Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  18  >>

          00:31:08  12. listopadu 2015
      Musí říci, že s tím, co napsal Kolaps plně souhlasím (jak s podporou jiných herních systémů, tak s problém se získáváním zkušeností postav).

      Na druhou stranu si ale myslím, že postava by za to, že je v questu, nějaké zkušenosti získávat měla (aby byl nějak viditelný/dosledovatelný její postup).

      Na patentu jsem navrhl a popsal něco, co by se líbilo a vyhovovalo mě a doufám, že i většině PJ a ostatních hráčů.

      Také jsem tam popsal, proč se mi stávající systém získávání zkušeností postav moc nelíbí (vsadím se, že spousta z vás má podobné zkušenosti).


       
         Kolaps
        23:56:18  11. listopadu 2015
      Určitě uznávám, že nový systém počítání expů do Malé hry by na jménech vítězů mnoho nezměnil.
      O něco by klesla náhodnost. Bylo by těžší vyhrát na přechodnou erupci aktivity v jednom questu. Což z mého pohledu není vůbec špatně, ale chápu nesouhlas těch, kteří doufají, že právě tahkhle jednou vyhrají.

      Už jsme se shodli, že Malá a Velká hra jsou soutěže aktivity. Těď jde o to rozhodnout, jestli chceme aby to byla soutěž aktivity s jednou postavou, nebo celkové aktivity hráče.

      Nemůžu samozřejmě mluvit za jiné PJe, ale já jsem vždy při náborech do svých questů dával přednost méně známým jménům. Možná je to i mnou, ale jediný profláklý hráč v mých questech byla Morgana (a vyhrála tím první Velkou hru). Sice u mě hrávali i Ferro a Chriss, ale to byli v té době ještě nováčci.

      Dále mám ale i velmi silnou vedlejší motivaci. Změna v počítání Malé a Velké hry je nutný krok před změnou filozofie expování.
      Spor mezi mnou a DonSimonem o to, jestli má expy dostávat hráč či jeho postava je starší než DA samo (táhne se už od mého výcviku na Torchi). Zatím jediný Admin, který kdy veřejně podpořil tento můj návrh byl Angeluss. Ale teď tu máme nového 'hlavního admina', tak by tento stav (který osobně považuju zdaleka za největší slabinu DA) mohl dojít změny.

      Tento můj názor je určitě ovlivněn mou zkušenosti z Andoru (kde jsem hrál ještě před Torchem). Tam šly s postavou dělat skutečné divy. Nejen si definovat úroveň povolání a rasu, šlo dokonce měnit názvy, počty a rozsahy vlastností postavy.
      Tato volná podpora herních systémů je naopak největším plusem Andoru. A trvalo celkem dlouho mé paralelní existence na obou servrech než převážil Torch svou koncepcí oficiálních PJů, která byla převzata i na DA.
      Ono je sice hezké, že máte v questu super vytuněnou postavu, ale je vám to prd platné, když ten quest po měsíci chcípne - což bývalo na Andoru bohužel velmí běžné.

      Mám celkem nedávnou nováčkovskou zkušenost od svých spolupracovníků z práce - Klojstra a Legitiona. Musel jsem je poměrně dlouho přesvědčovat a vysvětlovat, že na DA lze hrát i jiné systémy než DrD. Oba mnohem více tíhnou k D&D. A pokud bych je nepřesvědčil, že hrát D&D je na DA možné, nejspíš by se nikdy neregistrovali.

      A to je myslím pro DA velká škoda. Že se tu investuje čas do Kultů a Single Questů ale s největší slabinou, absencí podpory moderních RPG systémů, se nic nedělá.


       
         Alim_Thor
        18:29:04  11. listopadu 2015
      Jste si naprosto jisti, že to zvýší poptávku po offiko questech? Myslím si, že se nestane nic jiného než to, že se jen zúží ještě víc okruh lidí, kteří můžou vyhrát. Pokud lidi nemají čas na další Q, tak jej mít prostě nebudou.

