Duší celkem: 895
Přítomných duší: 4
V krčmách: 1

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  56  >>

          18:56:06  22. února 2012
      Pro mě jsou historie a charakter postavy důležité. Baví mě splétat nitky příčin a důsledků nebo událostí, které zdánlivě prosté, změnily život postavy. PJové, kteří mě znají, nejspíš potvrdí, že mívám životopisy poměrně dlouhé. Občas mi dělá problém rozhodit historii a charakter postavy do jednotlivých kastlíků, protože je provazuji a dávám do souvislostí, které považuji za důležité.
      Co se klišé v těchto bodech týká, jsem si vědoma toho, že se jich sama občas dopouštím. Nebo tak alespoň občas vnímám opakování svých charakterů, za které mě baví hrát. Na druhou stranu nepotřebuju sobě ani druhým dokazovat, že uhraju všechno. Chci si to prostě jen užít. Časy, kdy jsem experimentovala a zkoušela různé charaktery, povahy a povolání jsou pryč.
      Ono známé a níže zmíněné "zabil mi matku..." je skutečně až legrační a kdykoliv na to někde narazím, zažívám takový ten rozporuplný pocit pobavení a zamrazení v zátylku, že i dnes, když je tolik literatury, filmů a kde čeho pro inspiraci, se s tím ještě mohu setkat. Osobně za klišé považuji tu přehnanou reakci: smrt rodiče, na kterého v dospívání zvysoka kašlu, mě nabije neznámou silou a já během krátké doby zmasakruju v nezměrném afektu široké okolí, bez ohledu na události, které kolem mě probíhají... Jistě je zajímavé hrát asociály a osoby s patologickým chováním, ale všeho moc škodí.

      To je vlastně heslo, kterým se při tvorbě postav tak trochu řídím. Nejsem zastáncem fantastických magických předmětů a sil, ohromující moci skryté ve zbraních, oděvech apod. Pokud už hraju kouzlící postavu, její magie je provázaná s přírodou a má spíš pobavit než realizovat mou touhu po moci a nadřazenosti...ostatně, já už nejlepší jsem, takže proč si na to hrát, že? .o))
      Pravda je, že poslední půlrok se tento odpor k vysoké magii a "úžasnosti" postavy, snažím potlačit a nahradit řekněme kombinací schopností a přiznám se, že nevím, zda sama nejednám megalomansky. Protože ale nemám negativní ohlasy PJů ani hráčů, zdá se, že je to v únosné formě. K této změně jsem došla proto, že jsou akce a questy, kde se s mimořádně schopnými charaktery počítá a být "jediná normální" mě trošku omrzelo, už proto, že když si hraju, nechci být bita za to, že ostatní si rádi zamachrují. Já chci totiž taky :-)
      Podobně chápu i přesvědčení. Hraju za to, co uhraju tak, abych se bavila a aby moje hraní bavilo ostatní. V současné době zápolím jen s jedním charakterem kvůli přesvědčení a povaze, jinak si užívám sladký neutrál. Nějak nemám potřebu být klaďas nebo negouš. Tyto polohy příliš často potkávám v životě a nebaví mě ani jedna. Tak proč je hrát, že? :-) Ovšem ty, kteří tyto charaktery uhrají obdivuji a tajně doufám, že jsou skutečně tak dobrými hráči a nehrají tolik sami sebe :-))


