Duší celkem: 895
Přítomných duší: 7
V krčmách: 4

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  4  >>

       
        Nawlroy
        13:53:43  28. srpna 2015
      Guner:
      normálně v malování Uznávám že je to ze začátku docela pakárna, ale jakmile si uděláš základní komponenty a mustry zvlášť (zbraně, zbroje, ozdoby atd.), stačí ti jen kopírovat, skládat na sebe a vybarvovat. I z toho důvodu jsou ty zbroje osově souměrné. Popravdě jsem využil toho, že jsem si to před lety udělal a pro quest jsem to pak nemusel vytvářet úplně celé od začátku
      Pár dalších ukázek:
      https://(...).g...e.com/.../edit?usp=sharing
      https://(...).g...e.com/.../edit?usp=sharing
      https://(...).g...e.com/.../edit?usp=sharing

      Ještě páchám mapky, tam jsem použil program paint.net (je to freeware) pro ty čičarády jako rozmazání okrajů a tak, ale popravdě v tom moc neumím.
      https://(...).g...e.com/.../edit?usp=sharing


       
         Guner
        10:34:30  28. srpna 2015
      Nawlroy: v čom to kreslíš ak sa môžem spýtať?


       
        Nawlroy
        10:17:31  28. srpna 2015
      Já jsem o sobě zjistil, že i jako hráče mě mnohdy bavilo vytváření vytváření postavy samotné než pak za ni hrát. Takže když jsem si založil vlastní dobrodružství, NPC je tam požehnaně Jelikož tady vedu svůj první a na dlouhou dobu asi jediný Q, nemám moc srovnání s jinými žánry.

      Jde o válečný příběh zasazený do jedné z kapitul vesmírných mariňáků ve světě Warhammeru 40,000 a hráči začali jako naprostí nováčci. K pěti hráčům jsem přidal pět NPC, taktéž nováčků, pak výcvikové důstojníky, s nimiž se setkávaly nejčastěji... Pro lepší představu jsem jim spáchal nejen obrázky jejich postav, ale i třeba tohle:
      https://(...).g...e.com/.../edit?usp=sharing
      V nižším postavení se samozřejmě musí hráči smířit s tím, že jim velí NPC v roli velitelů, na druhou stranu si myslím, že mají dost volnosti. A ke každému hráči jsem se snažil dostat nějaké NPC, ze kterého by si mohl eventuálně udělat herního nejlepšího přítele. A minimálně v jednom případě se to povedlo.

      Zatím paměť ujde, ale i tak se musím pořád dívat do poznámek, jelikož třeba některá NPC mluví spisovně, další hovorově... Co kdo ví vychází vesměs z jeho postavení, takže to naštěstí nemusím řešit. Ale bude to ještě lepší, jelikož hráčské postavy právě čeká zařazení do jedné z bojových rot. A ta má cca sto jedinců Takže každý hráč bude mít vykreslené (a pravděpodobně i nakreslené) bratry ve zbrani ze svého družstva s nimiž bude bojovat bok po boku, těch bude tak sedm na hráče, a samozřejmě velení celé roty.
      Co se týče nepřátelských NPC, tak ty většinou nežijí tak dlouho, aby je mělo smysl podrobněji vykreslovat. Neutrální a spřátelené elementy mají spíše epizodní roličky, nicméně je nutné u nich znát vzorce chování.

      Většinu NPC mám alespoň nahrubo načrtnuté dopředu, občas se samozřejmě utváří podle aktuální potřeby. No a nakonec se chystám do příběhu začlenit i hráčská NPC, už mám hráče i nástiny postav, ale k tomu dojde až v pravou chvíli a nebude to hned

      Ale abych se jen nechválil, řekl bych, že mým největším problémem je aby mé NPC nebyly charakterově podobné, musím se jim snažit najít motivaci a charakterové vady, slabiny nebo výrazné rysy, ze kterých pak vzejde individuální projev. Nejhorší je to u mluvených projevů.


       
         Townie
        20:53:53  27. srpna 2015
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?