      Popřípadě umělé naboostování lidí v Q povede jen k více problémům pro PJ. Už vidím ty lidi, kteří budou chtít v takto nastavené MH vyhrát, tak si naberou pět offiků, první měsíc, dva nějak přežijí, vyhrají a pak polovině z nich řeknou pápá, protože na to reálně stejně nemají čas a opět se tak po jeho/její výhře vrátíme k původní skvadře, co hraje ve vcíe offikách stabilně. Takhle se to může dít alespoň na individuální úrovni a působit to problém jen jednomu pji, než když to budeme roznásobovat mezi všechny Q, který daný člověk zrovna má.

      ... jen takové zamyšlení.


       
         Guner
        17:50:24  11. listopadu 2015
      Hrun: ono to strašne záleží od času ktorý máš. Keď máš času veľa, tak si aj tých questov zoženieš veľa. V starej práci som stihal ledva 2 questa ako hráč 1 ako PJ. Teraz tu v podstate vediem 3 questy a hrám v 9tich a stíham v pohode.

      Ale tiež nevidím nič zlé natom šperkovať si jednu postavu, aj keď budeš mať totiž 20 postáv, stále budeš mať tú svoju jednu obľúbenú (za ktorú budeš hrať aj najlepšie).

      Podľa mňa sa malá hra môže zmeniť v Kolapsov odraz a aj nemusí. Určite by to zvýšilo poptávku po questoch a hlásilo by sa do oficiálov viac ľudí, lenže na druhej strane by naozaj "vyhrávali" miesto v questoch stále tí istí ľudia so zárukou kvality. (Keď nebudem rátať quest vytvorený pre nováčikov)

      Obmedzovať ale počet oficiálov by bolo vážne zlé. Každý nech hrá v questoch, ktoré ho bavia no nie?

      Inak robil som prepočet a v podstate by podľa Kolapsovho návrhu boli za posledné 3 mesiace medzi prvými Roxanne, Trym a Ailinel (Iba v jednom mesiaci sa tam medzi nich dostal Lordamen a v jednom zasa Petwald ) To by asi nebolo k úžitku, či?


       
         Hrun
        17:28:59  11. listopadu 2015
      Kolaps: Děkuji za shrnutí. :)
      Přiznám se, že ačkoli o tom už chvíli přemýšlím, nemám ještě docela jasno v tom, jestli tvůj nápad zavrhnout nebo naopak přijmout jako něco lepšího než současný stav.

      S těmi argumenty ve velké míře souhlasím. Expy jsou vlastně odraz schopnosti hráče. S postavou souvisí pouze na základě umělého a účelného přisouzení (aby postavu mohl dál rozvíjet - životy, dovednosti, vlastnosti), ne přímo z logiky věci. S tím vším souhlas. Myslím si jen, že nemusí být taková jasná úměra mezi kvalitou hráče a počtem jeho ofiko questů. To však pro mě není to nejdůležitější.

      Důvodem mého váhání je spíš, jaký signál to vyšle, jakou motivaci?
      Dejme tomu, že by o vítězství v MH a VH někdo usiloval (já vím, nemožné, ale přesto se tak docela často děje :)). Nebudeme tím pak říkat "raději své časové možnosti rozděl do více questů než abys hrál v méně questech více aktivně"?
      Na jednu stranu to vede člověka k tomu zkusit víc ofiků a větší zájem o ofiky bych určitě uvítal. :)
      Může si říct, že i když nehraje v tom nejaktivnějším questu, může pořád vyhrát, pokud se dostane do nějakého ofiku navíc.
      Na druhou stranu... ten pocit marnosti nad šancí vyhrát tu bude stejně, když tu budou lidi, kteří mají např. deset ofiků. Jen místo na "tam hrajou strašně aktivně" a "hrajou jen jeden na jednoho" bude nadávat "ten má známé a proto má deset ofiků."
      A pak tedy můžeme udělat nějaké přísné pravidlo, které omezí počet ofiků na jednoho hráče. Jenže všechny tyhle restrikce vedou zase jaksi proti zábavě, od které to tu má být. Takže... je to složité.

