|
Radu:
Systém je tady málo DrD pro ty, kteří chtějí hrát DrD. A moc DrD pro ty, kteří DrD hrát nechtějí.
Napíšu ti postup, jakým si představuju založení postavy.
Hra/Hrdinové/Nový hrdina
Tady bych měl na výběr dvě tlačítka - systém DrD/jiný systém.
1) V systému DrD by se postupovalo tak, jak doteď až na to, že by byla volitelná úroveň.
Šel bys do modulu Škola. Klikl na hrdinu a podle zvolené úrovně by sis naklikal dovednosti. Pokud by sis zvolil osmou úroveň postavy, měl bys v modulu škola tolik bodů u každé jednotlivé vlastnosti, jako by postava byla na osmém levelu.
Potom si klikneme na hrdinu a jeho osobní deník. Tam máme pár záložek jako Osobní pdaje, Zvláštní schopnosti, Dovednosti, Kouzla (tuto záložku bych dal nově ke všem postavám), Inventář, Poznámky, Questy.
Ve zvláštních schopnostech, dovednostech, máme vypsané to, co umíme (u zvláštních schopností), u dovedností to, co jsme se naučili ve škole. U všeho z toho by bylo editovací tlačítko (edituješ název schopnosti). Plus by tam bylo dole tlačítko NOVÁ SCHOPNOST nebo DOVEDNOST. Vypsal bys jméno a popis schopnosti, dovednosti. Tato možnost by byla i u KOUZEL.
Nebylo by to tedy nepřehledně formou poznámek, jak si myslíš, ale tak, jak je to teď. Jen s tím bude pro ty, kteří si to budou chtít měnit, více práce. To ale nevidím jako minus :)
2) U jiných systémů by byly už ve tvorbě postavy nové možnosti. Mohly by tam být předvolené základní atributy. Tzn. měl bys už v prvním okně napsané Síla - (textové pole pro vpis), Obratnost - (textové pole pro vpis). Takže by sis tam mohl napsat 13/+1 jako je normálně, ale zároveň bys tam mohl mít napsané třeba jen 8 (pro ty, kteří hrají na desítkový systém), nebo klidně i textové obrovská.
Dále by tady byly možnosti přidání nových atributů. Počet životů (životaschopnosti, energie, kondice, jakkoli je to pojmenované v jiných systémech), by nebyl automaticky generovaný podle systému DrD (ani nemůže, jelikož si sami volíme rasy i základní atributy), takže je musíš přímo vepsat, stejně jako nějakou magenergii, úroveň či cokoli jiného!
Tyto postavy by pak měly kolonky zvláštní schopnosti a dovednosti prázdné (mohly by mít třeba zablokovaný modul škola, nebo by mohly taky ve škole navolit dovednosti podle úrovně).
Jakmile by jakákoli postava vstoupila do questu, pak by se hráči zablokovala možnost měnit jí cokoli a tato moc by přešla na PJe. Otázka je, jestli by měl mít hráč možnost všechno přepsat, kdyby postava opustila quest.
Levelování:
Hráči by měli možnost, stejně jako doteď (třeba v modulu zázraky, pokud jej chceme zachovat), postupovat o úroveň v závislosti na získaných expech. Tato možnost by tady byla pro ty, kteří jsou na to zvyklí.
Zároveň by tady byla možnost přepsání úrovně.
Teď k tvým dotazům, které jsem výše napsaným nezodpověděl:
ad3. Vývoj postav je na příběhu. A ano, pro ty, kteří nebudou chtít hrát podle systému, který tady je nastaven, a který by i i nadále fungoval, to bude čistě na subjektivním rozhodnutí PJe. Proč ne? PJ to celé řídí, na něm to vše závisí!
Expy pak budou sloužit k hodnocení hráčů, tedy k tomu, co opravdu JSOU.
Jak napsal Dagoncz - nový systém bude výhodnější i pro ortodoxní hráče DrD - ti totiž nehrají na nějaký těžký myšlenkový roleplaying.
ad4. podívej se, chceš mít postavu, která umí to a to. Ale tenhle systém ti to neumožňuje, protože podle tohoto systému, to můžeš umět až když nahraješ nějaký počet expů. Co když se někdo učil číst odmala a i když je na první úrovni jako válečník, tak je mistr ve čtení? Chápeš tu chybu systému?
Ulehčení tam vidím hlavně pro PJe, kterým se nelíbí současný systém, kteří chtějí hrát jinak. Ostatních se to nemusí ani dotknout, pokud se jim nepřihlásí do questu hráč s vytvořenou postavou úplně jinak, než by si přáli. Ale "vytvoř si postavu podle starého systému", nebo "chci postavy podle starého systému" je na Tam za branami jen jedna věta navíc :)
|