Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  96  >>

       
      (uživatel smazánKuba
        15:53:57  8. prosince 2008
      Bizarro: Moc ti děkuji


       
         Bizarro
        15:20:30  8. prosince 2008
      Dexty: Pomocí toho si můžeš do questu nahrát nějakej obrázek (mapu, portrét nějaké osoby atd.) Prostě to tam uložíš a pak zkopíruješ odkaz co se ti tam vytvoří a máš obrázek v questu


       
      (uživatel smazánKuba
        14:49:11  8. prosince 2008
      Ahoj lidi,
      nevíte někdo co mám dělat s tím jak je v q. nahoře ten upload obrázků??
      Díky předem kdo mi poradí...
      Dextty


       
         DonSimon
        13:00:46  7. prosince 2008
      Khargarwargonsu.. podnětné a zajímavé, díky


          19:38:31  6. prosince 2008
      No já si ještě do debaty přihodím, ale s dovolením, bez tolika emocí.

      Systém DrD je systém nedokonalý, který, stejně jako většina ostatních RP systému značně kolidují s realitou. Uvedu příklad: V libovolném systému vytvořím postavu, člověka, která bude mít 20 let. Budu-li s ní hrát, ať už fallout, Baldur's Gate, nebo DrD, zjistím, že postava zestárla o dva roky, ale znásobila svoje schopnosti desetkrát.
      Když udělám postavu 14tiletou, za stejné dva roky taky znásobí svoje schopnosti desetkrát a je stejně silná, jako postava 20tiletá.
      Ups.
      Zde je něco špatně.

      Ta věc která je špatně, je to, že ve všech RP systémech je to, co postava zažije během hraní, výrazně důležitější, než to, co dělala předtím. Školy neškoly, akademie neakademie.
      Důvod je poměrně prostý. Uvedu příklad třeba právě na Diablu. V reálu by měla postava začínat minimálně na 20. levelu, a končit hru zabitím Diabla přibližně na 22. levlu.
      Všem je asi jasné, že by si hráč hraní příliš neužil.

      Druhou věcí je věk s ohledem na schopnosti. Je jasné, že zkušenosti přibývají s věkem. Udělám-li si tedy postavu mohutného čtyřicátníka, který prošel mnoha bitvami, je logické, že bude mít více zkušeností, než když si udělám postavu 14ti letého kluka (budoucího válečníka), co bojoval maximálně dřevěným mečem na dvorku.
      Zde je zase patrná nevyváženost. Kdybych vzal tyto dvě postavy do Questu, je jasné, že silný muž by měl výrazně navrch. Proto je nutné brát do Questu postavy přibližně stejných zkušeností, aby byla hra alespoň tochu spravedlivá.

      To co je na DA zvykem, a co je v naprostém kontrastu, je, že se vytvoří postava se složitlou historií, kde je vidět, čím vším prošla a co tedy všechno zvládla a umí. Protože ono ejhle, ve hře toho je najednou polovina. Zdatného válečníka ,který bojoval tůhle a támhle najednou zbije slabý lapka.

      Takže k čemu směřuji:
      1. k Trymovi a Nefrete:
      Pravidla nemohou umožnit, aby vstoupil do jednoho Questu kouzelník na 1. úrovni a zároveň starý mudrc, nebo mladá Gejša, která přes svůj věk má díky prostředí extrémně mnoho zkušeností.

      2. K ostatním i jako nápad:
      Ty dovednosti, které se k postavě volí, jsou občas až příšerným způsobem základní. Nehraje se na to proto, že by PJ do Questu dostal skupinu postav a měl by štěstí, kdyby jedna z nich dokázala přečíst vývěsní štít hospody, ve které se mají sejít.
      Počet dovedností, které si člověk na 1. Levelu může "pořídit" nedovolují absolutně žádnou diferenciaci postav. Dal bych na 1. level více zkušeností na začátku, aby ty postavy byly trochu reálné. Opravdu abych uměl JEN to, co píšou dovednosti, musel by se výběr věku u postav změnit na 6-12 let, a odtud poctivě vypiplávat, což je už zase silně na úkor zábavnosti hry.

      EDIT: PS.: Příjde mi, že tvorba historie postavy je zde prvek, kterým se liší toto RP od počítčových her, a měl by být výrazně zohledněn. Tedy by opravdu postava mohla začínat na vyšším levelu, a nebyl by to žádný "nabušený superman" ale člověk s trochou praxe a života za sebou.
      Postava začínající jako Tabula Raza je podle mě velkým nešvarem počítačových her.


       
        Kwjetak
        19:23:46  6. prosince 2008
      či to dokáže zahrát a hlavně: či je aktivní. No ale já se raději od tohoto rozhovoru distancuju. Je to pořád dokola.


       
         Guner
        23:15:18  5. prosince 2008
      Sniper: Myslím že riešenie dovedností ako takých a tie krásne klučky medzi debatujúcimi sa hodí každému PJovi.

      Dostal rady priamo zo života, môže použiť v queste napríklad ak bude mať zasadanie nejakej rady a tam sa budú senátori medzi sebou hádať. Bude to mať lahšie na zahratie

      Inak keď už sme na tomto fóre. Mohol by niekto pozrieť môj kvázi questík. _Tvorba Gamebooku2 a povedať či je ten príbeh aspoň trochu zaujímavý? (Je tam len úvodný príspevok, ale o čom to bude sa tam hovorí.)


       
        Ormalin
        21:43:31  5. prosince 2008
      Sniper: ne byla tu diskuze :D


       
         Sniper
        21:29:12  5. prosince 2008
      Ježiš, to jsem zase píchl do vosího hnízda... Hmm, byla tu vlastně v těch 50ti příspěvcích po mém nějaká rada pro začínající PJe?


          20:31:15  5. prosince 2008
      Možná to tady už někdo říkal, ale pro jistotu...problém s dovednostmi získanými ještě "před první úrovní" klasická pravidla řeší tím že implicitně přidělí na první úrovni čtyřnásobek obvyklých profibodů. Tady funguje něco podobného, ale ve znatelně menším měřítku...


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).