Duší celkem: 1053
Přítomných duší: 14
V krčmách: 4

      Knihovna

      Krásná literatura

      Mofikova vize
      Tindo

      20. dubna 2018

       
      Na fóru Můj vlastní svět představil Mofik svou vizi změny herního systému zde na DarkAge.
      Co si o tom myslíte?
      Byli byste raději, kdyby se například dovednosti určovaly podle historie a příběhu, nebo je lepší současný systém, kde dovednosti vycházejí z počtu expů?


      Vraashar:
      „Dokážu si představit, jakou vlnu nevole by podobně laděná změna přinesla, ale proč se snažit zachovat systém, který zjevně nefunguje? Hráčů, kteří s každým novým expem běží do Školy, aby zkontrolovali, zda již mají na vytouženou dovednost, tu moc není, a PJe, kteří na to hrají, můžeme spočítat na prstech ruky plyšového medvěda.
      DA jde, co se týče tvorby a užívání hrdinů či kladení důrazu na určitý aspekt hraní, prostě zjevně jinou cestou než ostatní servery a nemá cenu snažit se to zvrátit.
      Jak Mofik psal, expy jsou tu navázány na hráče, a ne na postavy, což je vidět už jen na tom, že jdou získávat za Hádanky.
      Pokud se tedy expy od postav opravdu oddělí, nebude třeba nijak měnit stávající expování, protože to budou pouze body k poměřování kvality hry.
      Dále jsem rozhodně pro vlastní deníky s možnostmi zavádění nových kolonek, což se rovná možnosti používat tu oblíbený herní systém. Všechno ostatní, od toho, jak si zvolí dovednosti, až k tomu, na jaké úrovni hrdinové začnou své dobrodružství, by pak už bylo jen na hráčích a jejich Vypravěči. Pokud se opravdu zruší stávající nefunkčnost expů, PJové si navíc budou moci zavést kolonku Zkušenosti a ty pak následně udílet za to, za co se v konkrétním herním systému udílejí, což povede
      ke „správnému“ vývoji postav. Neříkám, že s Mofikovou reformou souhlasím stoprocentně, ale rozhodně se mi líbí. Kdyby se měla opravdu uskutečnit, určitě by všechny nedostatky vyladil celý tým duší.“

      Guner:
      „Mofikov systém mi príde taký, že absolútne zruší všetky výhody, ktoré nesie oficiálny quest. A už by sa úplne nikto nehlásil do výcviku, pretože by to stratilo zmysel.
      Áno, dáva to ten pocit, že človek niečo dokázal, a je jasné, že oficiálny quest znamená aj kvalitu, ale odradilo by to 90% ľudí.
      A čo sa týka toho, či je ten systém terajší správny, neviem povedať, v každom prípade sa ním nikto neriadi. Ja osobne by som sa skôr sústredil na to, aby ho začali terajší ofi. PJi využívať, a nie na to, aby som to zrušil. Systém je to totižto veľmi vhodne nastavený, aspoň mne sa to tak vidí.
      Ja ten systém využívam, lenže keďže som neoficiálny PJ, tak to stráca zmysel, lebo postavy sa nevyvíjajú. A pretože som nebol vo výcviku, tak som takýto klasický quest ani neviedol.
      Neviem, či som ti odpovedal na otázku tak, ako si si predstavoval, ale je to môj názor.“

      Rohi:
      „Oba systémy majú svoje výhody aj nevýhody. Teraz vidíme pomalý postup postáv, ktorý je ale vydrený, a hráči si ho cenia a skutočne silné postavy sú pomerne vzácne. Ja osobne si ale cením každú jednu schopnosť, ktorú postave môžem pridať.
      Navrhovaný nový systém poskytuje väčšie možnosti, čo sa týka iných systémov a hráčov, ktorý nechcú začínať od nuly. Čo sa toho týka, tak stále mám prístup do fóra, kde sa pracovalo na preklade pravidiel pre Vampires, ktorý sa už dobrú dobu nepohol. Takto by sa tam dalo hrať na čísla (a nie od nuly) aj bez nejakého zložitého systému.
      Z môjho pohľadu je ale otázne, či budú questy rozdelené a či náhodou nevytlačia tie nové tieto klasické. V tom prípade by to určite zamrzelo ľudí ako ja, ktorí si tu piplajú postavičky od nuly a odrazu by ich nebolo kde zamestnať.
      Preto by som nezavrhol ani jeden zo systémov, ale nechal by som ich fungovať súčasne, ako už bolo spomenuté na fórach.“

      Wolf.wings:
      Odpověď na první otázku: „Jelikož fórum Můj vlastní svět nečtu, tak si nemyslím zcela nic.“
      Odpověď na druhou otázku: „Skloubení „živé“ postavy a snůšky údajů, expů apod. je klasický problém. Co mám zkušenost, tak se systém dovedností, přenosu postav atd. často ignoruje a spíše se určuje podle pana Voka, rozuměj právě podle historie a toho, co má postava za sebou. Nejsem si zcela jist, zdali je dobrý nápad vytvářet nějaký unifikovaný systém, když si to každý dělá, jak chce. Toto téma je na dlouhé a dlouhé debaty a myslím, že to jedna anketní odpověď nezvládne.“

      Shrnutí Mofikovy vize:

      „1) Expování, škola, postupy na úrovně by zůstaly nadále tak, jak jsou, protože jsou oblíbené a hráči jsou na to zvyklí. ALE přibyla by možnost zvolení úrovně postavy a navolení schopností, dovedností, základních atributů, kouzel. Primárně bude “deník” navolen na systém, který tady je, ale budou v něm možné změny.
      U každé postavy bude vidět, kolik má expů. Pokud bude mít postava na šesté úrovni 1200 expů, je jasné, že s ní hráč už nějakou dobu hraje, pokud bude mít jen deset, je vidět že ne.
      Jde o to, aby mohly mít postavy ve svých denících to, co opravdu umí, čím opravdu jsou. Jde také o podporu nových systémů. Nadále by tady mohl zůstat žebříček nejlepších hrdinů, ale v podstatě by se z toho stalo to, co to opravdu je: žebříček nejlepších hráčů za toho a toho hrdinu. Mohlo by se tedy stát, že na prvním místě by pak byl dejme tomu Devlin se svou postavou na 8. úrovni s 1900 expy a na druhém místě Mofik se svou postavou na 15. úrovni s 1600 expy (neboli body za hraní postavy, ne body postavy).

      2) Zrušil bych i dávání expů z hádanek postavám. Udělal bych nový žebříček uživatelů, ale to je maličkost.“

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v prosinci 2010.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).