Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      =--PostPatentní úřad--=
      Tady si debatujte o návrzích z Patentního úřadu a rozebírejte si je...

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  61  >>

       
         Guner
        10:05:10  13. dubna 2015
      Kany: veď to je v poriadku. Ale napísať diskutujeme o návrhoch vyššie a napísať rozhodli sme sa, že koncept bude po starom a nezaujíma nás čo si myslíte je úplne rozdielny.

      Každý tu predsa chápe, že to potrebujete prebrať.


       
         Kanyapi
        09:46:09  13. dubna 2015
      Petwalde - už zase nemám moc času psát - ber to takhle, diskutovalo se o tom předtím, diskutuje se o tom dál. To jen odráží to, že nám vaše argumenty nejsou ukradené, naopak, že se o nich stále mluví. Já sama ostatně vidím Vossyho koncepci jako dobrou. Ale nikdo z nás není schopen reagovat tak pružně, jak by bylo ideální, potřebuje to čas.
      Věřte mi, že nám to ukradené není.


          09:31:57  13. dubna 2015
      Vossy: Tesat do kamene.
      Podle mě to přesně vystihuje problémy a možnosti modulu. Pokud si admini chtějí z celé té diskuze něco přečíst, ať si přečtou právě tenhle příspěvek.


       
         Petwald
        09:20:01  13. dubna 2015
      Kany - vím, že časově jsme na tom každý jinak. Takže z mého pohledu v kostce.
      Tady poslední vlnu debat a rozhořčení rozpoutalo páteční sdělení, že z rozhodnutí admin rady je současný počet 5 kroků v SQ na den v pořádku a měnit se nebude.
      Systém SQ pak vyhovující jejich účelu, to jen autoři na něj neumějí tvořit a uživatelé ho správně chápat.
      Nechce se mi věřit, že jste něco rozhodli a nyní to teprve probíráte.

      Uživatelské argumenty pro zrušení kroků, případně jejich navýšení, sčítání, eventuálně mít možnost hrát SQ jako neoficiální, se dlouhodobě nemění a nyní dochází v zásadě jen k jejich opakování a vršení.
      Objevily se sice nové návrhy na nějaké kompromisní úpravy, ale prakticky to jen zvyšuje chaos, protože pokud se vy admini neshodnete na tom, že změna je namístě, a aktuální rozhodnutí potřeba opravit, jde jen omlácení prázdné slámy.


       
        Vossy
        08:30:13  13. dubna 2015
      Nechal jsem si to vše trochu uležet, pročetl jsem i vše co se od mého posledního elaborátu prodiskutovalo, a myslím že se opět mohu zapojit. Budu vše dělit do odstavců a označovat tučně ke komu promlouvám nebo o co se jedná aby to bylo přehlednější.

      Chrissi: Děkuji za reakci a věřím že jsi pročetl vše, i já jsem četl tvoje příspěvky písmenko za písmenkem a cenním si toho že se snažíš najít kompromis a ne že rovnou vše shazujete ze stolu.

      Aglar: Je mi jasné že programátoři jsou nedostatkové zboží a je tolik věcí ve frontě, že to o čem tady diskutujeme je i v případě dohody hudba budoucnosti. Jen jsme chtěli vědět jestli naše debaty vedou alespoň k uvažování o změnách. Doufám že snad nikdo z nás neočekává že vše se okamžitě změní v tu chvíli, kdy se zde domluvíme a najdeme společné řešení. Jde nám jen o to jestli je tu vůbec snaha to společné řešení hledat

      Účel:
      Když se podívám na tu diskuzi zpětně, je podle mě potřeba ujasnit si mezi sebou jednu důležitou věc, protože se mi zdá že v tom nemá jasno nikdo, bohužel ani admini (pokud ano omlouvám se, ale z vyjádření která tu proběhla to na mě tak působí) a to "K čemu mají primárně SQ sloužit?"
           Dokud v téhle otázce nebudeme mít všichni jasno, tak tu budeme neustále mlýt jablka s hruškama, každý budeme obhajovat svoji vizi a směrování SQ a nedobereme se konce.
           Z předchozích diskuzí a vyjádření mně vyšly tři koncepce které si navzájem trochu v něčem trochu odporují.
                1. SQ má sloužit k udržení nováčků než si najdou quest (jakýkoli)
                2. SQ má sloužitk expování postavy když zde člověk nemá žádný oficiál
                3. SQ má sloužit jako doplňkový modu který můžou využívat stálí uživatelé dlouhé roky a nejlépe denně


