Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      Mezi 10 světy
      ...aneb vše o počítačích

      Nový příspěvek:
      Vyhledávání:

      Obnovit <<  92  >>

       
        Dagoncz
        18:18:57  3. listopadu 2010
      no binarni cislo do hexadecimalniho... Pokud si dobre pamatuju to jest dve na čtvrtou.
      takže si vezmu číslo například 011010111010101010101
      Nejprve si napíšu tabulku
      0000 - 0
      0001 - 1
      0010 - 2
      0011 - 3
      0100 - 4
      0101 - 5
      0110 - 6
      0111 - 7
      1000 - 8
      1001 - 9
      1010 - a
      1011 - b
      1100 - c
      1101 - d
      1110 - e
      1111 - f

      když mám tuhle tabulku tak je to jednoduchy. To cislo co mam nahore si rozdelim po 4 cislech. Rozděli od začatku čísla nebo od bodu základu ( desetina carka)
      0'1101'0111'0101'0101'0101
      Jelikož je na zacatku nula tu muzu vynechat. No a potom už jenom přiděluji k daným čtveřicím hodnotku podle tabulky.
      D7555 by bylo ono číslo v Hexa pokud si dobře pamatuji :D
      -----
      pokud je tu nějaký študovanější tak mě opravte .D ať nedělám zmatky


       
        Drizzt
        17:03:20  3. listopadu 2010
      Aha, to je blbý no...


       
        Kwjetak
        00:00:43  3. listopadu 2010
      Jo, tak sorry, bohužel neumím věštit...


       
        Drizzt
        22:52:46  2. listopadu 2010
      Jo, tak.. Právě jsem to potřeboval tady v pár slovech rozepsat, pac momentálně se dostanu na net jen na telefonu. Některý stránky mi to prostě nenačte. Ale přesto děkuju :)


       
        Kwjetak
        20:51:36  2. listopadu 2010
      programujte.com/?...cl=2007102802-ciselne-soustavy
      diit.cz/clanek/detailni-popis-bcd-kodovani/744


       
        Drizzt
        20:43:36  2. listopadu 2010
      Ahoj, potřeboval bych poradit :)
      1. Co je to asc2 kod?
      2. Mame převést binární číslo do hexidecimalniho. Nejaky vzorec na to? :D
      3. Máme převést číslo do bcd kódu. Taky nějaký vzorec?

      díky


       
        JokerS
        18:21:55  2. listopadu 2010
      Přesně tak. :)
      Spíš to vypadá, že to v závěru nebere *{aaaa,aaab,aaac} jako *aaaa nebo *aaab nebo *aaac ale jako jeden soubor *{aaaa,aaab,aaac}, ale nějak nemůžu přijít na to, proč to tak dělá.


       
        Kwjetak
        08:45:00  2. listopadu 2010
      řekl bych, že problém bude v přístupových právech souboru fextension. zkus je upravit pomocí chmod jako superuser. Přiznám se, že takový blázniviny jsem nikdy v bashi nepotřeboval. Asi zase nějaká školní úloha, co? xD


       
        JokerS
        23:44:57  1. listopadu 2010
      mv *{`echo $(cat fextension) | tr -s ' ' ',' `} $PWD/DATA/
      Netušíte prosím někdo, co je na tom špatně?
      Tedy proč bash tvrdí:
      mv: cannot access *aaaa,aaab,aaac
      a při
      mv "*{`echo $(cat fextension) | tr -s ' ' ',' `}" $PWD/DATA/
      mv: cannot access *{aaaa,aaab,aaac}
      soubor fextension obsahuje toto:
      aaaa
      aaab
      aaac
      při zadání přímo mv *{aaaa,aaab,aaac} $PWD/DATA/ funguje v pořádku


       
        Komar
        22:12:29  30. října 2010
      Potřebuju radu. Začal jsem dělat v Photoshopu. Když dvakrát kliknu na vrstvu, tak se mi zobrazí ,,styl vrstvy", dole jsou dva jezdci jeden pro ,,tuto vrstvu" a druhý pro ,,podkladovou vrstvu". No a já potřebuji rozdělit jednoho jezdce na dva jezdce, prostě ho potřebuji rozpůlit :) Díky
      Add: Potřebuji tu klávesovou zkratku :)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).