|
Yenn.. heh, šikula, právě jsem si smazal obsáhlou odpověď :) Ale zkusím to znovu. Už když jsme DA zakládali, tak jsme tuto otázku řešili. Tehdy jsme došli k tomu, že toto omezení nechceme - a alespoň u mě pohled na tuhle věc nezměnil. Samozřejmě nemůžu mluvit za zbytek týmu, v poslední době se dost obměnil a tohle jsme ještě neřešili, ale pokusím se naznačit hlavní myšlenky:
1) Nemám rád striktní pravidla a omezení. Když to jde bez nich, jsem vždycky radši.
2) Pokud omezíme počet oficiálů na postavu, bude to lidi lákat dělat si klony. Mladý kluk nepřemýšlí tak, že si řekne "Fajn, je tady tohle omezení." - namísto toho se zeptá "Jak tohle omezení obejít?" a vytvoření druhého účtu je první na ráně. Přidělalo by to Devlinovi hodně práce; při každé změně pravidel se snažíme hladět práve i na to, abychom hráče nijak výrazně nemotivovali k tvorbě klonů, pokud to jde jen trochu jinak.
3) Všechno tohle se dá mnohem snáž a méně bolestivě korigovat na úrovni PJ. Ještě cca dva roky zpátky tu byl fatální nedostatek oficiálů a PJům bylo doporučeno, aby do svých oficiálních questů nebrali hráče, kteří již hrají ve více než dvou jiných. Nevidím důvod, proč by toto doporučení nemělo platit i nadále (i když už tu nepanuje tak kritická situace). Doporučení jsou fajn, zákazy ne.
Možná jsme řešili i něco jiného, ale tohle si vybavuji v souvislosti s tímto problémem.
|