Duší celkem: 1021
Přítomných duší: 16
V krčmách: 8

      Knihovna

      Krásná literatura

      Příběhy Impéria (Stories of the Empire)
      Angeluss

      22. března 2018

       
      Příběhy impéria patří společně se Střepy snů mezi nejpovedenější a nejvyspělejší díla tohoto roku. Krom prvotřídně vyvedené plně grafické příručky v nich objevíte i skvělý herní zážitek podpořený dobře zvoleným systémem, a především úžasnou atmosféru viktoriánské Anglie s přídechem dávno zapomenuté magie a mýtů.

      Svět impéria
      Impérium, které při hře můžete objevovat, má dvě základní roviny. Jednak je inspirováno reálnou historií Spojeného království a jedním z jeho nejslavnějších období - viktoriánskou érou. Moc tehdejší Británie sahala daleko za hranice dnešních ostrovů. Anglické kolonie se nacházely v Asii, Africe, Americe i Austrálii.
      Stories of the Empire vám dovolí všechny tyto lokace navštívit a prožít v nich dobrodružství podle vlastního gusta.
      Druhá rovina herního prostředí vychází z dávných pohádek, mýtů a mytologií jednotlivých národů. Na ostrovech Albionu se můžete těšit na setkánís bájnými elfy, skřety, trpaslíky, ale i troly a obry. Tyto stvoření u většiny z nás vyvolávají asociace na tolkienovskou fantasy, což by byl v tomto případě velký omyl. Všechno nadpozemské tu funguje v shakespearovském duchu. Bájná stvoření mají svou zemi původu, Faerii, která je taktéž herní součástí. Samostatnou kapitolou jsou kolonie, které čerpají z vlastních pramenů a na jejichž půdě můžete narazit na spoustu dalších netušených překvapení. Mýty a magie kolonií sice nejsou přímou součástí knihy, ale lze předpokládat, že se postupně objeví ve formě volně stahovatelných rozšíření.

      Příběhy Impéria
      Stejně pestrá jako herní prostředí je i škála odehratelných příběhů a žánrů. Příručka samotná je psána i ilustrována ve stylu temné steam fantasy. Podobně jako herní svět v sobě kombinuje klasické mýty, magii, gentlemanskou společnost a primitivní parní technologie. S něčím podobným jste se mohli setkat například v počítačové RPG hře Arcanum, knižní trilogii Zlatý kompas nebo komiksech Briana Talbota. Z atmosfericky laděných ilustrací však dýchá poněkud bezútěšnější a tajemnější atmosféra, než je tomu u zmíněných děl.
      Atmosféru příručky samotné není nutné slepě ctít. Samotné herní texty vás vedou k tomu, abyste se nebáli experimentovat. Rozhodnutí je jenom na vás. Není sebemenší problém odehrát horror, detektivku, historický román, dobrodružství, romanci nebo cokoli jiného. Prostor je téměř neomezený, ovšem nejlépe se Stories poperou s příběhy v dobovém stylu jako Jack Rozparovač, Dracula, Frankenstein, Jekyll a Hyde, Sherlock Holmes, možná i Ostrov Pokladů nebo Robinson Crusoe. S příchutí magie a mýtů se mohou vaše dobrodružství nechat inspirovat dílky jako Jonathan Strange a pan Norell.

      Pára Impéria
      Mechanismem, který celý svět Impéria pohání, je FATE – universální RPG systém, se kterým jste se mohli seznámit minule. Podpora volného systému je v tomto případě dobrou volbou. Pro RPG s takovým rozsahem by omezení systému přineslo i značné omezení hry. Pro začínající hráče, kteří by s volným pojetím systému mohli mít problémy, je připravena rozsáhlá sada příkladů a šablon. Zvláště povedené jsou příklady pro jména, rasy a dovednosti.

      Systém FATE bohužel není zcela bezchybný a kvalita vašich příběhu s ním může velice kolísat. Obvzlášť záleží na tom, jak dobře se hráči před hrou domluví, do jaké míry společnou myšlenku příběhu ctí a jak moc jsou ochotni tolerovat se vzájemně. Herní svoboda je totiž dvousečná a co se líbí jednomu, nemusí být po chuti ostatním.
      Dalším převzatým neduhem FATEu je vývoj herních charakterů, který nepočítá s tím, že by postava mohla v průběhu života cokoli měnit. Jedinou možností tak zůstává vývoj kupředu a rozšiřování o vlastnosti nové.

      Víte, že autor Příběhů Impéria, Ecthelion, pravidelně navštěvuje DA?

      Rychlost Impéria
      Velký potenciál příběhů tkví v rychlosti, se kterou je možné začít novou hru. Příručka sama má okolo 200 stran formátu A4 a její přečtení chvíli trvá. Pro rychlejší proniknutí do hry je připraven jednostránkový souhrn pravidel, s nímž se do hry dostanete za slabou hodinku.

      Magie Impéria
      Příběhy Impéria v tištěné podobě majíi další netušené ambice. I kdyby vás tato povedená RPG hra nakonec nezaujala, určitě se stane chloubou vaší knihovničky. Její grafická úprava daleko přesahuje formu běžných RPG her. Celý obsah je prokládán vydařenými celostránkovými ilustracemi, které dolaďují celkovou atmosféru. Na internetu jsou pro změnu již teď k mání doplňující komiksové příběhy.

      Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v listopadu 2009.


      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2019 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).