Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
mám dotaz? je to dobrý nápad dávat dve skupiny proti sobě??? chcem dát quest na vědší formu kvality a zapletku chci pořádnou. můj plán ješte není hotov, ba teprve hledám apornou skupinku ale ptám se, je to dobrý nápat, lebo to nezvládnu....díky moc
Jo a ješte jestli je dobry si snima hrát jak jsem teraz začal
Kiwi: aby si tam PJ mohl rychle a přehledně zapsat důležité informace. Např. které cizí postavě co družina provedla, takže by se jim mohla později pomstít atd. Obecně pro důležité informace, které se PJ (popř hráčům) nechce hledovat listováním v questu.
Ako dosť vecí platí aj v Online. Ale toto čo si napísal sa hodí do Offline DrD. Keď to hráš online tak je to oveľa inšie. Napríklad optimálny čas hrania nie je raz za týždeň, a určite nie je lepšie hrať v kuse ako to rozkúskovať - v online samozrejme
Rady pre hráčov
· Keď družina sa rozbehne v nejakom príbehu, hlavne keď v dobrom nevie kedy prestať, a chce hrať č ím ďalej tým dlhšie a tým ďalej núti PJ aby viac sa hralo, tým pádom musí PJ pripravovat príbeh, Dračí doupie mu potom berie stále viac času. Robenie pána jaskyne dobrej družine je úžasná práca a každý kto to zažil vie že potom sa príbehy tvoria ľahko „ako dobre samopíšuca sa kniha“. Ale hráci musia brat vždy ! ohľad na PJ, lebo on má tiež vlastné povinnosti a vlastné záujmy, takže keď ho núti družina hrat deň čo deň, raz ho to prestane baviť a má družina po PJ.
• Optimálny čas hrania je asi 1 raz za týždeň po 5 až 7 hodín.
• Je lepšie hrať raz 5 hod, ako štyri krát po 1,5 hod, lebo vtedy je príbeh rozkúskovaný, a takto sa viac všetci dostanú do deja, hra je oveľa viac zaujímavejšia a zábavnejšia.
• Vždy sa pri tvorení družiny treba zamýšlať aj nad tým, že družina v tomto zložení bude hrat veľmi dlho, preto pri tvorbe na to treba myslieť a tvorit vyváženú družinu = snažit sa aby s každého povolania ci rasy bolo po jednom, to je úplne ideálny model.
• Vždy treba mysliet na jednu vec, či ste PJ, alebo hráč. Nie sú podstatné pravidlá, ale zábava, preto sa nebojte vymýšlať vlastné pravidlá pokiaľ vám to vyhovuje!
lidi, včem byl problém na začatku že to tak stálo...teď seč to snad rozjelo ale stejně nechci udělat tu samou chybu aby se to zase nezaseklo...Quest se jmenuje ochránci Bugddu