          18:42:55  22. února 2012
      Jdu se přidati do diskuze. I když budu znít strašně chytře,berte na vědomí,že nejsem žádný expert!
      -Historie:
           Častokrát slyšívám,že "jak mám vytvořit slušnou historii pro někoho,kdo má 0 exp?" - Pokud pominu DA,kde expy u postav vzhledem k historii nic neznamenají,tak moje představa historie úplného začátečníka je celkem jasná,a hlavně téměř bez vyjímky nudná. Narodil se tam a tam do takové a takové rodiny,žil takhle a takhle v takových poměrech,bez jakéhokoli dobrodružství a strašně nudně. Jediná věc,která by vlastně mohla být v historii zajímavá,a teď mně napadla,je historie ne jenom přímo té postavy,ale celé jeho rodiny. U šlechtice popíšete,jak jeho pradědeček slavně vládl celému království,které se po válce rozpadlo,u nějakého synka z vesnice zase,jak jeho předkové sem přitáhli z Východních planin,a smísili se se zdejším obyvatelstvem poté,co jeho praprastrýc slavně porazil zdejšího černokněžníka. Tak zvládnete i historii naprostého nekňuby udělat zajímavou.
           Pokud ji vezmu tady na DA,tak bychom ji měli vzít z pohledu jiného,který Wingy také zmínila - klišé. Tohle je už na fantazii hráče,ale pořád by tu mělo platit pár pravidel - že postava zmůže jen,co může. Vyhnat postavu z rodinného sídla jde spoustou způsobů - ale stačí je trochu konkretizovat. Pokud napíšete,že vaši rodiče byli zabiti,a tak jste se vydal na jednu větší tůru napříč světem,tak je to klišé. Pokud napíšete,že vaši rodiče byli dobří lidé,a jednou se omylem zapletli do mafie když někoho chránili,potom popíšete,jak pár let utíkali,jak se jim potom narodila dcera,a potom nějakou příhodu,ve které na ně mafie svede nějaký zločin,oni třeba v obraně dcery zemřou,a ona uteče,tak myslím,že tohle se už nemusí brát jako klišé Stejně jako rodiče vůbec nemusí být mrtví,například (teda hlavně u starších postav,taky záleží na světě) se může vydat hledat bratra,který zmizel,nebo vždycky snil o tom,že se stane zbojníkem,a když přišel do jeho města jeden,tak se k němu přidal,nebo ho rodiče týrali,a tak od nich utekl...Většinou,když něco rozepíšete podrobněji,tak to "klišé" zmizí.

      -Charakteristika
           Na co je tohle okýnko? Na rychlý souhrn charakteristiky. Jak Wingy dobře poznamenala,přesvědčení rozhodně nezahrnuje vše,a jak Small taky chytře poznamenal,pro každé přesvědčení existuje spousta způsobů,jak z nějaké situace,a tak i stejné přesvědčení ji může řešit tisíckrát jinak,a proto neexistuje nic jako stoprocentně správné rozhodnutí vzhledem k přesvědčení. Z samotné historie většinou nejde poznat charakter,a tak se píše sem. Já tam teda píšu tak,jak je to v nápovědě - v bodech,rozděleno do určitých podskupin. Například: -Hlavní vlastnosti:- Vcelku flegmatik,strašný alkoholik,peníze mu jsou ale celkem někde,má s nima často problémy. -Fobie,radosti:- Má strach z hadů , má rád hobity, i trpaslíky či kudůky,nemůže snést elfy,miluje dobré pivo. Prostě charakter - nevím co víc k tomu říct.

      Díky za pozornost i za reakce





       
      (uživatel smazánSmall_killer
        14:30:06  22. února 2012
      Když ale těch možností pro jednotlivá přesvědčení je tolik.

      EDIT pro jednoho nenechavce: Nikde jsem neřekl, že to vysvětlím, jen prostě vždy přesně vím jak zahrát jednotlivá přesvědčení.


       
         Wingy
        14:29:02  22. února 2012
      Small: pokud víš přesně, jak za které přesvědčení jednat, mohl bys to tu prosím uvést a rozvést?


       
      (uživatel smazánSmall_killer
        13:48:40  22. února 2012
      Já na historii a charakter zvysoka kašlu, takže tohle téma je mi velmi cizí, za to přesvědčení.

      To vím vždy velice přesně co s daným přesvědčením udělat a to, když ti někdo napíše, že je ZkD a že nemůže zabíjet, tak je to dost velká blbost.
      Přeci jen, když si vezmeš takové paladiny, tak ti taky bývají ZkD a pokud si myslí, že si udělal špatnou věc, tak tě klidně zabijou i když jsi třeba ten "dobrý", protože si neměl na výběr a volil si mezi zlem a větším zlem.
      Takže asi tak.


       
         Wingy
        10:48:55  22. února 2012
      Ahoj, byla jsem požádána o úvod k tomuto tématu. Tak prosím odpusťte chyby a berte to spíš jako otázky k diskuzi.

