Duší celkem: 899
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  60  >>

       
        Jakub.s
        20:34:51  5. listopadu 2010
      No, u dost lidí to viditelně neztroskotalo, měl jsem na mysli právě je


          20:32:41  5. listopadu 2010
      Myslím si, že je jedno, jaká motivace vás k tomu vede. Důležité je, proč to ztroskotává, ne?


       
        Jakub.s
        20:31:51  5. listopadu 2010
      Já taky nemluvil jen o mě, pochybuju, že by jen 10% z PJů v průběhu výcviku zajímala nějaká fóra... Můj názor, nevím, k tomu by se museli vyjádřit oni.


       
        Cathan
        20:29:15  5. listopadu 2010
      Jakube říkám 30% tak kdo mluví o tobě?


       
        Jakub.s
        20:21:08  5. listopadu 2010
      Mystře, nezlob se na mě, ale máš dva mínusy.
      1) Ano, je dobré, když si pročteš pravidla všeho druhu, ale zas až tak bych to nepřeháněl...
      2) Upřímně - od začátku výcviku doteď mě ani jednou nenapadlo, že bych chtěl být oficiálním PJem jen proto, aby mi ve výpisu fór přibyla sedmá sekce


       
        Cathan
        20:08:16  5. listopadu 2010
      A na víc myslím že 30% pj udělala test a výcvik jen prot aby získali přístup do oficálních for


       
        Cathan
        20:06:32  5. listopadu 2010
      Nejshy zápal na PJ má na začátku každý ale che to pár týdnu-měsícu pilného studia. Já ten zápal ztratil. A ty ho ztratíš taky


       
        Nejshy
        15:57:10  5. listopadu 2010
      Oficiálním PJkou:
      Zdravím, mám veliký zájem stát se oficiálním PJkou ale, zatím jsem nabyla ještě přijata do žádného oficiálního Questu. Teď je to můj hlavní cíl na DA.


       
         Angeluss
        14:48:06  5. listopadu 2010
      Víceméně souhlas se vším co tu padlo. Navíc si myslím, že se musí změnit uvažování samotných PJů. Na začátku při vzniku PJů jsme myslím vyšli z několika ne úplně správných předpokladů. Chtěli jsme zavést spravedlnost v expování, jasný řád a konvence. Chtěli jsme prodat svoje tehdejší hodnoty a prohlásit je za ty správné. I proto se PJům dnes říká "oficiální" a ne třeba "schopnější".

      Kdybych tvořil podobnou komunitu dnes, soustředil bych se mnohem víc na kvalitu hraní a motivace PJů. U každého návrhu bych se ptal: Ulehčí to PJům práci? Bude je to inspirovat, nebo motivovat, aby u hry vydržel? Kolik je to bude stát času? Může to nějak zlepšit hru samotnou? Otevře to nějaké nové herní možnosti? Neodvede je to od hraní?

      V komunitě, která usiluje o zlepšení kvality questů bych čekal debaty o vedení hry, nápadech a názorech na cizí hry. Čekal bych zájem o uživatele a s tím spojené debaty o zajímavých hráčích a jejich hře. Čekal bych spoustu skvělých rad a zkušeností od vyznavačů daných žánrů např. Matobovi parodie.
      Čekal bych i velkou otevřenost a nadšení pro nové věci. Jejich podporu a zájem o ně ze strany ostatních. Čekal bych komplexní systém hodnocení, který mi dá nějakou zpětnou vazbu.
      Namísto třech kostek bych čekal spíš něco jako achievementy typu "nejlepší PJ pro fantasy" nebo "expert na Drd" udělované ostatními PJi. A tak podobně...

      Něco podobného je tady ale nejspíš nemyslitelné. Zamávalo by to s malou a velkou hrou, hlasovacím systémem i celkovým přístupem. Už několikrát jsem byl ujištěn, že aktuálním PJům stávající stav vyhovuje, proto jsem taky dlouho váhal jestli se mám k anketě vyjadřovat.


          13:38:42  5. listopadu 2010
      Citelná možnost být lepší PJ. Mít ve cvičiteli šibala a rádce. Nedělat ze sebe opičku, ale učit se lépe hrát, ne gramatiku. Nervat mě do škatulky, nediktovat mi, co je objektivně správné, když expuji, protože pokud mám důvod expovat jinak, než je běžné, tak proč ne? Nemuset se přetvařovat při výcviku, když je stejně jasné, že si pak budu moci dělat relativně, co chci.

      Nechci, aby se ke mně přistupovalo jako k začátečníkovi, kterým se necítím být. Pokud byste mě dali do škatulky lama, chtěla bych vědět proč. Byla bych raději za výcvik jeden na jednoho, kdy PJ ze sebe nedělá dva a více hráčů. Chtěla bych individuální přístup s tím, že by se nezdůrazňovalo, co je domluvené, protože já nic nedomlouvala a do PJ fór nevidím. Zároveň už za ta léta hraní mám najetý nějaký svůj styl a mechanismus a VÍM, že funguje, takže zatím nemám důvod to měnit. Chápu potřebu kontroly a chápu potřebu ověření a ověřování, ale za výcvik mi nikdo nemůže nic dát, pokud se mi to nebude zdát dobré a správné. Leda mě vytočit. Pokud mi neřekne, proč to moje nefunguje a bude do mě hučet, že to mám dělat jinak (přeháním), tak má smůlu.

      Myslím si, že jsem problémový neoficiální PJ, a proto je nemyslitelné ze mě udělat oficiálního PJe. :o) Nejsem ohebná a nevážím si všech rad.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60] 
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).