" těle (stejná postava) ses to ty jako obyvatel DA naučil.

      *** Což však nemusí být podmínkou, páč když postava přechází ke mě do questu. Ponechává si svou historii (jen se na můj "ostrůvek " musí nějak dostat )

      Máš ale asi pravdu v tom, že o přijetí neobyčejně mladé postavy na vysokém levelu rozhoduje PJ... (opět jen on ví zákonitosti svého světa )... Přesto se mi představa 20ti letého mága na 7.lvl nelíbí...

      No abych to zakončil. Asi sem teamu přidělal dost práce. Osobně nevím, jaké řešení je lepší. jestli:
      - Ponechat věk na vůli hráčů a PJů (kteří jsou podle mě dostatečně chytří na to, aby si podobné postavy nedělali/nebrali, nebo si k nim vymysleli dostatečně dobré opodstatnění či zdůvodnění.
      - Nebo nastavovat minimální hranice, aby tyto mladé přezkušené postavy nemohli vznikat.

      (osobně, když už vím, že se postavy při přechodu zestaří, jako PJ jim to zase shodím. Co mě ale možná za čas bude mrzet je to, že mou mladou nezkušenou "hraničářku" nezemladím na takový věk, na jakém má nastavené RP (a to i přesto, že ve Q by stále měla býti mladou). Jedinou možností teď totiž zbývá nelevlovat. (což možná hráči vadit nebude, páč se ke mě hlásil do neofiku... a i to RP je nastavené na nezkušenou... ALE . . .)

      (jo a BTW. Na mou postavu, která má teď již 4.lvl, sem při vstupu do Q nenahlížel jako na postavu na prvním levelu. Z historie soudě, bych ji tipl zhruba na takový level, na jakém je teď ... Logicky to tedy nebyl úplný mladíček, co mu teče mlíko po bradě .
      Naopak. Pokud upíchnu svou mladou postavu (17), tak s ní asi nebudu levelovat. (a to asi nejen pokud zůstane u tohoto nastaveného systému.) Což má totiž podle mě taky své kouzlo, protože postava se opravdu bude (snad někdy ) učit jen ty dovednosti, které vyplynou z questu a na level přestoupí asi jen pod dozorem mistra oboru. (Edit: tedy mimo Q, pravděpodobně, pokud mi PJ nedovolí mistra navštívit ) A v q bude mít věk podle času questu a s tím související RP...



          20:45:32  11. února 2009
      Radulesku: A víš co, asi máš pravdu a jsem jen dobil co by všechno rušil. Tak ten příspěvek ignoruj a nech si svojí svatou pravdu. Já se do ofi Questu nechystám, Expy a jejich systém na DA, natož věk postavy, jsou mi úplně volný, protože v Neoficiálech si stejně dělám na každej Quest postavu novou.
      Přidám se do diskuze až tu někdo bude chtít cizí názor, ne potvrdit svůj.

      EDIT: Ano, já vim že reakce na zeď jsou zakázaný, ale tohle je moc.


          20:11:36  11. února 2009
      Radulesku: Napsat, že píšeš nesmysly jsem podle mě mohl, zvlášť když si přečtu kilometr dlouhej příspěvek, ve kterém si sám odporuješ

      Hned vysvětlím jak.
      Pokud jednou prohlásíš, že může duše vlézt do jakkoli stré postavy a od té doby se cvičit. Nemůžeš pak říct, že na tom a tom levelu nutně musí mít tolik a tolik, nebo že mezi Questy musí zestárnout. Nestárnutím jsem neměl totiž na mysli, že postava bude v reálu žít 40 let a nepřibyde jí na věku ani měsíc. Jde mi o to, že postava má věk volitelný. Pokud mam v prvním Questu 1 level a věk 20, pravděpodobně se moje postava začala učit ve 20ti. Pokud jsu do druhého a mam level 4, můžu si nastavit věk stejný, protože jméno mam sice stejné, historii skoro taky, ale napíšu si k tomu, že ta postava se prostě začala učit dřív. Mě totiž baví hrát za postavu, která má 20 a je taková a taková. Pokud mi zestárne o 10 let, většina toho, co mě na ní baví může zmizet.

      Samozřejmě, není to realistické, pokud bys to vnímal tak, že 1postava je 1 postava a její historie a vše ostatní by se měnit nemělo, bude trochu potíž, ale vzhledem k tomu, že si člověk do Questu historii pokaždé musí trochu přizoůsobit, nehledě na to, že stejně může hrát v Questu, kterej je od předchozího v naprosto, ale naprosto v odlišný dimenzi, není důvod si mezi tím zestárnout.
      Vstupuju přeci POKAŽDÉ do nového těla, ne?????

      A to co jsem mluvil o časových mezerách mezi Questy. Jde mi asi o to, že postava může mít mezi Questy rok normálního života. Ale v tom případě mi vysvětli, proč za sezení v hospodě dostane v Questu i mrak Expů, zatimco když si zajde kdykoliv mezi Qesty do jakýkoiv hospody, dokonce se možná semtam i porve, nedostane ani prd. Ani malej jeden blbej Expíček za rok života? Ani jedno jediný kouzlo? Jak by to ta postava sakra zvládla?
      A takovej zloděj se chlapec jak živil, že za ten rok se ve své praxi ani malinko nezlepšil? Když v Questu někoho okradl, jednoho člověka, dostal od 2-10 expů. Třeba. Pak za rok, kdy jich okrade stovky, neni ani expíček.
      Expování nemusí být v životě konstantní, ale nemůže být ani takhle drasticky nárazové.

      A teď mi řekni, co je větší reálnej nesmysl.
      Protože nesmysly v RP budou vždycky, jen si člověk musí vybrat menší zlo...

      EDIT: pokud mi jako PJovi někdo přivede 16ti letýho kluka na 30tý úrovni, a nedokáže vysvětlit jak ty zkušenosti v životě získal*, postavu mu nevezmu. Ty bys jí vzal automaticky? Taky ne. Nevzal by mu jí žádnej rozumnej PJ. Proto si takovou postavu nikdo nezahraje a nechápu, proč jste z toho všichni tak posraný. Bojíte se, že mezi vámi ofi PJi jsou takový blbci, kteří by jí vzali? A myslíte si, že by se ten Quest pak hrál dlouho?
      Stejně si mezi Questy hráč může věk měnit, ne? Tak co se tím změní, když v Questu poskočí o 8 let?

      *Napadlo mě teď jen to, že by do něj někdo zaklel cizí duši, nebo démona, nebo podobně. A pokud by někdo takovou postavu měl vymyšlenou chytře, myslím že by to mohlo být na hru i zajímavé.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).