|
Kraal: Nebyl bych tak pesimistický. Já sám jsem v této otázce necelých 7 měsíců sledoval Stínové světy, rušení qestů v zmíněném období a důvody, které k tomu vedly. Můj optimismus vychází z toho, že já jsem se svými hráči kompletně dohrál 4 qesty, z nichž 2 byly velmi dlouhé (bylo to něco kolem 800 příspěvků) a nejméně druhý byl po stránce příspěvků řekl bych poměrně solidní (ano, já vím, samochvála smrdí ) a ve 3 z nich jsem dobrodružství dohrál s alespoň nadpoloviční většinou původních hráčů. Právě z těchto důvodů věřím, že dohraných qestů musí být mnohem víc, ačkoli za těch 7 měsíců pozorování jsem žel bohu zachytil pouze jediný (své nepočítám).
Jinak se mi ještě částečně zdá, že velká část neoficiálních qestů bohužel skutečně končí, jak podotkl Kraal, již v hospodě či jiné startovní lokaci (ačkoli hospoda je podezřele častá ) na neaktivitě PJ nebo hráčů. Místy se jedná o jakýsi samovolný proces, místy je to chyba PJů (Sám jsem to bohužel několikrát viděl, například, když nezkušený PJ napíše za sebou tři sice dobré PJ příspěvky, které ale děj absolutně nijak neposunují a dá se na ně odpovědět vždy pouze tou samou odpovědí (Příklad z praxe: CP šermíř všechny hráče pozdraví-všichni hráči odpoví a napíší přímou řeč, že jsou připraveni vyrazit-šermíř se ptá, jestli jsou připraveni vyrazit-postavy opakují, že jsou připraveni vyrazit, není však již vůbec nic nového na co reagovat a příspěvky podle toho logicky také vypadají-šermíř se opět zeptá, jestli jsou připraveni vyrazit, i když je na cestě může čekat mnohé nebezpečí, což je mimo jiné zmíněno již v úvodu qestu-hráči odpoví již zcela monotónními příspěvky že ano-šermíř se ptá, jestli jsou tedy už připraveni a odhodláni vyrazit-nikdo z hráčů už neodpovídá, protože nikomu se už něco takového nechce hrát. Tento děj se odehrál ve třech týdnech reálného času a ačkoli je to přímo extrémní případ, důvody selhání některých neoficiálních qestů jsou na něm dobře vidět.).) nebo qest z prostředí "tajuplného" podzemí, které je pořád stejné a volby hráčů jsou většinou ve stylu "doprava", "doleva", "do boje", hráči bojují se stále stejnými nestvůrami, které akorát občas mají supersilné zbraně, což má hru ozvláštnit. No, to se ovšem týká hald nekvalitních neoficiálních qestů, na druhou stranu však byla i spousta dobrých neoficiálních qestů, které se z důvodu nedostatku času zastavili až přímo ve hře, což je rozhodně škoda. Situaci na tomto poli z hlediska oficiálních qestů bohužel neznám, ale věřím, že je mnohem a mnohem lepší a snad se i většina oficiálních qestů dohraje.
|