Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
dobré - tak ted jsem začínající PJXD
takže:
1) jak přijmu hráče do questu?
2) odkud ovládám quest (kde mám nabídku vyhodit hráče atd..)
další přibydouXD
marek: tak ten je opravdu daleko - to moc dlouho nepotrvá.. podle mě by měl mít každý PJ určité požadavky, ne jak tenhle "vyberte si pět věcí do inventáře" navíc si jeho příspěvky protiřečí..
njn.. se občas vyskytne..
koukněte se na quest Odplata, je to fakt úžasný, a při tom krátký... napište jim tam něco, oni mě neposlouchaj... sice neni muj, jen v něm hraju, ale je to sranda... tak to dopadne, když někdo začíná quest a ani neví jak, určitě se tam podívejte obzvlášť začínající PJ, tam přesně vidíte, jak se to nemá dělat...
Naprostá pravda. Já osobně preferuji příspěvky dlouhé asi půl obrazovky (u ferra ty jeho slohovky trpím :D). Mnohem důležitější je obsah (což je pro Ferra polehčující okolnost).
Marek: To ale také není ideální přístup. Hráče tak akorát naštveš a nemotivuješ. Nejlepší je mít v questu 1-3 zkušené hráče, kteří vědí, jak se píše. Nováčci pak často začnou ze začátku kopírovat jejich styl a později si vytvoří vlastní. Já například přibral do ofiku nováčka, který normálně psal 2-3 řádky a ejhle, protože viděl, jak se u mě píše, tak začal taky psát dlouhé. Byly o ničem. Ale v klidu jsem mu to vysvětlil, pochválil ho za snahu no a v dalším příspěvku už byla kvalita úplně někde jinde...
To samé platí i o PJ. Když mu hrááči budou psát delší a zajímavé příspěvky, tak on bude taky prodlužovat, zlepšovat popisy atd.
Žádný učený z nebe nespadl a trpělivost by měla být jednou z hlavních vlastností PJ.
Norrec: Viz výše Jen si uvědom, že délka není vždy k užitku věci. Nečekej bleskové zlepšení. Snaž se hráče systémem pochval a vysvětlování (Nikdy nenadávat a nemazat příspěvky) motivovat. Když se jeden hráč v něčem zlepší, pochval ho (Třeba na fóru) a pokud se na to cítíš, můžeš začít stínově expovat. Sasmozřejmě můžeš narazit na případa, kterej bude prostě nepoučitelnej. Ale ani tady bys neměl na něho řvát, nebo mu nadávat.
A abych uvedl příklad- Hráčka MorganaLeFay píše poměrně (Oproti mě, nebo jiným) poměrně krátké příspěvky, ale za to jsou nabyté akcí a správným uvažováním. Prostě to není JEN o délce