Duší celkem: 1022
Přítomných duší: 17
V krčmách: 9

      Knihovna

      Krásná literatura

      DrD kontra jiné systémy
      Tindo

      22. března 2018

       
      Hra na DarkAge vychází ze systému Dračího Doupěte. Ale hraje se tu Dračí Doupě vůbec? V budoucnu by měly být navíc podporovány i jiné herní systémy. Jaký na to máte názor?

      Yenn:
      „Možnost širšího výběru a větší svobody je vždycky dobrá volba. Navíc zdejší současný systém sice z DrD vychází, ale vyšel si na procházku docela dalekou.
      Což je jen dobře. Domnívám se, že DrD striktně podle pravidel ani není pro webové hraní vhodné (např. veškeré single akce postav, kde je nutné házení kostkou a počítání času, by neúměrně zdržovaly ostatní). Další věcí je i to, že ‚pravidlové‘ DrD začíná pro některá povolání být zajímavější až od vyšších úrovní - a vyšplhat se na ně je tu obtížné. Osobně jsem stejně zastánce hry více roleplay a méně pravidlové, rozuměj tabulkové a počítací, ať už se jedná o jakýkoli systém. (Zvlášť mě vytáčejí zoufale dlouhé souboje, kdy si vyrovnaní válečníci se spoustou životů jeden z druhého postupně odsekávají maličké kousíčky, než jeden konečně odpadne.)“

      George:
      „To je dost složitá otázka. I přes to, že všechny postavy jsou tvořeny podle tohoto systému, pochybuji, že alespoň desetina Pánů jeskyně se kdy zajímala, jakou mají postavy v jejich questu sílu, vypočítávali útočné a obranné číslo anebo vůbec házeli kostkou.
      Na DarkAge je to spíš o charakteru postavy než o číslech. Já osobně jsem jeden z těch, kterého baví hrát ‚pravidlově‘, hlídám hráčům počet životů, snižuji jim magenergii za každé použité kouzlo a tak podobně.
      Abych odpověděl na otázku: hraje se tu něco jako Dračí doupě, hlavně co se roleplayingové části týče. Mnoho fantasy her (jako AD&D) se ale od klasického dračáku liší pouze v číselných pravidlech a ten základ hraní na hrdiny je stejný. Tedy pokud by DarkAge používalo jiný systém, například již zmíněné AD&D, kromě nějakých jiných čísel v deníku postavy by DA vypadalo stejně.
      Jiné systémy jsou podle mého trochu zbytečné. Pokud někdo chce hrát v odlišném světě, než je ten popsaný v pravidlech Dračího Doupěte, dá se vše vyřešit domluvou. I teď, když se podíváte do výpisu questů, najdete jich hodně zaměřených na Harryho Pottera, Star Wars anebo třeba Městečko Palermo. Naopak je možné, že nové systémy, hlavně pro úplné nováčky, budou trošku chaotické. Ale pokud mají vývojáři nějakou dobrou myšlenku a opravdu si myslí, že to bude pro server přínos, určitě jsem pro alespoň to vyzkoušet.“

      Esaiel:
      „Podle mě klasické DrD stále žije i na DA. Možná v pozměněných světech, ale i tak musí každý uznat, že je lepší mít na výběr, a všichni si zde jistě přijdou na své. Ohledně jiných systémů je to dost na hraně. Těžko říct, jestli bude zájem, každopádně je to něco nového a každý se skrz to bude muset asi chvilku prokousávat a zvykat si. I tak by to mohla být však závratná novinka, která sem přitáhne víc lidí, a snad by to pomohlo pozdvihnout úroveň DA ještě výš… Takže palec nahoru.“

      Lupin:
      „Dračí Doupě se na DA určitě hraje, ovšem poslední době čím dál méně. Ustupuje jiným herním směrům, případně různým kombinacím.
      Při spuštění se tu Dračí Doupě hrálo samozřejmě více. Nemůžeme však tvrdit, že současný vývoj je špatný. Vývoj je prostě vývoj a nemůžeme říkat, zda dobrý, či zlý. Lidé hrají to, co je baví. Lpět na tradicích nemá smysl.
      Dračí Doupě se hrálo, hraje a hrát bude. V jaké míře, je už jiná otázka. Podporu jiných systémů vítám. Znamená to, že systém se pokroku nebrání. Snaží se inovovat a držet krok s dobou. Otázka ovšem je, jaký bude dohled nad tvořením nových systémů. Současný stav zdá se mi jaksi neprůhledný. Lidi ‚tam nahoře‘ by měli více zapojit zdejší komunitu. Ani PJ nemají tolik informací, kolik by chtěli.
      Pokrok je skvělá věc, ovšem bez spolupráce a podpory veřejnosti by takový projekt mohl velice snadno ztroskotat. To by si měli zainteresovaní lidé uvědomit.“

      Nakor:
      „Podle mého se na DA především hraje víc RP než klasické DrD. Já osobně se snažím hrát co nejvíce podle pravidel Dračího Doupěte a myslím si, že se mi to i docela vede. Sice ne všichni hráči, co u mě hrají, znají pravidla, ale na hře se to neprojevuje. Protože i Dračí Doupě je především o roleplayingu a ne o zabíjení příšer, jak si dost lidí myslí.
      A co se týče nových herních systému, které se na DA připravují? Těším se na ně, protože budou určitě zajímavé a rád bych si podle nich zahrál.“

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v listopadu 2009.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).