      AD 1.
      Pokud by to tak mělo být a chceme cíleně mířit na nováčky, je pětikrokový systém věc, která nezaujme a nenavnadí. Jaký je nováček který to tu objeví a stvoří si svou první postavu? Chce hrát. Chce se bavit. Nejradši by hned využil svojí novou postavu, viděl jak se zlepšuje a zažil s ní své první dobrodružství, jenže co může? Buď jí vložit do SQ, ujít pět kroků a padla a nebo ji dát na verbíře a koukat do monitoru a čekat jestli si jeho postavu nějaký PJ nevybere (Upřímně mezi námi ofiko i neofilo PJi – kolikrát jste zařadili do svého questu postavu z verbíře?)
           A tady je ten problém. Nováčkovi DA nenabízí nic jiného než krčmu. Nikoho nezná. Nemá zde „přátele“ za kterými by se vracel, nemá vybudovaný vztah k tomuto serveru aby za něj bojoval a zjišťoval jak ho vylepšit a nebo mu věnoval svůj čas, není tu pro něj prostě nic. Buď tomu dá šanci a zkusí se sem vrátit a nebo to po pár pokusech vzdá.
           Já momentálně díky výcviku na chůvičku vidím jak to tu funguje. Spousta lidí se zaregistruje, dokonce si i zažádá o chůvičku a vytvoří si postavu, dva nebo tři dny po sobě se i přihlásí a kouknou co je nového, ale protož zde není nic čím by mohli vyplnit svůj čas, nebo ještě lépe nic co by je vtáhlo do děje a pomohlo jim vytvořit si vztah k DA tak to po třech dnech vzdají a už se tu neukáží, natož aby o DA někomu vyprávěli.
           Panem et circenses! Platilo to už za starého Říma a platí to pořád. Chléb a hry je to co lidé žádají a nováček obzvlášť. Je to mnoha stoletími vyzkoušená praxe a i zde nás všechny drží někdy i naivní představa toho, jakou ohromnou zábavu zde provozujeme. A proto chcete nováčky? Dejte jim možnost zde něco zažít a hrát si, neomezujte je.
           Pokud je tohle ta koncepce kterou mají SQ naplňovat Je potřeba je uvolnit a nechat nováčky hrát. Se zachováním expů a třeba i s možností projít si jeden SQ denně ale s jednou postavou i víckrát kdy by se při dalších průchodech questem přičítal jen rozdíl expů které nováček získal tím že se díky dobrému rozhodnutí dostal dál. První průchod – po 12 stránkách zemřel a postava obdržela 5 xp, Druhý průchod – Dostal se s tou samou postavou v příběhu přes 35 stránek a měl by dostat 13 xp, takže by mu přibilo 8 xp (13xp – již 5xp získaných z prvního projití). Díky trpělivosti a času který by zde trávil by si takto vylepšoval svou postavu a vytvářel by si vztah, našel zde třeba kamarády a podobně.
           Je dokázáno že pokud cokoli děláš pravidelně 21 dní po sobě, zvykneš si na to tak že pokud s tím pak chceš přestat chybí ti to. Vypěstuješ si malou závislost. A my tu máme 22 SQ. To je o jeden víc než potřebujeme k tomu, abychom si vychovali závisláky na DA, tak proč toho nevyužít

      AD 2.
      Ten pocit když se vaše první postava přehoupne na druhý level je super. Sám si pamatuji jakou jsem měl radost a jak jsem byl nadšený, když se to povedlo mně. Jenže s každou postavou můžu projít SQ jen jednou a navíc pěti krokovým systémem, jak jsme se dozvěděli, můžeme některé z 22 SQ hrát třeba i půl roku. Nevím jaká je maximální možná dávka expů za SQ a proto nemůžu spočítat jak rychle bychom expy získávali, ale nějak nevěřím že bych dokázal dnes dostat díky SQ postavu někam, kdy už by práce s ní a vylepšování vlastností a dovedností, bylo pro mne zajímavé.
           Tady té koncepci by vyhovovalo zpřístupnění 1 odehrání SQ týdně. Ano stane se že postava po osmi krocích vinou špatného rozhodnutí umře dostane jen pár expů a bude muset čekat ale je to stejné jako v oficiálech kdy taky v průměru čekáš týden na ohodnocení příspěvku a jednou ho máš lepší a jednou zase horší.
           Opět i tady bych ale nechal aby se s jednou postavou mohl ten samý SQ projít v týdnu několikrát hledat třeba jinou cestu kdy by se opět přičítal jen rozdíl mezi nově získanými expy a již získanými z předchozích procházení. Timhle by se mu už povedlo dostat postavu do půl roku na druhý level.

