Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      Knihovna

      Krásná literatura

      Hlasy z ulic DarkAge – srpen 2009
      Tindo

      19. března 2018

       
      Je tomu nedávno, co někteří hrdinové dosáhli po několika letech snažení šesté úrovně. V ulicích města DarkAge se ozývají hlasy, že neživot je příliš krátký na to, aby hráči mohli ze své postavy učinit reka na 36. úrovni. Je výše expování skutečně ten problém?

      Yenn:
      „Nemyslím si, že je to problém. Šesté úrovně sice moje postava dosáhla až po několika letech, ale převážnou většinu z těch několika let prozahálela, většinu času nebyla v žádném aktivním questu. Když k tomu přidáme možnost zisku expů za hádanky a soutěžích, myslím si, že dosáhnout úrovně 36 je sice těžké, ale rozhodně ne vyloučené.
      Druhá věc je – proč se vůbec chtít na 36. úroveň drápat? Sama pro to žádnou motivaci nevidím, kvalita hry nemá s dosaženými úrovněmi nic společného.”

      Radulesku:
      „Tak v první řadě si myslím, že 36. úroveň je možná pro DrD na živo. Já osobně se nikdy s takovou postavou nesetkal a ani si nedokážu hru na takto vysokých úrovních představit. Rozhodně ne při hraní online současným DAčkovským stylem.
      Co byste ještě chtěli měnit a zlepšovat na vašich příspěvcích např. po 20. úrovni? Historie postavy už v tu dobu vydá na malou kroniku, charakteristika na větší psychologicko-sociologickýakdovíjakýještě román. I dovednosti už umí všechny. A na sbírání artefaktů a zabíjení mocných potvor ve velkém se tu moc nekouká. Takže je to jen a jen o hráči a ten už opravdu nemá, co by při hře vylepšoval.
      A stejně to platí i na nízkých lvl – dlouho se tam plácat a nic moc neumět. Honit se za každým expem, než se dostanete k nějakým novým schopnostem nebo kouzlům. Podle mě by tedy měla být ona hranice, maximální úroveň, tak na polovině – tzn. 18. úroveň, plus mínus. Zároveň si myslím, že by většinu expů měla mít postava z questů. Takže další slibované moduly, z nichž bude možné získávat pro postavy expy, nejsou řešením.
      Proto i s ohledem na brzké spuštění singlequestů by se měl rozsah udělovaných expů v ofiko questu zdvojnásobit. A to i z mého pohledu jako ofiko PJe, kdy se mi stává, že musím hodnotit různě kvalitní příspěvky stejnými expy, protože jinak bych se do současné škály 1 – 9 nevešel.”

      Trym:
      „Expování obecně není problém a je to spíš hloupost, ale to je mimo rámec tvojí otázky. Ano, patřím k těm, co soudí, že by mělo být možné vytvořit si reka na vysokém levelu v rámci dejme tomu několika let hraní, což současný systém v žádném případě neumožňuje. Nevidím důvod, proč by postavu na šesté úrovni mělo vlastnit pouze několik „dědků zakladatelů“, rozhodně by bylo lepší ne snad zvýšit expování, ale spíše snížit nároky pro navýšení úrovně. Ale znova opakuji, tohle je piha na tváři DA, nejprve by bylo možná lepší vymačkat beďary a pak až pudrovat pihy :)”

