|
Navrhuji zrušení limitu kroků na den (sq), popřípadě velké zvýšení počtu kroků.
Má to hned několik důvodů, které se pokusím nějak rozumně sepsat: Proklikat 5 rozumně dlouhých kroků trvá řádově jednotky minut. Hráč tedy v takovém questu stráví první den cca 2 minuty s tím, že ví, že další den ho čekají další 2 minuty a příběh o několika málo stránkách textů bude mít roztažený na dva měsíce prázdnin. Motivace hrát je z toho mizivá, je to nude, zapomene, co se předchozí den dočetl, právě proto, že toho nebylo mnoho a jediný vjem, který zůstane, je ten, že se vlastně nic dozvědět nestihl. Což může mít dva hlavní důsledky. První - nikdo (až na skalní jedince) to hrát nebude, protože to je prostě nuda (ať už se autor snaží sebevíc). Druhý - autoři budou brát v potaz omezení počtu kroků na den a aby se hráč něco dozvěděl, kroky budou úmorně dlouhé, bude to v podstatě hotový příběh s několika málo "skoky" v režii hráče. Nechci zpochybňovat literární um zdějších autorů, ale udržet pozornost u takového množství textu je celkově velmi problémovou záležitostí i u většiny opravdových spisovatelů. Představte si, že čtete stránku textu a vaším největším zásahem do děje je jít chodbou vpravo. Dalším velkým úskalím je znovupoužitelnost questu. Kdo bude chtít obětovat 5 kroků na quest, který už hrál? I když může mít jiný příběh, stále je tam stejný základ a cena je moc velká. Což rozbíjí mou představu o alternativních koncích, na které je takový SQ jako dělaný.
Co je vlastně hlavním důvodem, aby byl počet kroků omezený? Expení? Proč radši neomezit počet CELÝCH SQ za určitý čas podle počtu expů, které v něm lze získat?
Omlouvám se za rozepsání, berte to jako úvodní text - takový, který během hry už nemá co dělat.
|