|
Problém je, že hodně lidí je zvyklých vnímat známky ve škole od určitého stupně jako "selhal jsem." Někteří už u dvojek, někteří až u 4. A vzhledem k jasným důvodům i ve škole se nepoužívá této škály rovnoměrně. Když už někdo dostane pětku, to už většinou musí být..
Osobně mi připadá méně drastický způsob hodnocení udělování "hvězdiček." Ve smyslu 5 nejlepší, 1 nejhorší. Je to vlastně zase pětibodová škála, ale způsob, jakým vyznívá je jiný, právě proto, že si člověk zde nevytvoří asociaci se školním známkováním. Myslím, že by se i známkující pak báli o trochu méně využít většího rozsahu stupnice.
A má to samozřejmě i tu výhodu, že je tento systém snadno převoditelný z jednoho na druhý. Nic lepšího mě nenapadá. Samozřejmě místo hvězdiček lze zvolit cokoli pro prezentaci. Dokonce i ta jednotlivá slovní vyjádření, ačkoli grafické vyjádření mi stále přijde jednodušší. Pouvažujeme nad tou možností.
Gunerův nápad jde ještě o stupeň dál a taky stojí za zvážení. Já osobně bych tohle asi dělal maximálně jako volitelné, rozšířené známkování, aby se z toho nestalo vyplnění pětipoložkového formuláře, což by patrně vedlo k ještě zmenšení počtu hodnotících.
Hodilo by se nám tu více názorů.
|