|
Khar - k tvému vysvětlení:
Nevím, kde je chyba. Tvůj příspěvek jsem četl několikrát dokola a snažil se ho pochopit, bohužel se mi ale nepodařilo najít smysl, který jsi skryl do svých slov. Proto se ještě jednou pokusím sepsat můj pohled na věc a především cíl, se kterým jsem se do této debaty pouštěl. Pokusím se nehodnotit tvé názory či argumenty, ani ti je vyvracet, protože účelem debaty není přesvědčit druhou stranu o správnosti mého názoru (opět ale musím říct, že jediný názor co jsem zde napsal bylo, že nesouhlasím se zrušením systému věku a stárnutí, nebo jeho vrácením o 2 roky zpět) nebo vyvrátit názor druhé strany.
Zde na DA duše vstoupí do libovolné postavy, kterou si zvolí (Tvorba postavy + vzhled, věk) a buď ji nechá její vzpomínky, nebo jí dá své (sepsání Historie, charakteru). Poté ji ovládá (hráč hraje za postavu) a zažívá s ní dobrodružství a učí se nové věci (získává zkušenosti a z principu RPG z toho plynou úrovně). To vše trvá určitý čas, protože čas běží, nic se nejde naučit hned (kromě zázraků), vše je nutno ověřit praxí a mezi tím je spousta "balastního" času (tedy postava stárne).
Vystoupí-li z jednoho questu, znamená to, že ukončila dobrodružství (tedy jakousi zhuštěnou část svého života, kdy se učila intenzivněji) a žije pokojnějším životem a užívá si odměny z ukončeného dobrodružství (ať už materiální či nemateriální). Během této doby stále stárne, avšak učí se pomaleji nebo vůbec ne (neboť "dobrodružné" činnosti vykonává jen málo či vůbec ne, nebo vykonává zcela jiné - měla-li by tedy z této fáze získávat zkušenosti, tak spíše za používání dovedností, které si tím vylepšuje (tento systém se ale nejspíše neslučuje se systémem DrD, kde dovednosti vychází ze zkušeností, nikoli opačně)) - v této době ji duše přímo neovládá (tedy tato doba se nehraje), jen ji má ve své moci.
Další quest znamená, že duše zaktivovala postavu a přenesla ji na jiné místo či do jiného světa (vstup do jiného questu), její vzpomínky změnila zcela, částečně či vůbec ne (= změna historie - zcela, částečně či jen doplnění o to, co se stalo v minulém questu), ale stále je to tatáž postava, která se dále učí a zlepšuje ve všech svých činnostech a tím se i mění její jednání. => Tzn. je starší, zkušenější a chová se i jedná jinak (doplňuje či mění se jí charakter, zvl. schopnosti, dovednosti a tedy samozřejmě i úroveň).
Atd. atd. atd.
Problémem, který se zde řeší je, jak toto vše odrazit ve stárnutí postavy a jak to nejlépe technicky zpracovat, aby to bylo co nejrealističtější, vyhovovalo většině a vylepšilo současný stav.
*************
Pár poznámek vytržených z kontextu, aneb Co je dle mého názoru (který může být zcestrný) realističtější:
Aby postava (člověk) mohl pobrat nové zkušenosti, dovednosti a naučit se nové věci, musí stárnout, protože to trvá nějaký čas a musí být vyzrálejší, aby to "pobral", dokázal si to srovnat a využít.
Čím dříve začne, tím dříve může skončit, ale stále to nějaký čas zabere. Ne každý se učí stejně rychle, proto je možné, že co se jeden naučí za měsíc, druhému bude trvat třeba rok - z toho plyne, že jedna postava může za rok života získat 1 úroveň a druhá klidně dvě nebo tři.
Dělá-li postava (člověk) stále to samé, získává v tom zručnost a třeba i rychlost, ale nic nového se tím neučí. Proto třeba zloděj, okrádající celý rok stejným způsobem, stejné lidi a na stejném místě (pomiňme míru realističnosti), se může naučit rychleji krást nebo rychleji utíkat. Ale svou dovednost (schopnost) tím příliš nevylepší, ostatní schopnosti nepoužívá a, převedeno na expy, jich získává malé množství, že to samé dokáže během prvních pár dní v novém dobrodružství.
Mým druhým cílem je, aby stárnutí zde bylo automatické, aby na to nemusel hráč myslet a ani hráč ani PJ se tím zabývat, aby nemohlo dojít k tak nereálné situaci, že postava po např. 4 questech a postupu o 6 úrovní je stále stejně stará či zestárla jen o příliš málo (vím, že je toto nepřesný pojem, ale právě o míře stárnutí se tu debata vede). Nechci, aby to PJ musel hlídat při přijímání postavy, neboť zeptá-li se hráče, ten mu může odůvodnit téměř jakýkoli věk. A protože postava prožitými dobrodružstvími získává zkušenosti, tak i hráč odehranými questy se zlepšuje, mělo by zvýšení kvality být vidět i na postavě (jejím chování a myšlení) odvisle nejen od úrovně, ale též od věku postavy (tedy chceš-li hrát naivní holku, založi si novou postavu, je-li tvá současná postava na 10. úrovni, už opravdu naivní holka není, ale spíše žena, která prožila tolik věcí, jako jen málo jiných).
|