Nápověda
Nápověda
Hody kostkou, zkratky
V popisech kouzel nebo zvláštních schopnosti v pravidlech pro Dračí Doupě jste se jistě už setkali se zkratkami jako '2k6', nebo 'k%'. Tyto zkratky znamenají, kolikrát a kterou kostkou si máte hodit, abyste dostali příslušné číslo, a jak s ním máte naložit.
- Hod šestistěnkou, 1k6
Zkratka '1k6' říká, že tuto zkratku máte nahradit číslem, které vám padne při jednom hodu šestistěnnou kostkou.
Př.:
"Artak bárak!"
Kouzelník Gandalf sešle kouzlo Modré blesky na holuba, který má dva životy.
Seslání se zdaří a blesky zasáhnou cíl.
V pravidlech je napsáno, že v případě zásahu zraní Modré blesky za 1k6 životů.
Gandalf si hodí šestistěnkou a padne mu jedna.
Holub je zraněn za jeden život.
Holub stále žije.
- Více hodů najednou, 2k6
Zkratka '2k6' říká, že tuto zkratku máte nahradit součtem dvou hodů šestistěnnou kostkou.
Př.:
"Járak bárak!"
Kouzelník Gandalf sešle kouzlo Zelené blesky na holuba, který má dva životy.
Seslání se zdaří a blesky zasáhnou cíl.
V pravidlech je napsáno, že v případě zásahu zraní Zelené blesky za 2-12 (2k6) životů.
Gandalf si hodí šestistěnkou a padne mu jedna.
Gandalf si hodí šestistěnkou podruhé a padne mu znovu jedna.
Holub je zraněn za dva životy.
Holub je mrtev.
- Jiné druhy kostek, 1k10
Číslo vpravo ve zkratce '1k10' říká, kolikastěnnou kostkou má být hod proveden. V tomto případě desetistěnkou. Dále se nabízí spektrum dalších různých druhů kostek, ale k nejpoužívanějším patří jen k6, k10 a k4.
Upozornění: Více hodů najednou i jiné druhy kostek se samozřejmě můžou vzajemně kombinovat!
- Procentuální hod desetistěnkou, k%
K procentuálnímu hodu se vždy používá desetistěnná kostka. Hází se vždy dvakrát, přičemž každý ze dvou hodů nahradí jednu cifru (např. 6 a 5 dají 65%). Vyjímkou je kombinace 0 a 0, což znamená 100% (nelze dosáhnout hodu 0%).
Použití: Procentový hod se používá zpravidla, když zjišťujeme úspěšnost nějaké akce (seslání kouzla, vykování meče). Výsledek hodu porovnáváme s pravděpodobností, kterou udává PJ nebo pravidla - 0 až 100. Pokud je hod stejný nebo nižší jak pravděpodobnost, akce se zdařila.
Př.:
"Járak bárak!"
Kouzelník Gandalf sešle kouzlo Zelené blesky na holuba, který má dva životy.
V pravidlech je uvedeno, že šance na zásah Zelených blesků je osmdesát procent.
Gandalf si hází desetistěnkou a padne mu nula.
Gandal si hází znovu a padne mu také nula.
Sto procent je vyšší než pravděpodobnost - osmdesát procent.
Kouzlo holuba nezasáhlo.
Holub je nezraněn.
Gandalf se přejmenoval na Šmajdalf.
[
ZPĚT ]