Duší celkem: 1089
Přítomných duší: 5
V krčmách: 1

      Knihovna

      Krásná literatura

      Kroll mít hlad
      Tindo

      11. dubna 2018

       
      Krollové jsou rasou stvořenou pro DrD a neodmyslitelně k němu patří. Vynikají velkou silou a odlišují se velmi nízkou inteligencí, přesto se však s touto rasou na DarkAge téměř vůbec nesetkáme. Proč tomu tak je? Jak krolly vnímáte vy? A jak má být podle vás zahrána jejich nízká inteligence?

      Yavanna:
      „Jak už jsi nastínil, krollové jsou velmi silní, ale mají nízkou inteligenci. Právě ta je hlavním z důvodů, který hráče odrazuje. Pro většinu uživatelů je mnohem jednodušší zahrát přemýšlivou postavu, kde se mohou vyjadřovat spoustou myšlenek a plánovat. Nač tedy zakládat někoho s omezenou inteligencí, což je na zahrání mnohem těžší?
      Přitom je škoda právě tuto rasu opomíjet, neboť i ona má své kouzlo. Kroll vnímá svět podle sebe a do děje promítá své pocity a instinkty. Ani tato postava tedy není omezena ve psaní, pokud PJ dokáže věrně nastínit prostředí a dá postavě příležitost vyniknout.
      V boji může být velice platným společníkem a nejen v něm. Představ si situaci, kdy se zloděj deset minut lopotí se závorou, kterou ne a ne otevřít. Kroll popadne dveře, vyrve je i s veřejemi a ještě jimi stihne zpacifikovat stráž za nimi.
      Bohužel se na stávající situaci asi nic nezmění a i nadále zůstane tato rasa opomíjenou a velmi ojedinělou.“

      Angeluss:
      „Krollové jsou podle mě paskvil. Jde o obdobu půlorců, půlobrů a jiných velkých hloupých siláků s trochu pozměněným pozadím. Nic víc. Na rozdíl od poměrně originálního alchymisty nemá tahle rasa co nabídnout. Stejně tak jsme mohli mít vílouny a mrňajzlíky místo elfů a trpaslíků. Na hře by to nic nezměnilo.
      Fakt, že se za krolly na DAčku a jiných herních webech nehraje, rozhodně nevnímám negativně. Stala se z nich záležitost pro fajnšmejkry. Pro hráče, kteří chtějí do příběhu zanést novou rovinu, a kteří se nebojí si s postavou pořádně vyhrát. Nedokážu si představit nic horšího, než že by tu v každém questu běhaly tlupy dementních krollů. Nynější stav s hrstkou originálních hromotluků se mi líbí mnohem víc.“

      Keshick:
      „Pravda – s krolly se na DA příliš nesetkáme. Ale když na to nahlédneme trochu šířeji, kolik ras kromě lidské se v questech objevuje? Tu a tam nějaký osamělý trpaslík nebo barbar, zarputilí fanoušci a děti hrají za elfy, ale tím pomalu končíme. Hobita jsem viděl asi jednou, kudůka nikdy. Mám za to, že nejde a priori o odpor vůči krollům, spíš o jakousi zafixovanou potřebu hrát za něco, co člověk zná a umí si představit.
      Nikdo snad netvrdí, že hrát za krolla je snadné. Je třeba specificky pojmout odlišný charakter a odlišné dispozice, nedá se za něj hrát jako třeba za barbara. Ale užitelný rozhodně je. Stačí vzpomenout krolly v povídkách vznikajících mezi známějšími autory v rámci českého fandomu. Jako rasa mají nedoceněný potenciál; ač spíš mezi zkušenějšími hráči, protože snad jen ti by se dokázali vyhnout klišoidnímu archetypu bojovníka s kyjem, co umlátí všechno kolem se hýbající, načež dodá: „Borrúgh mít hlad.“
      Pokud se ptáš na nízkou inteligenci, domnívám se za sebe, že je třeba ji chápat spíš jako inteligenci v ‚civilizačním‘ slova smyslu. Krollové jsou hloupí proto, že jim nic neříká písmo, přehnaná hygiena, stavba velkolepých chrámů a podobně. Ne proto, že by nedokázali vymyslet důmyslnou léčku na ledního medvěda nebo navrhnout opevnění pro své hradisko. A tak je třeba jejich inteligenci zahrát; krollové mají jakýsi selský rozum, ale civilizovaná učenost a zvyky jsou jim cizí.“