      Sice asi půjde dost o to, kdo jaký druh Questu vede, přesto bych rád toto téma uvedl trochu všeobecně. Snad se mi to podaří, případně budu spoléhat na věrné PJe Našeho vlastního světa, jež snad podpoří mou maličkost svým vnímáním

      Druh a počet NPC postav většinou nebývá primárním faktorem, který by hráče zajímal. Každý PJ, který se pokusil stvořit Quest více do hloubky, však musí znát ten pocit, kdy mu v hlavě běhá hned celý regiment lidí, s nimiž by se postavy mohly setkat. A ani nemusí nějak dumat nad jejich povahou, náhodný kolemjdoucí, do nějž drcnete uprostřed prázdné ulice, se většinou vykreslí velmi snadno a samovolně.

      Co tedy hráče zajímá, když ne druh a počet? Samozřejmě jejich umístění v závislosti na hráčích. Najdou se tací, co se neradi podvolují NPC, jež je přirozený vůdce a autorita (takže povětšinou tahá postavu za ručičku). Jiní to třeba zbožňují. Dá se ale nějak předem odhadnout, komu co bude vyhovovat a hlavně, v čem se mu bude hrát dobře? Asi to chce poznávat hráče a hledat "ty pravé". A zas je tu ta záležitost s potřebným časem, úsilím... a kam šel příběh?!

      Zpět k NPC postavám. Během posledních pár Questů, jež jsem vedl, jsem se začal stávat fanouškem takových "open world" příběhů. Umístit hráče do města a nechat je jít za svými cíli a sny. A jakmile se postava někam chystala jít, už mi v hlavě problikávaly charaktery osob s tím místem souvisejícím. Barmani, policisté, kdekdo. Nakonec mne i začala zrazovat vlastní hlava a já začal litovat, že aktivně nevyužívám šikovný poznámkový blok :D

      Jak jste na tom tedy vy se svými oblíbenými žánry, milí PJové? Rádi si promýšlíte, jaké postavy se připletou hráči do cesty a honí se vám hlavou jejich povaha a dovednosti, nebo se spíše zaměřujete na jiné faktory PJingu? Pokud ano, na které? Stává se vám, že hráči vesele přehlížejí vámi pracně promyšlené postavy?


       
         Petwald
        11:01:26  15. srpna 2015
      Lorde - Není zač.
      Samozřejmě dají se najít různé skuliny, proč by si ten uspávaný životy nedoplnil, ale to už by bylo čistě na tobě.


       
         Lordamen
        09:45:21  15. srpna 2015
      Guner,Pet:Dobře, děkuju vám :)

      Guner: Nespavostí? Být tím kouzelníkem, švihnu ho holí přes hlavu a usne raz dva :D
      To by si asi moc neodpočinul, au, ta hlava by bolela...


       
         Guner
        21:40:58  14. srpna 2015
      Lord: ak ti to pomôže, raz sme našeho kúzelníka uspali iným kúzelníkom, lebo trpel nespavosťou, tak sme ho museli uspať kúzlom, aby mohol sa vyspať a následne z meditovať.

      Presne ako píše Pet, ak je uspatý, tak je jedno či je to magický, alebo klasický spánok. Jeho telo si určite oddýchne


       
         Lordamen
        20:40:33  14. srpna 2015
      Pet: Díky, ale je problém, že já mám být ten PJ, jelikož si promýšlím dobrodružství s mýma kámošama, navíc problém je ten, že moje postava se prostě uspat nikdy nenechala, myslím, že našeho momentálního PJ to ani nenapadlo *zaklepá na stůl*, takže nemám s tím žádné zkušenosti.

      Takže ještě jednou díky :)


       
         Petwald
        20:27:21  14. srpna 2015
      Lorde - asi si to v konečné fázi rozhodne konkrétní PJ.
      U mne třeba i v uměle vyvolaném, ale jinak běžném spánku (neprobíhá žádná akční snová vidina, nepůsobí jed) se ti životy doplní.


       
         Lordamen
        20:18:12  14. srpna 2015
      Myslím klasický spánek, jen vyvolaný za pomocí drogy či kouzla.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).