      Divac:
      „Cestou zvýšení expování se zajisté dosáhnout něčeho dá, jenomže i kdybychom začali expovat dvojnásobně, tak pořád na požadovaných třináct tisíc zkušeností bude hráč čekat celou věčnost. Dalším faktorem je samozřejmě i to, že ne každý má štěstí na pořádnou hru a ne každý dokáže svou postavu udržet v oficiálních questech, kde se hraje.
      Hlavní je, abychom si přiznali, že je třináct tisíc expů moc. Ano, to bezpochyby. Jenomže není cestou zvednout expování, abychom se k ní blížili ne rychlostí šneka, ale slimáka. Tím se nic nevyřeší. Pokud někdo chce hrát na úrovně, potom má smůlu do té doby, než se něco změní v tabulkách. Rozumím, že pro pravověrné hráče DrD je už takhle na první pohled hranice níž, jenomže na ten druhý je zatraceně vysoko, když si srovnáme, že za tři roky nahrálo šestou úroveň lidí, že je spočítáte na prstech jedné ruky.
      Vyřešení této záležitosti vidím spíš než ve zdvojnásobení expování ve snížení nutných expů třeba na polovinu. Sedm tisíc už se nezdá tak otřesných a člověk to je schopen za takových pár let třeba i nahrát. Když máte dneska dvanáct set, tak třeba za osmnáct let dáte 36. úroveň.
      Buď jak buď. S výší úrovní by se něco udělat mělo, protože takhle je celá větev s úrovněmi a dalšími věcmi mrtvá, jelikož se tam nikdo nedostane.”

      Vexar:
      „Podle mě se lidi moc zaobírají tím být pořád a pořád silnější. Tolik myslí na to, jak získat expy, že potom zapomínají hrát charaktery.
      Příklad je dejme tomu nováček, který se podívá na hru veterána a snaží se to zahrát podobně.
      Ve velkém množství případů z toho ale vznikne nepřehledná slátanina akcí k ničemu a myšlenek mimo mísu.
      Podle mě je důležité si najít vlastní styl a toho se držet. Nějaké expy mi můžou být ukradené, protože to, že má někdo 6. Level, neznamená nic. Nezáleží na tom, jestli za příspěvek dostane nějaké zkušenosti, ale na tom, jaký má ten příspěvek kvalitu.
      Je to hra, tak by se u toho měli lidi alespoň snažit bavit a odreagovat, ne se zbytečně snažit o nějakou soutěž pro hrstku osob, co si hrají v takzvaných oficiálních questech.”

      Spinal:
      „Osobně se mi povedlo nahrát během jednoho roku necelých 350 expů tj. třetí level čistě za hru. Ne každému se ale zadaří dostat se do questu, který si po tak dlouhou dobu udrží aktivitu. Tři levely
      za rok nezní úplně špatně, jenže i kdybych si stejnou aktivu udržel i další rok, už mi to dá level jen jeden, a to už zrovna pěkně nezní. Připočtu-li k nahraným expů ještě expy od naší milé Vědmy, přidám jedné vybrané postavě téměř stejné množství zkušeností, takže se růst zvýší na zhruba dva levely za rok. Což znamená, že mi bude trvat ještě kolem sedmi let, než se dostanu na šestnáctý level.
      Jenže. Potřebují postavy na DarkAge dosahovat tak vysokých levelů? Na pravidla DrD tu, podle mě, stejně moc lidí nehraje. Já si ale stejně nemůžu pomoct, že postava je nejzábavnější od šestého levelu, kdy si vybere zaměření. Až tady se začne projevovat v plné síle. A to jak útočné, tak i charakterové.
      Nebál bych se proto počet expů nutný pro dosažení vyšších úrovní snížit. Pohybovat s už zavedeným způsobem expování se mi nezdá být nejrozumnější vůči již uděleným expům. Na druhou stranu, kdyby se to udělalo nějak šikovně... :)
      Zrovna dnes jsem zabrousil do archivu výcviků, kde se mi zalíbila jedna větička o expování: “Kdyby šly dávat půlky...”
      Sám vím, že jako PJ jsem xkrát tu přidával, tu ubíral půl expu a poctivě si to zapisoval do poznámek. Jeden exp je podle mě přeceňován a vůbec by mi nevadilo, kdyby se udělovalo expů dvojnásobek. Vyřešilo by to dva problémy najednou a nemyslím si, že 700 expů za rok by bylo nějak závratné číslo. Přeci jen jsou to pouhé dva vyšší levely. Navíc; jen pět lidí překonalo v minulém roce třístovku...”

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v srpnu 2009.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).