|
Guner:
jasně, všechny postavy kolem jsou NPCčka (a ve světě být musí), ale takhle otázka nestála... Otázka zní (cituji): "Přidat k družině hráčů nějakou vedoucí NPC (jakéhosi průvodce), za kterou bude hrát PJ, nebo je nechat víceméně svobodně volit svou cestu bez přítomnosti cizí NPC?"
Ad otázka "je hráč hrdina"? Ve světě se odehrává spousta věcí (které zajímají GM), ale hráče zajímá hlavně jejich linie. A v té jsou hrdinové. Co na tom, že do úplného zapadákova, kam nikdo nepůjde, umístil GM ultranabušeného borce, který by si podal celou družinku. To nás nezajímá. To jsou důležité věci, o kterých se můžou bavit NPCčka po hospodách, budou opěvovat jejich hrdinské kousky, ale až tahle mezihra skončí, bude to zase o hráčích, kteří pravděpodobně nedokáží ani polovinu z toho, co běžně zvládají NPCčka, ale budou to oni, o kom budete společně vyprávět//psát (jejich) příběh. V tomhle ohledu, v ohledu toho, že se jedná o ústřední postavy (míru jejich skillů a nabušených atributů sem nepleťme) to jsou hrdinové.
I kdyby to měl být příběh o tom, jak čumí na to, že Jelimánek z Nemanic je krutopřísný hustoborec, pořád to bude příběh o tom, jak ONI čumí, obdivují, padají do mdlob, kupují mu pivo, touží se s ním vyspat, fandí mu, chtějí mít doma jeho meč, slečny třeba jeho dítě a mnozí další pak jeho skalp...
|