Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Kwarga: Snad se ti nezdá, že se tam něco opakuje. Řekl bych, že to byl velmi poučné a mnohým začátečníkům to pomůže ujasnit si pohled na věc. Snad se ti nezdá, že se tam něco opakuje.
Angeluss:
Zajimave, to urcite...
jen...
nejak jsem uplne nepochopil jak jsi takovy esej vytvoril. Nechtel by jsi si ho jeste jednou precit a dat do nejake rozumnejsi formy?
Všem co se tu shání po dračáckých pravidlech doporučuju stáhnout novou verzi Drd lite na kterou je odkaz v novinkách. Nakouknul jsem do ní cca na hodinu a obsahuje všechno co může průměrný dračákysta využít. Plná verze pravidel toho krom pokročilých oborů moc nenabídne. Jediná výjimka je asi příručka DRD Svět, kterou opravdu stojí za to přečíst.
Číst pravidla, nebo do nich alespoň občas nahlédnout se rozhodně vyplatí. Hlavně kvůli inspiraci. Víceméně souhlasím s Alaricem, že v reálné hře využijete minimum pravidel. To platí dvojnásob pro dračák. Obsahuje totiž minimum rad jak tvořit příběh a hrát charakter a postrádá inspirační vložky, které jsou u jiných RPGček samozřejmostí (Mezi inspiraci nepočítám Jarikovo dobrodružství, které není příklad hry, ale kousek mizerného gamebooku).
Pravdou je, že většina dobrých příruček jako World of Darkness, Dungeon&Dragons, D20, Call of Chtullhu a podobné zatím není přeložena do češtiny. Ale pár přeložených věcí přecejen existuje, většina je navíc zadarmo. Fanouškům RP bych doporučil přečíst FATE. Dobrý hlavně pro inspiraci je i Můj život s pánem. Obojí se dá sehnat tady rpgforum.cz/forum/viewforum.php?f=196 i se spoustou dalších překladů.
Co já si myslím, tak alespoň minimální znalost pravidel je jen ku prospěchu, neboť ony pravidla mohou napovědět v těžko řešitelné situaci. Případně aspoň nastínit, co je v tuto chvíli na místě.
Na druhé straně fixovat se pouze na pravidla není až tak fajn, jak by se mohlo zdát. Protože v každých pravidlech se najde pár mušek, kterých si třeba někdo nevšiml - po případě si je vyložil jinak - a ejhle... nastalá situace je celkem zvláštní a při některých případech třeba i nelogická.
Co se mě týká, já pravidla znám - nebudu tvrdit jak dobře, protože tím si nejsem jistej . Nicméně nehraju podle nich. Nehraju přesně podle nich právě z důvodu, který jsem uvedl o pár řádek vejš - avšak pouze na DA.
Jeden čas jsem i tady užíval pravidla DrD, především při souboji. Dnes však ale - po roce a nějakejch měsících v šermířské společnosti - spíš studuji proveditelnost akce.
Takže abych to nějak zakončil... Pravidla holt nejsou to nejdůležitější, ale dokážou vám napovědět a pomoci.