|
Ad Vědma.
Nápady jsou dva.
1) že by si hráč zvolil, které dvě vlastnosti chce mít s bonusem, neboli upravil by se rozsah vlastností podobně jako u postavy z povoláním.
2) a podle mě lepší. Prostě a jednoduše přidat nějaké body při vytváření vlastností. Postava jich má 17 ze kterých se propočítává v rozsahu rasy (u povolání z rozsahu povolání (teda myslím, že tak nějak to je))
Postava bez povolání by tam mohla mít těchto bodů více (třeba 20). Díky tomu, by si mohla vytvořit nějakou silnější vlastnost.
Př. Barbar má rozsah síly 10-15 a odolnost 11-16 (bez povolání) Když je ale válečník má rozsahy 14-19.
Vezměte si barbara, který je celí život zavřený v dole. Je silný, protože pořád bouchá krumpáčem a odolný, protože jinak by v dole už dávno zemřel. Meč ale drží jako prase kost a nějaké bojové takty mu říkají velký kuloví.
Podle 1) Hráč by si zvolit sílu a odolnost jako silnější vlastnosti a těch by se mu zvedli rozsahy.
Podle 2) by sice mohl mít max sílu 15 (odolnost 16) ale zbývalo by mu více bodů do ostatních vlastností. (ne jen pouhých 5)
No. asi sem zvolil blbý příklad; lepší mě momentálně nenapadl. Jde prostě o to, že v 1. případě by si hráč mohl vybrat silné vlastnosti, v 2. by postava měla vlastnosti rozděleny rovnoměrněji (což je u postavy bez povolání asi logičtější)
PS: Jak to tak píšu, napadlo mě..
3) Prostě zvýšit horní hranice rozsahů.
No, asi sem moc nepomohl. Chtěl jsem aby pak naopak zase nebyla postava zvýhodněna. Jenže je možná fakt, že když už nemá povolání, měla by mít více možností dovedností, které z povoláním nesouvisí. Tohle by se dalo vyřešit třeba tím, že by za každý exp nedostala tolik bodů, jakou má hodnotu vlastnosti, ale třeba 1,2 násobek.
|