|
Na Aragornu na to ohlasy moc nejsou. A pokud jsou, tak bych spíše řekl: "Co to sem dáváte? Dyť je to jinej server! Běžte s tím *cenzurováno*." :-(
Trochu smutné, bohužel...
----------------------------------------------------
Aktuální číslo DAily Mirroru zdá se mi snad i povedeným. Povedeným co se ucelenosti kvality článků týče. Není tam žádný vyslovený propadák, ovšem ani žádný vyložený zlatý bažant čtenáových choutek.
• Článek od Himari je vpodstatě "druhým" kusem ze zdejší sbírky (Knihovny). Potěšil, neurazil, četl se skoro sám až do konce.
• Reportáž od Sargolda byla na akci, kde jsem "spoluorgoval", tedy mohu jen připomenout těm, kteří chtěli, aby to byla reportáž z akce, - chybělo v ní více "detailů" o konkrétních pořadech proto, že Sargold je spoluorganizátor linie RPGA.
• Názory na SQ - je zajímavé, jak jsou jednotlivé texty převážně plné "zklamání" z nastalého omezení, že se v tomto ohledu shodují takřka všichni přispěvatelé. A že vlastně všechny názory jsou jen o jednom: Jak se dotyční těšili na takový zajímavý projekt. O ničem jiném. Nesešlo se více rozdílných reakcí, nebo skutečně každý uměl odepsat jen "wow, SQ. Ale není tak hustý, jak jsem si myslel."?
• Rozhovor se malinko (ne)povedl :-) Je to možná i tím, že Pavettka se kolikrát vracela k již zodpovězenému, případně že namísto otázek rozvíjela vlastní představy v "otázkách" namísto oněch otázek. Místy však chválím za příjemné zaháčkování Enefy a příjemně rychlé nahození nové otázky z úplně jiného soudku. Tedy že se to pak tolik nevleklo. Pár otázek na sebe navazuje, ok... a pak hned nahodit jiné téma. Ok, beru. Jen příště bez vnucování vlastních názorů v otázkách.
• Zkouška DrD 2 byl pěkně sepsaný rychlý nástin (přehled) pravidel. Krom hromady dalších věcí, které s dokonalejším a pokusnějším hraním souvisejí. Jasně, byla to zkouška. Ale co magie? Nic? Áha... Názor Tryma zdá se mi ke konci velmi pohrdavý až zatracující, a to i přesto, že to byl one-shot. Zahazovat něco jen proto, že se mu nepozdával one-shot? Obecný text skvělý, názory Pav a Tryma jsou omáčka kolem, kterou bych nedoporučoval se příliš řídit. Byť pro někoho to tak dopadne a bohužel na DrD2 zanevře jen proto, že ... one-shot. (Chyběla mi informace, kdo dělal Průvodce hrou, jaké měl zkušenosti atd.). K sehnání k pravidlům je i vcelku příjemný Přehled pravidel na 1 A4, kterou když má hráč u sebe, tak velmi jednoduše najde a domyslí všechny mechanismy.
• Kůň anebo pes? ... Kam se poděly informace o psu? Bude další díl? Samozřejmě detailní rozebrání situace, byť pro fantazáka a do hry aplikovatelných je skutečně až poslední 3 odstavce a jeden odstavec z půlky. (co kůň potřebuje a co se mu může stát; typy koní)
• Dějiny fantasy - odkud je informace, že muselo jít nutně o souvislost se vznikem řeči? Navíc když to i doprovází nástěnné kresby / malby. Nebylo to spíše s rozvojem imaginace, představivosti, uvědomování si vlastního konání? Ale pak, jak článek zabrousí k pojmům hrdinové -- již rozhodně nejsme u nějakého počátku fantasy. Hrdinové jsou již u vyvinutých kultur, kde jsou "legendy", vyprávějí se příběhy či jinak se zaznamenávají a eskalují do výšin třeba i náhodně úspěšné činy zabití mamutů. Škoda, že autorka přeskošila mamuty a vlastně veškerá hrdinství doby pravěku.
• DarkSide - aktuální článek je pro mne zklamáním. Je to jen další v řadě. Hrun psal vcelku ještě nedávno totéž. Chápu, Pav, že toho máš asi moc. Ale pak bych jen prosil neopakovat již vyřčená témata v sekci, která chce být nekomformním konkurentem témat v DM. Cítím výrazné vyčerpání, vyhoření v tomto příspěvku.
• Studnice nápadů - relikviář: Skvělé zajímavé nápady. Některé prospěšné, jiné čistě pro potrestání dobrodruhů. A některé s dobrými i špatnými vlatnostmi. Díky za zajímavou četbu a inspiraci, která dojde uplatnění v nekromantských a jinak krvavých rituálech a kobkách pro ně uzpůsobených.
Zbylé jsem četl, nemám k nim však co říci.
|