Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  55  >>

       
         Mofik
        16:46:01  8. listopadu 2010
      Angeluss.. Cvičitel neučí hrát. Mě teda neučil a já taky neučím. Nechci nikoho předělávat a nic vštěpovat. Jen prověřit a poradit.


       
        Mirador
        16:25:19  8. listopadu 2010
      Pokud dovolíte, přidám svůj názor i já. Osobně si myslím, že co se týče tohoto serveru, nevidím vážný důvod podezírat expovací systém z toho, že není dobrý. Ano, je pravda, že funguje na úplně jiném principu jako klasické DrD, ale jak chcete, aby to zde bylo stejné? Že PJ připlete do cesty dobrodruhům několik stvůr a postavy si rozdělí expy podle počtu zabitých nepřátel? V pořádku, ale jak kdo určí, jak bitka dopadla? Hody kostkou? Rozhodně se najde hromada těch, co se bude chlubit trojitou šestkou, zatímco jeho hod nepřesáhl číslo čtyři. Nebo bude házet PJ za všechny hráče? Zodpovědný PJ by to dělat mohl, ale za co postavy získavají expy? Vždyť to celé odehrál PJ.


       
         Angeluss
        16:19:34  8. listopadu 2010
      S původní anketou to už nemá příliš společného, ale zajímalo by mě jestli si uvědomujete, že problém, o kterém tu teď diskutujete, se zdaleka netýká jen vztahů cvičitele a cvičence. Obdobný přístup se praktikuje mezi PJi a hráči, kdy zejména nováčkům je vštěpováno, že správný příspěvek vypadá určitým způsobem.

      Jsme tedy v situaci, kdy cvičitelel naučí PJe jak se správně hraje, vede a hodnotí, načež novopečený PJ začne v druhé vlně naučené konvence předkládat svým hráčům a v závislosti na tom, jak je splňují, jim dává odměnu.

      Otázka tedy zní: Hrajeme stále za sebe a tak jak nás to nejvíc baví, nebo hrajeme podle instrukcí několika málo lidí, kteří tu kdysi založili cvičitelskou základnu a předali svoje vize dál? A pokud hrajeme podle nějakých cizích ideálů hraní, přijímáme je, protože:
      A) jsou přirozené a opravdu nejzábavnější.
      B) žádný lepší způsob hraní neznáme.
      C) je to alespoň natolik zábavné, že lepší způsob hraní hledat nepotřebujeme.
      D) za to prostě dostaneme expy.
      E) je to pro nás nutné zlo s kterým jsme už smíření.


          13:33:15  8. listopadu 2010
      DonSimon: to je logické. Chápu.

      Zarabeth: jistěže do toho tahám kostičky, já to tak vnímám. :o)


       
        Final
        13:08:48  8. listopadu 2010
      Guner: Ten systém expování je špatný. A na tom pak selhává celý systém levelování. Vidíš sám, kolik lidí ho využívá. Velkou roli v tom hraje i skutečnost, že v neoficiálech se expovat nedá. A většina questů na DA je neoficiálních, takže ten systém je zkrátka nepoužitelný, nebo použitelný jen pro pár lidí.

      DonSimon: Taky bys mohl objasnit, z jakého důvodu je tady vlastně PJ test? Podle toho co jsem pochopil, tak po udělání PJ testu se hráč zařadí na seznam čekatelů na výcvik a cvičitelé si pak podle jeho schopností s neoficiály vybírají nejnadějnějšího adepta. PJ test ale dřív nebo později udělá každý a výběr adeptů pak stejně závisí na jeho předešlých zkušenostech. Kdyby se PJ test zrušil a místo toho se do výcviku brali lidé, kteří dejme tomu mají zkušenosti s vedením neoficiálu třeba půl roku, byly by adepti zkušenější.


       
         Guner
        12:49:49  8. listopadu 2010
      DonSimon: Bolo by dobré keby to je tak ako píšeš, ale každý cvičiteľ je iný, takže aj jeho "základy" sú položené inde. Napríklad si tiež nemyslím, a to ja so slovenčinou problém nemám, že je dôležitý ten pravopis až na takej úrovni.

      Je pekné keď na chyby cvičiteľ upozorňuje, ale napríklad trvať natom aby hráč rozdeľoval príspevky na viacero častí. Oddeľoval na odstavce. Podľa mňa to je už vec konkrétneho PJa, ako aj mne sa to zdá prehľadnejšie, ale sú určite ľudia ktorým vyhovuje písať to v kope a zdá sa im to lepšie.