      AD 3.
      K tomuto mělo asi dopomoct hraní pěti krokovým systémem, jenže podle reakcí to vypadá že se to naopak minulo účinkem a spousta lidí kvůli tomu tento modul ignoruje. Jenže jak to udělat? Asi by pomohlo střádání kroků, možná i navyšování kroku za projití SQ jak navrhoval Chriss (Nevázal bych to k hodnocení) a nebo zpřístupnění jednoho SQ týdně ale jen na jedno projití (Od začátku až po smrt nebo konec kdy znovu procházení toho samého questu by se dalo až za týden protože pokud má v průměru SQ 4 možnosti projití navýší se nám s týdenním limitem doba využitelnosti modulu na 2 roky)

      Rozpory:
      První možnost už v základu odporuje třetí. Tím že by byla primárně určená nováčkům, využijí se rychle všechny SQ. Podporuje sice druhou ale zas by dala velkou možnost tzv. exphunterům (i když pořád říkám že ani to podle mě není tady nic špatného, protože tím nikoho neomezují ani neohrožují a tím že mají naexpené postavy, žádné výhody nezískávají).
           Druhá možnost už omezuje nováčky jen na jeden den v týdnu. Kdyby si vyčerpali tu možnost, museli by týden čekat což u nich opět jen o 24 hodin oddálí ten pocit že se tu nic neděje a nedá se tu nic dělat. Zároveň i směrem ke třetímu konceptu by se zpřístupnil tento modul na necelý půl rok pokud by někdo využíval všech možností a nechtěl hrát znovu s jinou postavou to samé takže po půl roce by pro takového člověka byl tento modul nevyužitelný
           Třetí koncepce jde kompletně proti první kdy platí opět oddálení nudy pro nováčky o 24 hodin, s tím že pokud se špatně rozhodne a skončí už po pár krocích tak dokonce i ten první den tady mu SQ prodlouží jen o pár minut.

      Kompromis:
      Je možné mezi těmito koncepty najít kompromis? Mezi všemi třemi podle mě ne ale pokud bychom se shodli alespoň na dvou z nich, tak tu možnost vidím.
           Například kompromis mezi nováčky a dlouhou zábavou je jednoduchý. Vyberme (nebo ať si nováčci sami vyberou) pět SQ, které si se zelenou figurkou může zahrát bez omezení vždy po jednom denně. A následně už by se najelo na systém jednou týdně jeden SQ jednou od začátku po jakýkoli konec s možností znovuhraní až za týden. Podle mě by tento systém pokrýval všechny aspekty které se tu probraly.

      Závěr:
      Zapomeňme na spory, dohady, obviňování a zkusme se zamyslet. Je potřeba si prostě říct k jakému účelu SQ mají primárně sloužit. Zkusme přijít na tohle a věřím že najdem všichni společnou řeč.

      PS: Omlouvám se ale krátil jsem to jak se dá ale víc už své myšlenky zhustit neumím.


       
         Kanyapi
        08:26:54  13. dubna 2015
      Jokere, já bych tu ráda řekla jednu věc - tady se rozeběhne debata, která je poměrně rychlá, a souběžně s ní se o tom začneme bavit na admin forech, snažíme se všechno zohledňovat a diskutovat o tom, ale totálně nemáme tolik času jako lidi na tomto foru. Já jsem byla momentálně od středy uplně mimo. Číst delší texty, tím spíš na ně reagovat, jsem nemohla.
      Takže chápu, že ti připadá, že "nereagujeme", jen chci říct - dej nás trochu času.


       
        JokerS
        00:42:21  13. dubna 2015
      Aglare, okay, jsem rád, že ti záleží na zpětné vazbě a nemáš potřebu se tvrdošíjně držet svého, ať to stojí co to stojí, i kdyby ses z toho měl hroutit. Tedy že se nehroutíš.
      Jen si neodpustím - vím, že jsi SQ věnoval hodně času. Tím víc oproti mně. Proto by i tobě (tobě především) mělo záležet na tom, aby ten čas nepřišel vniveč. Třeba tak, že by málokdo dostal šanci tu práci vůbec ocenit, když ho v tom blokuje systém. Na který máš mimochodem asi největší vliv...

      Co se týče času denně u SQ - poslední SQ jsem hrál cca rok. I kdybych měl nějaký den času víc, systém mi nedovolí ho využít.


          00:06:45  13. dubna 2015
      Jsem na tom stejně jako Alim. Denně to nedávám, nestíhám, a tak to většinou jen odklikám, abych se někam dostal, ale reálně bych na to měl čas tak jednou dvakrát týdně. Což je se současným systémem víceméně nemožné, tak radši nehraju.


       
         Alim_Thor
        23:32:17  12. dubna 2015
      Denně tomu můžu věnovat 0 času, proto mě to odrazuje a už nějakou dobu jsem žádný nehrál. Chtěl bych si k tomu sednout třeba o víkendu a zahrát si na zátah, když mám čas. Proto mi přijde hromadění kroků jako nejideálnější varianta. Kdo chce hrát denně, hraje denně, kdo si chce zahrát větší kus najednou. počká si třeba na sobotu a odehraje si větší část SQčka.


