Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      =--PostPatentní úřad--=
      Tady si debatujte o návrzích z Patentního úřadu a rozebírejte si je...

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  401  >>

       
         Kolaps
        18:43:47  21. května 2009
      Radu:
      Když mi krákneš maila, mohu ti poslat soubor s tím výpočetním modelem.
      Po přidání těch nových listů ze stromem dovedností a náklady se závislostmi už na něm jde kompletně modelovat celý dovednostní systém.


       
         Radulesku
        15:53:23  21. května 2009
      Kolapsi díky moc, už v tom mám mnohem jasněji, jen si k tomu teď musím sednout a trochu se v tom pošťourat - to abysis nemyslel, že jsem na to zapomněl, nebo to vzdal
      Jen mě na první pohled dost vyděsily ty nerovnoměrné prům. náklady u jednotlivých vlastností.


       
         Devlin
        08:34:07  16. května 2009
      Moire: Já netvrdím, že tomu tak není. Jen prostě do té doby se o něm mnoho nevědělo. To, že sloužl Vědmě, přece neznamená, "že byl profláknutý mezi běžným lidem"


       
        Moire
        23:56:05  15. května 2009
      Devlin... Vedma ma taky datum registrace 6.6.1666 v 6:06:06

      A o Nedemonovi a Vedme je napsano, ze [Nedemon] už od nepaměti obývá Darkage a ochotně slouží Vědmě.

      Tudis by tu meli byt nejmene stejne dlouho.


       
         Kolaps
        19:17:59  15. května 2009
      Tak výpočetní model hotov.
      Počty dovedností jsou následující:

                     lehká          střední          těžká     velmi těžká          celkem
      síla               3               9               2               0               14
      odolnost          3               7               5               0               15
      obratnost          4               7               4               1               16
      inteligence     1               7               7               4               19
      charisma          1               10               3               2               16
      celkem          12               40               21               7               80

      Průměrné náklady na jednu dovednost (velmistr. úroveň):

      síla4          odolnost4     obratnost4     inteligence4     charisma4
      1417,5          1464,75          1417,5          9293,25          1937,25

      Nejtěžší dovedností je Hvězdářství, které na velmistrovskou úroveň potřebuje 62550 bodů inteligence.



       
         Kolaps
        19:50:14  13. května 2009
      Radulesku:

      Psal jsem, že postava s průměrnou hodnotou vlastnosti má možnost získat prvního lehkého velmistra na 3. úrovni. To je pravda. Jenže spolu s tím prvním může zároveň získat ještě další čtyři za ostatní vlastnosti.

      Tam kde je postava nadprůměrná (hodnota 21) tak velmistra v dovednosti od příslušné vlastnosti může pochopitelně získat dříve. Tedy už na 2. úrovni (jak vidíme u Spinala a velmistra na obratnostní dovednost).
      Tam, kde je postava naopak podprůměrná (hodnota 5), získá velmistra dovednosti nejdříve na 6. levelu (Spinal a jeho charisma).

      Je to způsobeno tím, že body za které se nakupují dovednosti se defacto dělí na pět typů. Silové body, za které postava nakupuje dovednosti na sílu, obratnostní body, za které kupuje dovednosti na obratnost, ...

      Počet bodů je pak dán součinem získaných expů a hodnotou vlastnosti.

      Tento princip byl zvolen proto, aby bylo diametrálně obtížnější pro silného a odolného válečníka stát se velmistrem v znalosti magie než v boji. Zatímco pro inteligentního a charismatického kouzelníka je to naopak.

      Dovednostní body jednotlivých typů mezi sebou nelze nijak převádět.

      Takže postava je nucena učit se dovednosti všech typů rovnoměrně a nebo body některého z typů nevyužívat.

      Pokud máš jiný nápad jak to řešit, sem s ním.
      .........................................................

      Já vidím jedno možné řešení v tom, že body by byly do jisté míry společné.
      Ilustruji na příkladu.

      Vezměme postavu se statistikami:
      Síla 14
      Obratnost 19
      Odolnost 10
      Inteligence 8
      Charisma 3

      Řekněme, že má nahráno 1000 expů.

      Tato postava tedy má k dispozici
      - 14 000 silových bodů
      - 19 000 obratnostních bodů
      - 10 000 odolnostních bodů
      - 8 000 inteligenčních bodů
      a 3 000 charismových bodů

      V současné době se postava může naučit velmistra lehké nezávislé silové dovednosti za 3780 silových bodu (600+900+1080+1200)
      Poznámka: 3780/600 = 6,3 což je hodnota kterou nazývám koeficientem velmistra.

