|
Mně se naopak moc líbí, že deníky postav nejsou volné a editovatelné. Zamlouvá se mi představa, že abych měl mocného hrdinu, musím si ho pracně vypiplat od nuly a projít s ním několikero dobrodružství. Já mám rád, když ve zkratce RPG není vypuštěno to G. Naopak se mi nelíbí, jak to funguje na některých jiných serverech, kde člověk si založí postavu jen pro jeden quest, napíše si k ní cokoliv. Systémový rozvoj postavy není a nepodporuje se kontinuita hraní mezi vícero dobrodružstvími.
Proč se snažit mít to přesně tak, jako na jiných serverech? Když budu chtít hrát v systému jako je třeba na Aragornu, půjdu si hrát na Aragorn.
Podle mne by se měla rozvíjet a zlepšovat vize, na které Dark Age stojí. Ne to proškrtávat, aby to bylo podobnější jako na jiných serverech.
Moc se mi líbí kontinuita hraní a tu bych podporoval. Aby člověk byl PJem s červenou kostkou, je třeba snaha, nadání a pracovitost při hraní. Stejné je to i při získávání vyšších úrovní i u postav. Proto bych to nerušil. Mě to z pohledu člověka, který hlavně hraje za postavy, přijde, jako by si mohl neoficiální PJ u sebe v profilu naeditovat, aby měl žlutou kostku.
Já bych rád viděl kontinuitu postav od nuly, nejlépe každá postava navázaná jen na jeden svět s více dobrodružstvími.
Ano, Dračí doupě se tu hraje málo (a už je taky zastaralé). Ony také běžné systémy pravidel jsou tvořeny pro hraní na živo a hraní zde na Dark Age se od hraní na živo hodně liší. Proto to nikdy nebude ono, pokud se používají pravidla pro hraní na živo. Ale zahodit vizi toho, že se postavy zlepšují, jak procházejí dobrodružstvími, se mě osobně nezamlouvá. To je totiž jedna ze zásadnějších věcí, proč se mi herní prostředí na Dark Age líbí více než na ostatních serverech.
Já bych osobně přivítal, kdyby se při zdokonalování hraní Dark Age šlo cestou úpravy herního systému v tom smyslu, aby pravidla přímo pasovala na styl hraní zde a aby se díky takovým pravidlům mohla projevit například úroveň postavy přímo během hry, kdy by zkušenější postava měla v překonávání překážky větší šanci než nezkušená.
Třeba by se mohla uspořádat soutěž na vymyšlení nových pravidel přímo pro hru na Dark Age. Třeba podobně jako byla soutěž na Admina SQ. V prvním kole by soutěžící nadhodili koncepty a v druhém by se k nim mohli přidat pomocníci, …
A třeba by pak nemusela být jen jedna pravidla, ale na (nové/současné) vlastnosti postav by mohlo jít aplikovat více stylů pravidel pro hraní.
|