      Historie, charakter, charakteristika a presvědčení. Máme tu třetí a čtvrtý krok tvorby postavy.
      Nápověda nám říká, že:
      „Práce s postavou, její historií a charakterem je základem her na hrdiny (=roleplayingu, hraní rolí, zkrátka RP). Až tato část udělá z tvé postavy skutečnou živoucí osobu.“
      A k tomu už vlastně nemám co dodat. Charakter a historie postavy jsou pro mě opravdu základem hry. A na to nepotřebuji žádná pravidla. Dokonce na to ani žádná pravidla nenacházím… Ale i tak bych se tu chtěla na pár věcí zeptat.

      Když se zastavím u historie, co všechno je pro vás ohrané klišé? Ano, samozřejmě „zabil mi matku, tak jsem se sebral a vyvraždil celou jeho armádu i s královským palácem. Jo, jsem patnáctiletý děcko z dřevařský vesnice…“ Ano, ale… Berete jako klišé už tu tragickou smrt matky, nebo až to vyvraždění? A daří se vám z relativně obyčejné postavy udělat dobrodruha právě bez nějakého takového ohraného zásahu (smrt rodiny, ztráta majetku apod.)? Ano, vždycky je tu ještě možnost „já prostě nedokážu žít na jednom místě“… jenže i to se ohraje. Máte tedy nějaký nápad, jak poklidnou, rodinně založenou postavu vyštvat z rodného hnízda, aniž byste ho definitivně zničili?
      A ještě jedna otázka: jak staré postavy píšete? Jde vůbec slušně napsat zajímavou historii postavy s 0xp, pokud bychom ji chtěli logicky nastavit podle pravidel? Kdo taková postava je? Co umí? Můžu si ji představit třeba jako mladou šlechtičnu právě puštěnou z klášterní školy (má spoustu znalostí, ale samostatně nic nezkusila)?

      A popojeďme. Další okýnko: charakteristika. Podle nápovědy má být stručným shrnutím a vypíchnutím pár věcí, které v historii prostě zaniknou. Ale používáte ji k tomu opravdu? Není to jen dublování informací? Není snazší sem zapsat charakter a na hlouposti typu „miluju trpaslíky… na česneku“ se vykašlat a nechat je až na hru samotnou?
      S tímhle okýnkem si po pravdě stále sama nevím moc rady, takže uvítám jakékoli typy ohledně něj.

      A snad nejzákeřnější věc na závěr – přesvědčení.
      Po několika diskuzích o dobru a zlu jsem došla k názoru, že ho stejně chápeme každý jinak a přestala na přesvědčení koukat. Četla a hrála jsem už jen charakter. Jenže pak přišly SQ. A počítač si charakter nepřečte… takže jsme zpět u jednoduše zaškrtnutelného přesvědčení. Jenže jak zvolit přesvědčení u postavy? Poslední dobou je móda dobrých upírů a zlých andělů… A pak potkávám postav, které tvrdí „jsem zlý, protože jsem se tak narodil. Ale mám rád lidi a každému pomůžu.“ Případně pj, kteří říkají „ty ho nemůžeš zabít. Jsi zákonně dobrá.“ Kde je tedy stupnice, podle které určovat, zda je postava zlá či dobrá? Jak tenhle problém řešíte vy? Je dobré postavě něco zakazovat z pozice jejího přesvědčení?


       
         Hrun
        22:17:02  20. února 2012
      Započínám nové téma.

      Příprava postavy II - historie, charakter, přesvědčení

      Téma uvede tentokrát Wingy... :-)


          19:09:23  15. února 2012
      Také něco překládali lidi z Maelströmu, ale základní pravidla jsou... fakt jenom základní... Osobně doporučuji zamakat na angličtině, protože Whitewolfové to mají opravdu krásně zmáknuté a třeba jenom Demon the Fallen mají 10 knih, takže základní pravidla jsou jenom plivnutí.


       
         Teranell
        18:48:49  15. února 2012
      Zrovna základní pravidla na netu jsou. Mám je stažený doma na PC.


       
         Guner
        18:46:46  15. února 2012
      Napíš Xsonnykovi ten sa tým zaoberal, myslím že sme prekladali základné pravidlá, ale neviem v akom štádiu to je.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).