|
Radulesku:
Psal jsem, že postava s průměrnou hodnotou vlastnosti má možnost získat prvního lehkého velmistra na 3. úrovni. To je pravda. Jenže spolu s tím prvním může zároveň získat ještě další čtyři za ostatní vlastnosti.
Tam kde je postava nadprůměrná (hodnota 21) tak velmistra v dovednosti od příslušné vlastnosti může pochopitelně získat dříve. Tedy už na 2. úrovni (jak vidíme u Spinala a velmistra na obratnostní dovednost).
Tam, kde je postava naopak podprůměrná (hodnota 5), získá velmistra dovednosti nejdříve na 6. levelu (Spinal a jeho charisma).
Je to způsobeno tím, že body za které se nakupují dovednosti se defacto dělí na pět typů. Silové body, za které postava nakupuje dovednosti na sílu, obratnostní body, za které kupuje dovednosti na obratnost, ...
Počet bodů je pak dán součinem získaných expů a hodnotou vlastnosti.
Tento princip byl zvolen proto, aby bylo diametrálně obtížnější pro silného a odolného válečníka stát se velmistrem v znalosti magie než v boji. Zatímco pro inteligentního a charismatického kouzelníka je to naopak.
Dovednostní body jednotlivých typů mezi sebou nelze nijak převádět.
Takže postava je nucena učit se dovednosti všech typů rovnoměrně a nebo body některého z typů nevyužívat.
Pokud máš jiný nápad jak to řešit, sem s ním.
.........................................................
Já vidím jedno možné řešení v tom, že body by byly do jisté míry společné.
Ilustruji na příkladu.
Vezměme postavu se statistikami:
Síla 14
Obratnost 19
Odolnost 10
Inteligence 8
Charisma 3
Řekněme, že má nahráno 1000 expů.
Tato postava tedy má k dispozici
- 14 000 silových bodů
- 19 000 obratnostních bodů
- 10 000 odolnostních bodů
- 8 000 inteligenčních bodů
a 3 000 charismových bodů
V současné době se postava může naučit velmistra lehké nezávislé silové dovednosti za 3780 silových bodu (600+900+1080+1200)
Poznámka: 3780/600 = 6,3 což je hodnota kterou nazývám koeficientem velmistra.
Pokud to udělá, zbude jí:
- 10 220 silových bodů
- 19 000 obratnostních bodů
- 10 000 odolnostních bodů
- 8 000 inteligenčních bodů
a 3 000 charismových bodů
Nově by to šlo udělat tak, že by jí po tomto naučení zbylo:
- 10 220 silových bodů
- 13 870 obratnostních bodů
- 7 300 odolnostních bodů
- 6 840 inteligenčních bodů
a 2 190 charismových bodů
Což lze elegantněji přepsat tak, že by postava měla 54 000 dovednostních bodů (14000+19000+10000+8000+3000) a výuka lehkého silového velmistra by jí stála 14580 bodů (3780 x (14+19+10+8+3) / 14)
Toto řešení by elegantně sjednotilo dovedností body se zachováním původní myšlenky vyrovnanosti a zároveň by pětkrát snížilo dostupnost velmistrovských úrovní - tedy druhého a dalšího velmistra. První velmistr lehké nezávislé dovednosti by byl dosažitelný stále na tom 2.-6. levlu, ale to by postava musela veškeré body obětovat jen a jen na to. A další by ji stál nových 2 až 6 levlů.
---------------------------------------------------------- -------
Musím ale ještě podotknout, že my tu řešíme dostupnost velmistrů nezávislých dovedností, ale při tom úplně zapomínáme, že drtivá většina dovedností je závislá na jiných a tato závislost je dosud naprosto nahodilá z pohledu vyrovnanosti dovedností.
|