      Čo som si pozeral tak aj na toto tam Pavetka vo výcviku sa sťažovala. A osobne by som tiež hráča nenútil aby to rozdeľoval, nevravím žeby som sa ho nespýtal či sa mu nezdá žeby to bolo lepšie keby to rozdeľoval, ale... nenútil by som ho do toho.

      PJ by to asi rozdeľovať mal ak má určité kvality, ale nútiť do toho hráčov, to ani mne košér neprišlo.


       
         Guner
        12:43:30  8. listopadu 2010
      Zar: prečo by to bola debata o ničom, základom dobre fungujúcej organizácie je prieskum trhu a zákazníkov na ňom. Čiže ak chce DA dobre fungovať musí vedieť po čom ich zákazníci (hráči) túžia Čo im vadí a čo by chceli zmeniť. Dopyt a ponuka základ ktorý ovláda každý stredoškolák, takže to tu vysvetlovať viac nejdem.

      --------------------
      MH: ale útočiť jeden na druhého naozaj zmysel nemá. To už neni debata to je hádka


       
         DonSimon
        12:41:02  8. listopadu 2010
      Pavettka... dobrá, pokusím se nastínit smysl výcviků tak, jak ho vnímám já.

      Cílem výcviku je hlavně prověřit adepta na oficiálního PJ. Tím, že tu ten status máme, automaticky potřebujeme nějak zaručit základní kvalitu daného PJe na úrovni zdejší zelené kostky (tj. PJ, který na rozumné úrovni vede quest, umí rozdělovat expy, vyjadřuje se kultivovaně, zná zdejší zvyklosti a pravidla atp.).

      Ve výcviku si to ověřím. Pokud dostanu kandidáta, který to všechno zvládá, pustím ho hned na modrou (většinou je nutné probrat alespoň expování). Pokud je naopak hodně špatný, výcvik ukončím. A pouze pokud je velmi nadějný s tím, že vidím jednu dvě oblasti, kde je nějaká trochu slabina, zaměřím se na ni a pokusím se ji odstranit.

      Z toho jasně vyplývá, že výcvik zkrátka není vysokou školou vedení hry a tvorby zápletek. Je to snaha nastavit zaručit minimální kvalitu oficiálního PJe. Další rozvoj pak už probíhá jinými instrumenty (roli zde hraje zejména dohližitel, který je už zpravidla vybírán s ohledem na obě strany).

      Proto jsem psal, že ne zcela chápeš smysl výcviku. Zdá se mi, že jsi do něj šla s očekáváním, který nemohl splnit.

      Můžeme samozřejmě zkusit probrat i konkrétní věci z Tvého výcviku (to už lépe přes havrana), pokud mě upozorníš na konkrétní části, co se ti nezdály, rád si udělám čas a pročtu si to (což jsem dotěď z pochopitelných důvodů neudělal, a reguji zde proto pouze na základě Tvých předchozích příspěvků a ne faktického stavu, což může být zavádějícící). Byla by to pro mě (i cvičitelku) být zajímavá zpětná vazba.


       
         Guner
        12:40:48  8. listopadu 2010
      FFF: a kto vraví že ten systém expov tu na DA je stanovený zle, tie expovacie hranice sú predsa posunuté práve kvôli tomu 150 expov na druhý level... aká pohodička :)

      Ten systém nie je dokonalý ale je podľa mňa vcelku dobrý, vyhovuje mi viac ako expovanie drd, ako nebuďme smiešny ale tým že splním nejakú zložitú úlohu dostanem 5000XPov len preto že to tam bránil čo ja viem minotaur? V tomto je drd a aj kopa ďalších systémov podľa mňa na hovby.

      Ono to vychádza tak, že level získaš približne za prejdutie veľkosťovo menšej jaskyne.

      -------------
      PS: Nikde nie je napísané čo je lepší systém. DA alebo DrD... Ja volím DA


          12:38:26  8. listopadu 2010
      Pavett: Kostičky a funkce sem taháš ty, já se tu bavím jako každej jinej uživatel, jelikož debata naprosto nesouvisí s knihovnou a žádný pravomoci ani nemám. Proto jsem jako uživatel prohlásila, že podle mě je to debata o ničem. To je všechno.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).