Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      Nápověda

      Síla lesa

      Magenergie: 0
      Dosah: 0
      Rozsah: jeden objekt, viz níže
      Vyvolání: 0 kol
      Doba trvání:
      Od levelu: 16
      Popis: magenergie: viz níže
      vyvolání: v noci, viz níže
      četnost: 4 x mezi dvěma úplňky
      druh: osobní, hromadné

      Toto kouzlo umožní vyvolávat následující lesní kouzla i mimo hvozd:
      Orientace
      Temnota
      Najdi bytost
      Cit dřeva
      Cit vody
      Cit země
      Cit kamene
      Čarovná mlha
      Mluv se zvířaty
      Odstínění
      Oko zření
      Posílení kouzel
      Zaharaš
      Musí se však jednat o sesílání v přírodním prostředí, výše uvedená kouzla nelze sesílat ve městě, na návsi, v budovách ani v uměle vytvořených nebo k obývání upravených podzemních prostorách (doly, podzemní sídla).
      Samotné kouzlo síla lesa je rituál, při němž druid (druidi) přenese část síly hvozdu do nějakého přenosného objektu (termín nemá nic společného s dělením na objekty a mechanismy z hlediska postřehu), který ve hvozdu vznikl a je jeho součástí. Tento objekt pak druid může vynést mimo hvozd a
      čerpat z něj sílu při sesílání méně náročných lesních kouzel, která přímo nevyžadují přítomnost hvozdu a neovlivňují (nebo jen zcela zanedbatelně) probouzecí magenergii hvozdu. Předpokladem samozřejmě je, že druidův kontakt s hvozdem není nijak narušen. Při sesílání lesních kouzel mimo hvozd (případně při sesílání proměny ve zvíře, chce-li se pak ve zvířecí podobě z hvozdu vzdálit) se druid musí objektu se silou hvozdu dotýkat rukama nebo jej mít při sobě na holém těle.
      Objektem, do něhož lze sílu hvozdu přenést, však může být jen něco živého nebo něco, v čem je život skryt, z čeho může život vzniknout. Může to být například nějaké lesní zvíře (s inteligencí O nebo 1), ptačí nebo hadí vejce, malý semenáček, v největší oblibě však druidi mají různá semena a plody lesních stromů. Je třeba mít na paměti, že nositelem síly hvozdu může být jen zdravý život nebo životaschopný zárodek - rozšlápnutý brouk, zakousnu* ta veverka, usychající stromek, zastydnuté vejce nebo semeno či plod, který pozbyl klíčivosti, veškerou sílu hvozdu ztrácí. Na jeden objekt lze seslat sílu lesa pouze jednou. Pokusí-li se o to někdo (třeba omylem) podruhé, je takový pokus automaticky neúspěšný a vložená magenergie přijde nazmar (a to i při sesílání na již vyčerpaný objekt). Druidská tradice praví, že objekt, do něhož byla síla hvozdu přenesena, z hvozdu vzešel a do hvozdu by se měl poté, co splnil svou funkci, opět vrátit, a to pokud možno živý.
      Rituál sesílání kouzla probíhá v noci, alespoň hodinu kolem půlnoci - sesílá-li kouzlo jeden druid. Pokud se rituálu účastní celý kruh druidů, trvá zpravidla od slunce západu do slunce východu.
      Magenergie do kouzla (objektu) vložená závisí na rozhodnutí druidů, nemůže však převýšit l 000 mágů. O magenergii však mluvíme zejména z důvodů herních mechanismů. Objekt sám se jako magický příliš nejeví (ve skutečnosti počet mágů zjistitelných a využitelných alchymistou je 1/100 z celkového obsaženého množství), ale druid odhadne jeho sílu s přesností cca 10 %, i hraničář, který není druidem, pocítí jeho neobyčej-nost a přírodní sílu.
      Objekt neslouží jako zásobník magenergie, odkud by druid čerpal magy,
      ale pouze nahrazuje hvozd, skrze nějž druid může lesní kouzla sesílat. Z hlediska herních mechanismů se to projeví tak, že druid sesílá lesní kouzla obvyklým způsobem a vynakládá na to vlastní magenergii - a stejný počet magů ubývá i „hvozdu" z objektu. Navíc objektu ubývá l mag za každý (i započatý den), kdy není uvnitř hvozdu. Den se měří od půlnoci do půlnoci, čili pokud je objekt mezi dvěma půlnocemi byť na kratičký okamžik mimo hvozd, vyzáří se z něj l mag.

       
      [ ZPĚT ]

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).