Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      Nápověda

      Cestář
      * dere *

      Magenergie: 20
      Dosah: 0
      Rozsah: dle magenergie
      Vyvolání: 2 kola
      Doba trvání: max. 3 směny
      Od levelu: 1
      Popis: magenergie: 20 magů; 35 magů; 45 magů na 100 sáhů

      Toto zaklínadlo vytvoří dlážděnou cestu tvořenou kamennými kostkami o hraně půl sáhu (tuto dlažbu nelze nijak rozebrat, kostky jsou k sobě vázány kouzlem). Cesta je 2 sáhy široká a 100 sáhů dlouhá, v hrubých rysech kopíruje terén (tedy zvládá převýšení půl sáhu na dvou sázích délky, pokud narazí na vyšší překážku, na daném místě skončí) a je schopna ze své trasy dočasně odstranit překážky které nejsou širší než ona sama. Tyto překážky jsou přesunuty ke stranám cesty. Pokud se bude jednat např. o les či porost, na okrajích cesty bude hustší než v okolí.
      Cesta může procházet pouze územím, které má pevný povrch (to znamená takový povrch , na němž by se běžná dlážděná cesta nebortila – zde má poslední slovo PJ). Můžepřeklenout i terénní nerovnosti, jako jámy, trhliny a strouhy, které nejsou širší než 2 sáhy. Může jich po své délce mít i několik, ale žádná z nich nesmí být širší než 2 sáhy a žádný pevný úsek nesmí být kratší než 1 sáh. Převýšení mezi okraji pukliny nesmí být větší než půl sáhu. Pokud některá z těchto podmínek nebude splněna, cesta na daném místě skončí.
      Kouzelník se může rozhodnout za 35 magů vystavět pevnější cestu, která na první pohled vyhlíží stejně, avšak může být stavěna po celé délce i na nezpevněném terénu (pisku, bažině). Pevnější cesta je schopna překlenout vzduchem či po hladině vody nejvýše 10 sáhů – pak musí následovat alespoň sáh pevného podkladu. Pokud je převýšení mezi dvěma pevnými místy vyšší než 2 sáhy, cesta toto nezvládne a bude před touto překážkou končit.
      Pokud kouzelník potřebuje překlenout propast či vodní hladinu musí do kouzla vložit 45 magů. Postaví tak most, po kterém se lze dostat na druhou stranu. Převýšení mezi okraji propasti nesmí být větší než 20 sáhů.
      Vidí-li kouzelník, že propast je delší než 100 sáhů, nemusí zoufat. Pokud dá do kouzla kupříkladu dvojnásobek magenergie pro most, po uplynutí běžné vyvolávací doby, která zůstává 2 kola, se vzduchem postaví most dlouhý 200 sáhů. Stejně tak, dá-li do kouzla trojnásobek magenergie, most bude dlouhý 300 sáhů, atd. …. Šířku propasti mu však nikdo nesdělí, kouzelník ji bude muset odhadnout. Jestliže kouzelník magenergii neodhadne a do kouzla ji vloží méně, než kolik by jí bylo zapotřebí, cesta se pouze na okamžik zjeví, aby se v zápětí rozplynula.
      Přichází-li kouzelník po cestě, automaticky mu mizí 20 sáhů za patami, a to stejnou rychlostí, jakou kouzelník přechází. Jedinou výjimkou jsou cesty bez stabilního podkladu pro daný typ kouzla (u běžné cesty se bude jednat o bažiny apod., vodní hladina a mostní cesty se budou bořit při všech typech kouzla). Tehdy cesta mizí rychlostí 10 sáhů za kolo – mizení se nezastaví, ani když kouzelník přestane jít, a pokračuje, dokud nezmizí celý mostní díl cesty. Z toho je patrno, že bude-li kouzelník přecházet např. přes propast, bude muset jít rychlejším tempem, aby mu most nezmizel pod nohama. Z mizejícího mostního dílu cesty neodpadávají žádné kusy, most se nebortí, ale stejnoměrně po celé šíři ubývá.
      Jestliže kouzelník po cestě neprojde nebo prochází příliš pomalu, cesta se začne po 3 směnách rozplývat a terén přetvořený kouzlem se okamžitě vrátí do stavu, v jakém byl před sesláním kouzla.

       
      [ ZPĚT ]

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).