      Nathlan:
      „Dle mého většina uživatelů nemá odvahu nebo neví, jak by měli s krollem hrát. Sám vidím v téhle rase velikou možnost k obohacení questu (u mě osobně hlavně po humorné stránce. :)) Ovšem je třeba zmínit, že nejen hráči, ale i PJs musí přiložit ruku k dílu - tím, že budou často dávat různé podněty k tomu, aby šlo poukázat na krollovu inteligenci (př.: „krollovi usedla na nos moucha, která se i přes odehnání stále vrací na stejné místo“ nebo „začala ho urputně svědit zadnice“ apod.).
      Dále už záleží jen na kreativnosti hráče, jak brilantně dokáže k pobavení ostatních situaci využít.
      Ovšem nemusíme zůstat pouze u toho. Možnosti k využití nízké inteligence vidím rovněž v „rozdrcení“ nervů jak ostatních hráčů, tak hlavně PJ. To ať si ale vyloží každý po svém. :) Pokud někdo bere hraní za krolla „vážně,“ rád bych věděl, jak pochodil. Sám téhle možnosti moc nefandím, protože se dle mého stává z krolla jen hora sádla, co mává s kyjem. Mimoto, když už jsme u toho, na DA jsou většinou jen vážné questy… někdy vůbec žádná sranda, což je škoda. :)“

      Crusader:
      „Na úvod bych řekl, že já osobně žádnou postavu krolla nevlastním a ani neplánuji. To naráží na otázku, proč se s touto rasou zde nesetkávám. Já si myslím, že je to zakořeněno právě nízkou inteligencí, podle mě většina hráčů raději hraje za postavy s důmyslným charakterem, které většinou sledují nějaký cíl (jeden z důvodů, proč tuto rasu moc nemiluji :-))
      Kdežto pokud se opravdu chceme vžít do postavy krolla, většinou naším hlavním zájmem bude „Já chtít moc chlast! Já chtít žrát…“ a podobné projevy, kterými jde zahrát nižší inteligence. Když se zaměřím na otázku, jak tuto nízkou inteligenci zahrát, tak asi nějak, jak jsem popsal, a také bych přidal menší vnímání podrobností. Například kroll vidí zavřené dveře, tak do nich začne zuřivě bušit, chytrolín namísto toho bude hledat ve dveřích slabiny, popřípadě se je bude pokoušet otevřít paklíčem.
      Podobné to bude s pohledem na svět, kdy se tvor s inteligencí vyšší stará o dění kolem sebe, krollovi dejte pivo a jídlo a bude mu jedno, jestli venku je vánice, zuří tam válka anebo mu padá dům na hlavu… Když to celé shrnu, tak nám z krolla vychází postava, která je vhodná na odreagovaní, protože ruku na srdce, kdo by se nechtěl v questu vyblbnout, občas si zanadávat a aby jedna z jeho největších starostí byla, jestli má co pít…“

      Harrieta:
      „Kroll je podle mě postava, kterou není moc lehké zahrát. I přes jeho nízkou inteligenci je dost vychytralý, svým způsobem je to něco jako jeho druhá přirozenost. A s jeho velkou silou je to celkem vražedná kombinace. Myslím, že jsem se za celou dobu svého hraní setkala jen se dvěma hráči, kteří hráli za krolla a byli výborní. Ostatní se sice pokoušeli, ale by to jen slabý odvar. Já bych sama krolla hrát nechtěla, moje postavy bývají většinou hodné, a to by se ke krollovi asi moc nehodilo.“

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v srpnu 2010.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).