Duší celkem: 900
Přítomných duší: 4
V krčmách: 1

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  160  >>

       
        Hryx
        19:55:57  23. listopadu 2006
      prosim o zhodnocení počátečního qestu Trpasličí doly


       
        Alexina
        17:10:55  23. listopadu 2006
      Prosím o zhodnocení questu Lovci draků. Díky Alexina


       
        MNK
        14:40:08  23. listopadu 2006
      I já se přidávám a děkuji


       
         Master
        14:39:44  23. listopadu 2006
      Děkuji.


       
         Perilan
        12:54:44  23. listopadu 2006
      Uloupil jsem si z Ferrova seznamu několik adeptů na zhodnocení, takže:

      Chriss..

      Krvavá nevěsta

      V prvotním úvodu (nebo snad historii příběhu) se mi líbí, žes uvedl všechny reálie dané doby, nicméně je vidět, žes je s největší pravděpodobností našel někde na internetu. To ale nevadí.
      Horší je to, že nadále nepíšeš, o co jde. Já osobně jsem se vzhledem k tomu, že dějepis dobře ovládám, domníval, že jde o svatbu Markéty Medičejské a Jindřicha IV. Navarrského, po níž následovala Bartolomějská noc, během které byly vyvražděny na dvě tisícovky nejmocnějších hugenotů celé Francie - názvu questu by to víc než odpovídalo.
      Pak jsem tedy zjistil, že v questu jde o nějakou nevěstu jménem Lady Fresh, tzn. zřejmě něco jiného. Přesto chybí popisy okolnosti svatby a pozice jednotlivých hráčů - a to dost tristně.

      Dá se tedy říct, žes vůbec nepodcenil okolnosti vzniku příběhu, ale samotné vyložení příběhu hráčům (ne každý si to dovede spojit) tristně chybí. Dá se taky říct, žes hráče pro změnu nadcenil v jejich deduktivních schopnostech, ale o tom pochybuju.
      Pokud je má domněnka správná (a i když zjevně není), zapomněl's dát hráčům na výběr, zda budou protestanti nebo katolíci - to je tady asi to nejdůležitější.

      Pak se mi moc nelíbí, jak tvrdě a striktně říkáš hráčům, JAK mají hrát. Každá postava je svá a má svůj styl - tak jim ho neber. Já osobně bych Tě s tím, abych psal přímou řeč tučně (považuju to za dost nevkusně), asi dost nemístně odbyl. PJ řídí svět, jeho akce a reakce, ale neřídí duše v něm - to si pamatuj.

      Pamatuju si jeden Tvůj quest, v němž jsem hrál, a je vidět, že ses od té doby jako PJ určitě zlepšil, přinejmenším projevem. Dávej si ale pozor na opakování slov a nešikovné obraty, které se Ti tam stále tu a tam objevují (a VŽDY si po sobě příspěvek jednou nebo dvakrát přečti, než ho tam vložíš definitivně).
      Nápad s psaním jednotlivých informací (počasí, čas, důležité) ale považuju za nanejvýš nešikovný a nešťastný. Jako PJ bys takové informace měl přirozeně vepsat do popisů a příběhu. Není potřeba to psát takhle, vypadá to neskutečně strojeně.
      Připomíná mi to briefing před misí v nějaké taktické hře :))

      To je asi vše, co zatím můžu říct... quest je teprve v začátcích.


      Armáda Mrtvého pokladu

      Hned na začátku si nedovedu pomoct a musím zopakovat, že by ses měl příště zeptat, než použiješ mou (a nejen mou) postavu v rekapitulaci příběhu - navíc, Imrechal by rozhodně neudělal tak školáckou chybu a druhého protivníka by si všiml.

      Celý úvod je svým způsobem hodně nepřehledný a neobratný, máš tam dlouhá souvětí nebo krkolomné věty s podivným slovosledem, odpustil bych si výrazy jako "teďka", popřípadě "bouchla" - stačí teď, resp. vybuchla. Dávej si také na shodu přísudku s podmětem; kapky se opravdu nevypařili, nýbrž vypařily atp.
      S trochou snahy se ta slohová hrubost ale dá překousnout, i když by bylo záhodno na tom zapracovat.
      V úvodu taky opět místy myslíš za ně - např. je na nich, jestli je nadchne západ slunce a dojme je. To jsou ale drobné chybky, nic vážného.
      BtW, vykutané se používá maximálně u hornin. Když meče, tak vykované. Celá pasáž s meči je taky dost nešikovná.