      Když jsi např. napsal: "Motivuje to hráče starat se o jednu jedinou postavu a na ostatní kašlat, protože z toho nebudou nic mít," napadlo mě zároveň "a je to určitě špatně?"
      Možná, že zaměření se na méně postav zase není tak špatné, ne? Alespoň já mám tu zkušenost, že když nejsem jako hráč rozmělněn v osmi různých questech, o to více si tak nějak užívám hru za tu jednu nebo dvě postavy.
      Ono asi záleží na člověku.


      Každopádně, nápad je to zajímavý a určitě si ho nechám ještě v hlavě uležet.


          11:33:27  11. listopadu 2015
      Že hráč dokáže, neznamená, že hráč pokaždé musí. Ale jinak souhlasím. Jenže ve finále pořád mluvíme o hráči, a role postavy je v tomhle minimální.


          11:18:11  11. listopadu 2015
      Gloriaventi: Nechaje stranou expovací systém a hry, musím nesouhlasit s tím, že dobrý hráč dokáže vyřešit problém, který by jeho postava vyřešit nezvládla. Podle mě dobrý hráč se pozná tak, že bere v úvahu charakter postavy a její současné znalosti a inteligenci a je schopný se po hlavě vrhnout i tam, o čem on ví, že je to jistá smrt, ale postava o tom nemá ani potuchy.

      Hráče, který kvůli perfektnímu RP postavy v questu umře si budu cenit mnohonásobně víc, než toho, který všechno zdárně vyřeší.


       
         Kanyapi
        12:52:22  10. listopadu 2015
      Kolaps: Nemohu než říct - pokud přijdeš někam, kde se vyměnilo (několikrát) osazenstvo "úřadu" a budeš povídat, jak ti ten úřad nikdy nepomohl a jak je zatuhlý, ty nové, do změn nadšené lidi tím moc nepovzbudíš. Vždy je dobré svou zahořklost držet na uzdě, pokud už ses rozhodl "dát nám šanci" tím, že sem ty návrhy píšeš.


      A k věci - v té myšlence spatřuji určité kouzlo, rozhodně stojí za úvahu. Např já bych jako hráč konečně měla šanci, se všemi svými pomalými ofiky. :D


          10:58:43  10. listopadu 2015
      Stejně, musím říct, že Kolaps má pravdu. Když si vezmu, že na DA existuju převážně kvůli zážitku s RP, jsem kvůli tomu ochotný obětovat expovací systém a podobné. Já osobně, jak online, tak online, expuju převážně za hraní postavy, nápady a kreativitu. Jasně, od PJ to vyžaduje to něco víc, než házet hráčúm do cesty skřety a vlky, ale hráči potřebují popisovat věci a přemýšlet na svým příspěvkem. A všechny ty tři věci jsou věc hráče, ne postavy. Dobrý hráč dokáže vyřešit problém, který by jeho postava vyřešit nikdy nezvládla, pokud by se počítalo jen s její inteligencí.

      Pokud jde o MH a VH, já osobně se o ně moc nezajímám. Postavu hraju s klidem, soutěživost mi je cizí. Krom toho, jestli je moje cena jen střelec a kůň místo pěšáka, není o co stát. Navíc, přesvědčil jsem se, že existují i neofiky, které mají kvalitu ofiků, a já neváhám mít víc questů zároveň, i když potom nemám celkově tak rychlý odpis. Ještě bych chtěl dodat, že dostávat odměny za hádanky, apod. jako expy postavě je o ničem, nejen že ona nic neudělala, ale pro hráče to taky nemá moc hodnotu. Nedovedu si nikoho představit, že dělá hádanky, aby měl expy pro postavy, řekl bych, že drtivá většina to dělá kvůli hádankám.


       
         Guner
        06:55:42  10. listopadu 2015
      Len taký mini detail. DA má upravené expovanie, ono naozaj nestačí 300XP na postup z úrovne 10 na 11. Tuším že pre Válečníka je to 25000XP. DA má nastavený XPovací systém na online hranie, takže do toho by som vážne nezasahoval.

      BTW drak najmenšej kvality podľa pravidiel ŽVT: 12 atd - je hodný 3000XP (drak bílý).


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).