      Pokud to udělá, zbude jí:
      - 10 220 silových bodů
      - 19 000 obratnostních bodů
      - 10 000 odolnostních bodů
      - 8 000 inteligenčních bodů
      a 3 000 charismových bodů

      Nově by to šlo udělat tak, že by jí po tomto naučení zbylo:

      - 10 220 silových bodů
      - 13 870 obratnostních bodů
      - 7 300 odolnostních bodů
      - 6 840 inteligenčních bodů
      a 2 190 charismových bodů

      Což lze elegantněji přepsat tak, že by postava měla 54 000 dovednostních bodů (14000+19000+10000+8000+3000) a výuka lehkého silového velmistra by jí stála 14580 bodů (3780 x (14+19+10+8+3) / 14)

      Toto řešení by elegantně sjednotilo dovedností body se zachováním původní myšlenky vyrovnanosti a zároveň by pětkrát snížilo dostupnost velmistrovských úrovní - tedy druhého a dalšího velmistra. První velmistr lehké nezávislé dovednosti by byl dosažitelný stále na tom 2.-6. levlu, ale to by postava musela veškeré body obětovat jen a jen na to. A další by ji stál nových 2 až 6 levlů.
      ---------------------------------------------------------- -------
      Musím ale ještě podotknout, že my tu řešíme dostupnost velmistrů nezávislých dovedností, ale při tom úplně zapomínáme, že drtivá většina dovedností je závislá na jiných a tato závislost je dosud naprosto nahodilá z pohledu vyrovnanosti dovedností.


       
         Spinal
        16:32:53  13. května 2009
      Arkon má ale ony tři zmíněné vlastnosti nadprůměrné... (no pravda, inteligenci a sílu má jako hraničář s bonusem) aneb sem do nich (a obratnosti) narval co jen šlo na úkor hlavně chrismy, kterou má na pouhých 2 ...


       
         Radulesku
        14:45:21  13. května 2009
      Hmm, tak už když porovnám Kolapsovu teorii (s prvním lehkým velmistra na 3. úr.) a Spinalovu praxi (s jedním lehkým a dvěma středníma velmistrama na 3. úrovni), je někde něco jinak, než by býti mělo.
      Napadá mě toto:
      Průměrná hodnota vlastností nebude průměrná, ale jaksi podprůměrná. Rozumněj - jiný průměr bude platit u síly pro válečníky a jiný pro kouzelníky. V důsledku čehož válečník bude mít vždy více dovedností na vyšších stupních za sílu než předpokládá model.
      Vlastností je pět, nikoli šest.
      Pak je také nutno vzít v potaz, že pro každou vlastnost není 4 nebo více lehkých dovedností a že u každé vlastnosti je lehkých dovedností jiný počet. A ve vztahu k preferovaným vlastnostem různých povolání budou počty velmistrů na dané úrovni odlišné (tedy např. válečník se silou 21 bude mít 3 lehké silové velmistry, ale zloděj s obratností 21 bude mít 4 lehké obratnostní velmistry - na stejné úrovni. Protože víc jich není předdefinováno. Je-li důvodem, že silové vlastnosti jsou snazší k naučení než obratnostní a také třeba ty závislé na charismě a inteligenci - je co do počtu dovedností znevýhodněn kouzelník oproti válečníkovi, přestože předpoklady dané výší vlastnosti jsou stejné). S tímto principem souhlasím, jen chci říci, že by model měl být uzpůsoben pro každé povolání zvlášť a průměrná hodnota vlastnosti by měla být vypočtena právě pouze pro dané povolání ze všech nebo množiny náhodně vybraných postav vytvořených hráči zde na DA. (za což mě předpokládám budete chtít ukamenovat)

      Co se týče závislostí, myslím si, že ať závislé nebo nezávislé dovednosti, neměla by postava dosáhnout na 3. úrovni třech dovedností na velmistrovském stupni a to z principu popisu velmistrovského stupně v nápovědě, významu velmistrovského stupně dovednosti v reálu a jejich četnosti (přece nemůže každý druhý být velmistr kovář a to skoro ještě dřív, než má za sebou svůj první zážitek se ženou) a taky špetky zdravého rozumu.


      Dále mi pořád není jasný způsob výpočtu možného počtu různě těžkých dovedností na různém stupni při dané úrovni (6. úr) - jednou píšeš, že postava na 6. úrovni může mít 24 lehkých dovedností na stupni začátečník (stupeň 1) a podruhé že postava na 6. úrovni může mít "čtyři lehké velmistry pro každou z šesti vlastností" což jestli umím počítat je 24 lehkých dovedností na stupni velmistr (stupeň 4).
      A také mi uniká způsob výpočtů počtu podů v závislosti na úrovni vlastnosti a počtu expů postavy.


