Duší celkem: 1091
Přítomných duší: 9
V krčmách: 3

      Knihovna

      Krásná literatura

      DeathSpank
      Angeluss

      22. května 2018

       
      Hra, která vás naučí sekat kvanta nepřátel na kousíčky s úsměvem na rtech a jistotou mlýnku na maso.

      Z pera Rona Gilberta, autora legendárního Monkey Islandu, nedávno vzešla nová akční RPG hra s příznačným názvem DeathSpank. DeathSpank patří k oddechovým titulům a je šířený výhradně online pomocí digitálních obchodů, jako je například Steam.
      Fantastický svět této hry nabídne nenáročnou zábavu téměř pro každého, začínajícími hráči počínaje a pamětníky a veterány konče. Kdo zná staré Monkey Islandy a Gilbertovu pověst pošahaného vtipálka, nejspíš už tuší, že ve hře nepůjde o nic vážného…
      Jestli jste si někdy při procházení temných a vlhkých dungeonů a sbírání roztodivných předmětů upadajících zabitým monstrům od huby říkali, že to tvůrci nemůžou myslet zcela vážně, že tu zkrátka chybí trocha nadsázky a srandy, pak je DeathSpank hrou právě pro vás. Vtip, nadsázka a všudypřítomné parodování RPG žánru je ústředním motivem této hry. Hlavní hrdina se v několika situacích dokonce nestydí parodovat sám sebe. Zároveň nečekejte žádné složité herní mechaniky, náročné výzvy nebo grafické orgie. Hra je především o zábavě v tom nejztřeštěnějším slova smyslu.

      Příběh
      Příběh hlavního hrdiny DeathSpanka, proslulého ochránce spravedlnosti a potírače zla, vypráví o svízelném pátrání po předmětu nedozírné moci, známého pouze jako „the Artefakt“. Ačkoli si nikdo není jistý tím, co Artefakt vlastně umí, málokdo pochybuje o jeho moci přesahující jakákoli měřítka ultimátních artefaktů známých z jiných her.
      Aby to DeathSpank neměl tak jednoduché, na stopě Artefaktu je i prohnilý Lord von Prong. Zhýčkaný anorektický antagonista s perfektně upraveným účesem, který drží za každého počasí, a ztrhaným miniaturním jednorožcem mezi nohama.
      DeathSpankova pouť vás zavede hluboko do světa démonů, nemrtvých, obrů, dvouokých kyklopů, krvelačných poníků i spousty jiných magií narušených stvoření. Do světa, kde nic není tak jak by mělo být. Kde zlotřilí padouši namísto princezen unášejí nebohé sirotky přímo ze sirotčinců, starostům namísto obecného blaha záleží na dobrém PR a vysloužilí hrdinové posílají mladší kolegy získávat jejich zapomenuté achievementy.
      Bradatý DeathSpank je naopak ztělesněním rádoby dokonalého hrdiny. Nechybí mu hluboký heroický hlas, přehnaná sebedůvěra ani vytrénovaný smysl pro naivní vnímání okolního světa. Jeho okázale kýčovitá a těžce ironická mluva, hrající na struny snad všech profláknutých klišé, vás v pravidelných intervalech donutí vyprsknout smíchy. Úsměvné vystupování i vzhled hlavního hrdiny navíc dokreslují jeho vláčné pohyby, vzdáleně připomínající chlupáče z Muppet show.

      Grafika
      Jedním z mála šťastlivců, kteří se s DeathSpankem nemusí utkat tváří v tvář v předem prohraném souboji, bude vaše grafická karta. Hra není nikterak náročná a po stránce grafiky si s ní poradí i starší nebo kancelářské počítače. Neznamená to však, že by vizuální stránka hry nestála za to. Svět DeathSpanku připomíná malá dětská divadýlka, má podobu nekonečného hrbolatého válce, na němž volně postávají kreslené 2D kulisy stromů, kadibudek, domečků, krypt a jiných objektů okolního prostředí. Mezi kulisami pak volně pobíhají NPC a skupinky nestvůr. Kreslená grafika je přitom velmi stylová a příjemná na pohled. DeathSpank je jednou z mála her, které víc než na počet polygonů sází na nápaditost a zajímavé podání.

      Hraní
      Nápaditost tvůrců se značnou měrou projevuje i v soubojích. V první řadě si určitě všimnete pochybných kousků DeathSpankova arzenálu, jako jsou kladivo s okovanou botou na topůrku nebo automatický metač slepic.
      Zajímavé jsou ale i soubojové mechaniky. Hrdina může v boji používat nezávisle na sobě dvě zbraně. Na výběr jsou přitom jak zbraně chladné, tak i střelné. Každá z nich disponuje normálním útokem a někdy přidává i speciální sekundární „zásah spravedlnosti“. DeathSpank má k dispozici tři základní akce - konkrétně obranu, útok první a útok druhou zbraní.
      Jednotlivé útoky lze spojovat do útočných komb, které vzájemně násobí údery uštědřené příšerám. Při správném použití krytu navíc získáváte energii spravedlnosti, která odemyká mocné sekundární útoky. Z jednoduchého systému o třech tlačítkách tak tvůrci vyždímali téměř maximum.

      Co se nepovedlo
      Ani DeathSpank se nedokázal úplně vyvarovat klasickým problémům všech akčních RPG. Nejslabší stránkou je jednoznačně neustálé obnovování příšer. Kydlit ta samá monstra několikrát dokola člověka po chvíli omrzí a hra se tak stane trochu fádní. V podstatě stejný problém má i nabídka questů, která se navzdory své početní bohatosti zakládá na dvou, maximálně třech šablonách typu dojdi, vymlať a přines. Dalším kamenem úrazu jsou často opakované vtípky, které časem ztrácí na vtipnosti a začínají být až trapné.

      Kam dál?
      Záhy po dokončení hry vyšlo její rozšíření nazvané DeathSpank: Thongs of Virtue, ve kterém se hlavní hrdina vydává napříč časem až do zákopů moderního bojiště, kde ověšen zbrusu novou výbavou prochází zcela novým příběhem. Herní doba druhého dobrodružství by se měla pohybovat okolo patnácti hodin, původní hra tak nakyne zhruba o polovinu.

      80%

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v dubnu 2011.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).