       
        Aglar
        23:21:32  12. dubna 2015
      Jokers -> OK, doufal jsem, že je to z onoho příspěvku patrné, ale pokud ne, tak věz, že se nebudeš muset hrabat v tom Devlinově "bordelu" (Za to ten mínus, já myslel, že ti mínusy nevadí a hraješ to tady na ně. Rozhodně mě s*re, když někdo věnoval SQ pár minut bude znevažovat práci někoho kdo s ní trávil několik let). Takže ještě jednou říkám, že rušení kroků není momentálně na programu dne. Implementovat se bude "pouze" historie kroků.

           K mé osobě. Rozhodně se nehroutím, ani neutíkám. Pouze mám na DA omezený čas a i ten je poznamenán určitým vyčerpáním. Z toho důvodu jsem požádal o lehký záskok. Rozhodně, ale nechci, aby mě tu někdo litoval nebo něco podobného, ale zároveň to chci vysvětlit, když už sis mě vzal na paškál.

      Yav -> Mě se právě tvůj SQ moc líbí a podle mě to i s historií kroků bude zvolení správné cesty. Čtení a zamyšlení se nad textem lokací zabere určitý čas a i nad rébusy člověk stráví dost dlouhou dobu.

      S touhle poslední věcí bych na vás měl ještě jeden dotaz nebo z toho uděláme anketu? Kolik času máte denně na SQ, ale rád bych slyšel reálnou hodnotu?


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329]  [330
      [331]  [332]  [333]  [334]  [335]  [336]  [337]  [338]  [339]  [340
      [341]  [342]  [343]  [344]  [345]  [346]  [347]  [348]  [349]  [350
      [351]  [352]  [353]  [354]  [355]  [356]  [357]  [358]  [359]  [360
      [361]  [362]  [363]  [364]  [365]  [366]  [367]  [368]  [369]  [370
      [371]  [372]  [373]  [374]  [375]  [376]  [377]  [378]  [379]  [380
      [381]  [382]  [383]  [384]  [385]  [386]  [387]  [388]  [389]  [390
      [391]  [392]  [393]  [394]  [395]  [396]  [397]  [398]  [399]  [400
      [401]  [402]  [403]  [404]  [405]  [406]  [407]  [408]  [409]  [410
      [411]  [412]  [413]  [414]  [415]  [416]  [417]  [418]  [419]  [420
      [421]  [422]  [423]  [424]  [425]  [426]  [427]  [428]  [429]  [430
      [431]  [432]  [433]  [434]  [435]  [436]  [437]  [438]  [439]  [440
      [441]  [442]  [443]  [444]  [445]  [446]  [447]  [448]  [449]  [450
      [451]  [452]  [453]  [454]  [455]  [456]  [457]  [458]  [459]  [460
      [461]  [462]  [463]  [464]  [465]  [466]  [467]  [468]  [469]  [470
      [471]  [472]  [473]  [474]  [475]  [476]  [477]  [478]  [479]  [480
      [481]  [482]  [483]  [484]  [485]  [486]  [487]  [488]  [489]  [490
      [491]  [492]  [493]  [494]  [495]  [496]  [497]  [498]  [499]  [500
      [501]  [502]  [503]  [504]  [505]  [506]  [507]  [508]  [509]  [510
      [511]  [512]  [513]  [514]  [515]  [516]  [517]  [518]  [519]  [520
      [521]  [522]  [523]  [524]  [525]  [526]  [527]  [528]  [529]  [530
      [531]  [532]  [533]  [534]  [535]  [536]  [537]  [538]  [539]  [540
      [541]  [542]  [543]  [544]  [545]  [546]  [547]  [548]  [549]  [550
      [551]  [552]  [553]  [554]  [555]  [556]  [557]  [558]  [559]  [560
      [561]  [562]  [563]  [564]  [565]  [566]  [567]  [568]  [569]  [570
      [571]  [572]  [573]  [574]  [575]  [576]  [577]  [578]  [579]  [580
      [581]  [582]  [583]  [584]  [585]  [586]  [587]  [588]  [589]  [590
      [591]  [592]  [593]  [594]  [595]  [596]  [597]  [598]  [599]  [600
      [601]  [602]  [603]  [604]  [605]  [606]  [607]  [608]  [609]  [610
      [611]  [612]  [613]  [614]  [615]  [616]  [617]  [618]  [619]  [620
      [621]  [622]  [623]  [624]  [625]  [626]  [627]  [628]  [629]  [630
      [631]  [632]  [633]  [634]  [635]  [636]  [637]  [638]  [639]  [640
      [641]  [642]  [643]  [644]  [645]  [646]  [647]  [648]  [649]  [650
      [651]  [652]  [653]  [654]  [655

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).