       
         Spinal
        09:13:03  13. května 2009
      Spinal se trefil do dovedností bez závislosti. Vzhledem k tomu, že postava je poměrně chytrá a silná (jako správný hraničář) Bylo potřeba k dosažení velmistra silové dovednosti o střední obtížnosti 378 expů (pokud sou mé výpočty správné).
      Na velmistra obratné střední 437 expů a lehké v inteligenci 270 expů

      Což v praxi znamená, že Arkon byl velmistr lehké za inteligenci ještě na druhém levelu, ve střední za sílu těsně po přestupu na třetí a střední obratnost zvládl také ještě na trojce ...

      Jenže Arkon je Arkon, třeba v charismě si moc dovedností neudělá

      Na druhou stranu je pravdou, že nemají závislost na jiných dovednostech...

      (jen tak pro info)


       
         Kolaps
        17:10:53  12. května 2009
      Radu:

      Vyšší stupeň dovednosti se můžeš naučit pokud:
      - máš naučený nižší stupeň stejné dovednosti
      - máš dostatek volných bodů
      - máš naučené všechny dovednosti na které ta, kterou se chceš naučit závisí

      Koeficient velmistra je součet všech dílčích koeficientů. V momentálním systému 1+1,5+1,8+2 = 6,3 je to tedy číslo kolikrát je počet bodů na velmistra větší než počet bodů na začátečníka.

      V modelaci se totiž zadává kolik by postava na té které úrovni měla mít dovedností na úrovni začátečníka.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329]  [330
      [331]  [332]  [333]  [334]  [335]  [336]  [337]  [338]  [339]  [340
      [341]  [342]  [343]  [344]  [345]  [346]  [347]  [348]  [349]  [350
      [351]  [352]  [353]  [354]  [355]  [356]  [357]  [358]  [359]  [360
      [361]  [362]  [363]  [364]  [365]  [366]  [367]  [368]  [369]  [370
      [371]  [372]  [373]  [374]  [375]  [376]  [377]  [378]  [379]  [380
      [381]  [382]  [383]  [384]  [385]  [386]  [387]  [388]  [389]  [390
      [391]  [392]  [393]  [394]  [395]  [396]  [397]  [398]  [399]  [400
      [401]  [402]  [403]  [404]  [405]  [406]  [407]  [408]  [409]  [410
      [411]  [412]  [413]  [414]  [415]  [416]  [417]  [418]  [419]  [420
      [421]  [422]  [423]  [424]  [425]  [426]  [427]  [428]  [429]  [430
      [431]  [432]  [433]  [434]  [435]  [436]  [437]  [438]  [439]  [440
      [441]  [442]  [443]  [444]  [445]  [446]  [447]  [448]  [449]  [450
      [451]  [452]  [453]  [454]  [455]  [456]  [457]  [458]  [459]  [460
      [461]  [462]  [463]  [464]  [465]  [466]  [467]  [468]  [469]  [470
      [471]  [472]  [473]  [474]  [475]  [476]  [477]  [478]  [479]  [480
      [481]  [482]  [483]  [484]  [485]  [486]  [487]  [488]  [489]  [490
      [491]  [492]  [493]  [494]  [495]  [496]  [497]  [498]  [499]  [500
      [501]  [502]  [503]  [504]  [505]  [506]  [507]  [508]  [509]  [510
      [511]  [512]  [513]  [514]  [515]  [516]  [517]  [518]  [519]  [520
      [521]  [522]  [523]  [524]  [525]  [526]  [527]  [528]  [529]  [530
      [531]  [532]  [533]  [534]  [535]  [536]  [537]  [538]  [539]  [540
      [541]  [542]  [543]  [544]  [545]  [546]  [547]  [548]  [549]  [550
      [551]  [552]  [553]  [554]  [555]  [556]  [557]  [558]  [559]  [560
      [561]  [562]  [563]  [564]  [565]  [566]  [567]  [568]  [569]  [570
      [571]  [572]  [573]  [574]  [575]  [576]  [577]  [578]  [579]  [580
      [581]  [582]  [583]  [584]  [585]  [586]  [587]  [588]  [589]  [590
      [591]  [592]  [593]  [594]  [595]  [596]  [597]  [598]  [599]  [600
      [601]  [602]  [603]  [604]  [605]  [606]  [607]  [608]  [609]  [610
      [611]  [612]  [613]  [614]  [615]  [616]  [617]  [618]  [619]  [620
      [621]  [622]  [623]  [624]  [625]  [626]  [627]  [628]  [629]  [630
      [631]  [632]  [633]  [634]  [635]  [636]  [637]  [638]  [639]  [640
      [641]  [642]  [643]  [644]  [645]  [646]  [647]  [648]  [649]  [650
      [651]  [652]  [653]  [654]  [655

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).