Duší celkem: 1089
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      Knihovna

      Krásná literatura

      Záře oficiálních questů
      Tindo

      10. dubna 2018

       
      Co pro vás znamenají oficiální questy? Líbí se vám, jak jsou
      na Dark Age příběhy rozděleny?


      Vexar:
      „Pro mne osobně oficiální příběhy moc neznamenají, protože nedávám množství zkušeností velkou váhu. Chápu ale, že mají dost důležitou úlohu v hierarchii webu.
      Je pravda, že když už se mají postavám přidělovat zkušenosti podle pravidel, tak by příběhy, ve kterých je získají, měly být dle pravidel vedeny a kontrolovány. Neoficiální příběhy mají sice taky svoje kouzlo, hlavně otevřenost, často originalitu a nápad, klasifikoval bych je ale spíš jako zkušební, kdy si autor zkouší pružnost a použitelnost nového nápadu.
      Nicméně je pravda, že hierarchie i negativně ovlivňuje psaní v tom stylu, že za psaní do neoficiálu hráč nic kromě posunu v příběhu a snad i zábavy nedostane. V případě, že se tak dostane neoficiál k mrtvému bodu, často se z něj nehne, protože hráči nemají ani tu jistou motivaci v podobě odměny za hodinku práce na textu.
      Zase je ale pravda, že vypravěči neoficiálů často nemají takovou zodpovědnost a snahu jako oficiálové. Takže kvalitní podložený zážitek ze hry je lehčí a jistější v oficiálním příběhu. Ať už je jakkoli opředený řetězy.
      Já dávám přednost neoficiálům. Řekl bych ale, že systém funguje v mezích možností celkem dobře.“

      Silenec:
      „Pro mě znamenají oficiální questy tu část questů, kde je zaručena jejich kvalita a kde je zároveň možnost získat odměnu za výkon v podobě expů.
      Samotný systém se mi určitě líbí, jelikož expy získané v jednotlivých jeskyních jsou porovnatelné, a proto má člověk z většího levelu větší radost, než když ví, že někdo jiný těch expů mohl dosáhnout během pár vteřin.
      Jako jediný nedostatek oficiálních questů vidím jejich počet. Chápu, že je to dáno právě systémem kontroly kvality, ale to bohužel nic nemění na tom, že je jich podle mě málo.“

      George:
      „Mezi oficiály a neoficiály není zas takový rozdíl, jak by se mohlo zdát.
      Když pomineme ty případy, které si zakládají zatím nezkušení nováčci a lidé, co vydí a sliší, najdeme mezi neofiky i takové, které se kvalitou vyrovnají oficiálům a klidně je i předčí.
      Pokud jde přímo o mě, raději si zahraji v oficiálním questu. Není to proto, že by se hra od obyčejného dobrodružství nějak extra lišila kvalitou a nebo že by mě lákaly expy. Hlavní důvod je ten, že questy
      s předvolbou většinou vydrží déle než jen pár měsíců.
      To, že se questy dělí na v uvozovkách lepší a horší, se mi na DA líbí. Kvalitní PJ jsou odměňováni za úsilí, které hře věnují, ostatní má co motivovat a mají se kde učit.“

      Guner:
      „Oficiálny quest je pre mňa zárukou kvality. Mnoho ľudí ide do oficiálneho questu preto, lebo sa tam získavajú expy do malej a veľkej hry a vraj to je zvýšená motivácia. Súhlasím, že niekoho tie expy motivovať môžu, ale ja sa zamieravam na RP, vžiť sa do postavy... napríklad keď sa ocitne v nebezpečenství, tak sa aj mne dvihne adrenalin, a podobne. Zbožňujem situácie, kde plne môžem prejaviť charakter mojej postavy, a bohužial v neofic. questoch sa mi málokedy podarí naraziť na PJa, čo mi to umožní.
      A čo sa týka rozdelenia príbehov, som spokojný. Hlavne v tom, že oficiálnym questom môže byť aj iný typ hry ako DrD :) Kvalitný Fallout PnP sa zháňa ťažko, a to sa mi ho dostalo. A tiež terajší quest z prostredia Star Trek :) Vžiť sa do Klingona… I LOVE IT! :)“

