Duší celkem: 900
Přítomných duší: 3
V krčmách: 0

      Nápověda

      Odhal tajemství

      Magenergie: 0
      Dosah: 10
      Rozsah: l osoba, místo, předmět apod.
      Vyvolání: 0 kol
      Doba trvání:
      Od levelu: 16
      Popis: magenergie: viz níže
      past: nehází se
      vyvolání: l směna

      Tímto kouzlem lze odhalit tajemství určitého místa, stavby, předmětu nebo osoby. Tajemství musí mít vždy něco společného s inteligentními bytostmi nebo s magií. Co se týče stavby, předmětu a osoby, je jasné, o jaký terč kouzla se jedná. U místa míníme určitý prostor, který není stavbou a je něčím zvláštní nebo nějak přesně vymezen. Může se jednat například o mýtinu u studánky, nehlubokou jeskyni, tábořiště nebo třeba orlí hnízdo. Kouzlo má dosah kruhu o poloměru deseti sáhů a jen na místo nejvíce takové velikosti může působit. Není ho tedy možno seslat například na hvozd, řeku nebo pahorkatinu. Tajemství, která se chodec může dozvědět, mohou být velice různorodá a někdy také velmi nicotná. Jedná se většinou o informaci, která je pro dané místo nejvíce charakteristická, nebo fakt, který se daná osoba snaží nejvíce zatajit, velmi záleží na okolnostech a úvaze PJ. Uveďme si několik příkladů:
      V ideálním případě se chodec po seslání kouzla na nenápadného kupčíka dozví, že je to ve skutečnosti přestrojený sicco, který jede s tajným posláním do hlavního města (poslání se již nedozví, to je zase jiné tajemství). Může ovšem také zjistit, že dotyčný obchodník podvádí svou ženu, šidí na váze nebo že u zpovědi občas lže a má z toho výčitky svědomí. U tajemství stavby se může jednat o poklad zakopaný ve sklepě, skutečnost, že někdy v noci se tam slézá banda loupežníků (skutečnost, že hostinský je jejich kápo, prozradí až kouzlo seslané přímo na něj), o tajnou místnost, kouzelnou knihu nenápadně zasunutou v bezvýznamné knihovně atd. U tajemství místa je to velmi podobné, jen se může jednat i o událost velmi starého data (zde kdysi proběhla bitva...), rovněž tak lze snadno určit léčivost či jedovatost pramenů či studen atd. Tajemství předmětů se může týkat jejich účelu, zvláštních schopností a vlastností nebo činností, které s nimi byly provedeny (například touto dýkou byl zavražděn král Lutrius).
      Magenergii kouzla určíme podle úrovně terče kouzla. U osob je to jednoduché, horší je to u míst, staveb a předmětů. Zde postupujeme tak, že vezmeme úroveň osoby, která je s místním tajemstvím nejvíc spjata (poklad zakopal hejtman lupičů, pramen otrávil alchymista...), pokud je tajemství tak nicotné či obecné, že s ním nemá žádná osoba nic společného, uvažujeme, že je na první úrovni. Pokud je tajemství navíc skryto v historii, považujeme každých 10 let zpátky za jednu úroveň (úrovně vzdálenosti v letech a „majitele tajemství" se sčítají). Na každou úroveň tajemství musí chodec vynaložit 3 magy, až do své úrovně včetně. Na další úroveň je zapotřebí 6 mágů, pak 12, 24 atd. Odhal tajemství je tzv. kouzlo s neurčitou magenergií. Tento mechanismus byl popsán již v Pravidlech pro začátečníky. Připomeňme, že chodec musí předem oznámit, kolik magů chce do kouzla vložit. Pokud se kouzlo zdaří, PJ mu oznámí skutečný počet magů, které kouzlo stálo, jestliže chodec vloží magů málo, kouzlo se nezdaří a on o veškerou vloženou magenergii přijde.

      PŘÍKLAD: Chodec Warden (18. úroveň) se v troskách staré budovy rozhodne použít kouzlo odhal tajemství budovy. PJ ví, že se jedná o poklad, zakopaný v základech sklepa. Před sto lety ho tam zakopal lupič Picnámol. PJ dále ví, že Picnámol byl v té době na desáté úrovni. Tajemství pokladu je tedy tajemstvím 20. úrovně a Warden by potřeboval celkem 72 magů (18x3 + 6+12 maů), aby je odhalil. Vzhledem k tomu, že tolik Warden nemá ani v nejlepší kondici, je záležitost celkem jasná. PJ se Warde-na zeptá, do kolika magů by tak chtěl jít. Ten mu odpoví, že zkusí 40. To samozřejmě nestačí. Tvrdohlavý Warden se rozhodne, že na místě přespí a ráno to zkusí znovu. Druhý den tam bezvýsledně vynaloží veškerou svoji magenergii a přijde o ni. Naštván odejde s tím, že se sem vrátí, až bude na vyšší úrovni.

       
      [ ZPĚT ]

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).