|
Jak píše Horyn. Jen číselný vývoj postavy v rámci žánru mi nestačí k plnohodnotnému zážitku z vývoje postavy. Nejraději bych zažil příběhovou návaznost, aby mohla někdy má postava prohlásit třeba něco takovédleho, protože si připomene dávné události z minulých questů:
Zatraceně. To je špatné. Rádcem krále je Agebar. Před deseti lety jsem ho při souboji trochu nečestně strčil do jámy plné hnoje. Postavte se přede mne. Nesmí mě vidět.
Před deštěm se můžeme schovat v tunelech pod támhletím kopcem. Předloni jsme odtamtud společně tady s Dlouhonosem vystrnadili zelenou skřetí havěť.
Starosta nám jistě pomůže. Dluží mi to. Před lety jsem mu zachránil kluka.
Tady už jsem byl a nic dobrého to nepřineslo.
Nemělo by se jednat o unifikované nebo omezené světy, ale o rozvíjení kvalitně vytvořeného a oblíbeného světa navazujícími dobrodružstvími.
Co se týče pravidel, také jsem původně myslel, že by možná bylo nejlepší DrD pravidla trochu poupravit. Ale čím déle o tom přemýšlím, tak si myslím, že by bylo nejlepší vzít to pořádně z gruntu. Jestliže to chceme hodně změnit k lepšímu, tak to chce změnu, která bude co nejméně svázaná omezeními, aby byl výsledek co nejlepší. Polovičatá změna znamená polovičatý výsledek.
Rozhodně by měla zůstat úroveň. Povolání by se mohla brát hlavně jako archetypy pro všechny světy. Alchymista může být ve sci-fi vědec. Nějaké vlastnosti by měly být, ale systém DrD s opravami hodnot není zrovna nejdokonalejší. Takže by mohly nové vlastnosti umožňovat převod ze starých vlastností. Z dovedností by se hodily vymyšlené texty a stupně hodnot, které by se mohli stát základem pro jeden z více stylů pravidel - pro systém založený jen na dovednostech. Z gruntu nová pravidla by umožnila zvolit přístup, kdyby se tato pravidla od nejzákladnějšího konceptu vytvořila přímo pro styl hraní na DarkAge.
(Menší příklad vytváření pravidel přímo pro místní hraní: Například mě napadlo pravidlo „záchranné brzdy“. Výstup z hodu kostkou má být v rozmezí 1-6. Šestka značí nejlepší výsledek, kdy je zdolána i ta největší obtížnost. Jenže hráči padla 1. Naštěstí ale má „záchrannou brzdu“. Napsal příspěvek na hodnocení za A a tak se výstup z hodu kostkou menší než 5 dorovnává na hodnotu 5. (u B by se dorovnalo na 4, u C by se dorovnalo na 3. …) )
Podle mne by byla nejlepší vícekolová soutěž o nejlepší pravidla pro DA, kde by se mohlo hodnotit, diskutovat, psát rady a připomínky v rámci jednotlivých fází tvoření. Nakonec by z toho vzešly ty nejlepší nápady.
|