      Sliver:
      „Co pro mě znamená oficiální quest? V první řadě to je a měla by být záruka určité úrovně hraní.
      Každý z oficiálních PJ si prošel výcvikem a dohlíží na něj jemu přiřazený dohlížitel. Proto, když je nábor do nějakého oficiálního příběhu, věřím, že daný příběh bude veden dobře, na určité úrovni a bez větších chyb, ať už gramatických, stylistických nebo logických. Dále je pro mě zárukou hraní se zkušenějšími hráči, a proto se nemusím bát toho, že příspěvky nebudou mít hlavu a patu, budou plné chyb a nanejvýš na několik řádků .A pokud už jsem v oficiálním příběhu s nějakým nováčkem (což je dle mě, tedy měla by být, určitá povinnost nebo slušnost mít v oficiálním příběhu alespoň jednoho nováčka), není ještě dost chůviček, aby pokryly všechny nováčky, kterým jde v drtivé většině zezačátku v první řadě o expy.
      Nováček má taky velkou garanci toho, že PJ je zkušený, stejně jako hráči vedle něj, a může žádat o rady, což ale většina nováčků nedělá, asi ze studu. V neposlední řadě je to také garance zkušeností, expů. Přece jenom soutěživost je ve všem, i tady na DA. Aspoň pak můžete říct kamarádovi, o kolik expů máte víc než on, a tohle zápolení vyvolá další reakci, kterou je hlášení se hráčů s málo expy do oficiálních questů.
      A jestli se mi líbí, jak jsou příběhy rozděleny? Má to určitě svoji logiku a svůj řád, o tom nepochybuji.
      Je několik věcí, které mi tu chybí a u kterých bych byl rád, kdyby se tu zavedly. Stínové zkušenosti, expy. Řeknete si: expy, o nic jiného ti nejde, že? Ale opak je pravdou.
      Nejde jen o expy, ale o dobrou zábavu s dobrými lidmi a přáteli. Ale posuďte sami: nebyli byste rádi, kdyby i v neoficiálním příběhu vám PJ pod čárou napsal, kolik a za co jste dostali expů, byť jen imaginárních? Už jen to, že dostanete málo těchto imaginárních expů, nejmíň z celé skupiny, méně než váš přítel, v příběhu vyvolá další reakci zápolení. Hráči se budou snažit o to být nejlepší, o to být před svými přáteli, aby jim mohli dokázat, že jsou lepší než oni. Řeknete si: no a co?
      Mně přece nejde o nějaké zkušenosti, nezáleží mi na tom, jestli dostanu méně nebo více nějakých expů než ten chlápek v černé kápi vedle mě. Jde mi přece o to, abych společně s těmito dobrodruhy došel na konec tohoto labyrintu a získal ztracený poklad.
      Ale zeptejte se sami sebe, nenapsali byste příspěvek třeba jen o trochu lépe než předešlý, kdybyste věděli, že byl nejhorší ze všech? Nebo horší jak příspěvek někoho, o kom si myslíte nebo víte, že je horší hráč než vy?
      Nenaštvalo by vás to aspoň trochu?
      Co se rozdělení týče na oficiální a neoficiální, je to takové méně šťastné řešení při náborech.
      Fórum Tam za branami je plné nabídek postav, kde jejich hráči požadují zejména oficiální příběhy, kterých je tu nedostatek. S tím úzce souvisí výcviková doba PJ. V mém případě to byl rok a měsíc čekání na výcvik. Jiní jsou na tom ještě hůř, a to je na tom to nejhorší. Výcvik nového oficiálního PJ je strašně pomalý, a přitom je dost adeptů na status ofic. PJ, kteří ani nemají výcvik.
      Laťka na to je moc vysoko. Takže proč nadějným PJům nepřiřadit PJ status 1 (modrá kostka) bez výcviku a nevyzkoušet si je, dát jim pár rad? Podle mého by se většina z nich ujala a díky tomuto gestu i více snažila. A že by rozdali několik třeba i desítek expů svým postavám a pak neuspěli? Vždyť na expech přece nezáleží. :-)“

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v květnu 2010.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).