      Všechny samostatné historie pro hráče jsou poněkud... zvláštní - a to ani nemluvím o těch smajlících, které by do projevu PJe v tomto znění neměly vůbec patřit. Čerstvě bohatý člověk se nezřekne povolání zloděje, riskuje nadále odhalení a dál okrádá (navíc sousedy!). Někdo jiný pro změnu skoupí půdu, po pěti letech prosperity se investice zúročí a on může své ženě koupit šaty - to je děsivé přirovnání.

      Samotné příspěvky ke hře jsou zpočátku diametrálně odlišné od Krvavé nevěsty - jako bys hledal svou tvář. Téměř žádné doprovodné popisy, málo informací, suché, strohé a zmatené. Pak se to vrací cca na úroveň Krvavé nevěsty, ale je stále co zlepšovat, především v popisnosti a stylistice PJ projevu.

      K dobru se ti musí přičíst, že quest je relativně aktivní. Toť vše, co lze hodnotit - quest se také teprve rozjel.


      Master..

      Mafia

      Úvod je jedním slovem děsivý. Žádné vysvětlení reálií - kdybys v questu měl někoho, kdo aspoň okrajově neví, o co jde, nastaly by Ti velké problémy.
      A co je tedy špatně?
      - Chybí název města, stát.
      - Něco o postavách; kde bydlí, jak si žijí atp.
      - Historie sporu klanů ve městě; něco o nich, o situaci ve městě
      - Větší popisnost situace; vše je příliš strohé a nanicovaté.

      Co je naopak navíc?
      - Časté hraní za hráče (vyděsíte se, lehnte si na zem...)
      - Nerealističnost (1. chci vidět chlapa, který nese v rukou !pět! automatických pistolí a ještě k tomu zásobníky do brokovnic - možná se pletu, ale mám dojem, že brokovnice nemají zásobníky... 2. by toho chlapa ihned zastřelili, když by tohle řval).

      Celý úvod tedy hodnotím jako naprosto nedostatečný. Vzpomínám si na jedno své starší hodnocení Tvého questu a musím říct, že nepozoruju výrazné rozdíly.

      V samotném questu se čas od času opakuje určité hraní za hráče, ale už to není tak markantní. Tvým hlavním problémem tady je, že vůbec neznáš princip mafie - čerstvě přijatí členové dostávali příkazy seshora od člověka, jehož jméno, tvář ani identitu neznali. Dotyčný muž nad nimi opět dostával rozkazy od nadřízeného, o němž nic nevěděl. A tak dále, a tak dále... a tady? Dva taxikáři se při náhodné přestřelce dostanou k mafii (dejme tomu), uvidí Dona Salieriho, jak po někom střílí (naprosto nemyslitelné! Identita hlavy klanu byla téměř všem pod ním neznámá, navíc se vystavoval riziku, že ho zastřelí a klan tím skončí).
      Fakt, že v době, kdy by se měl teoreticky quest odehrávat (tos nám nenapsal) mobily ani omylem neexistovaly, ani nezmiňuju. Mírně Ti nahrává právě to, žes čas nenapsal, a tak si to můžeš zařadit, kam se Ti jen zlíbí.

      Ve hře Ti chybí konkrétnější popisy, vše je opět strohé a suché, nekonkrétní. Na tom a především na dodržování reálií a realističnosti (sežeň si třeba něco na internetu) bys měl výrazně zapracovat, pak ten quest bude celkem slušný. Tyhle dva aspekty ho totiž sráží do šedi podprůměru.
      A poslední doporučení: víc děl text na odstavce. Takové "bloky" jsou nepřehledné a hůř se to čte ;o)


      MNK..

      Železná pěst

      Tady už je to o něco lepší. Úvodní příspěvek na neoficiální quest ujde, ovšem chybí mi v něm víc informací - kdo s kým bojuje, jak se to tam všechno jmenuje, proč se bojuje, roční období atp., atp. Ale je to svěží, příjemně se to čte. Jen bych doporučil trošku protahovat věty do souvětí, někdy jsou až moc krátké a strohé. To platí pro celou hru.
      Všiml jsem si tam ještě jednoho rozporu. Lidem válka nevadí (snad kvůli sníženým daním po vítězství - ve válce je ale zátěž pro obyvatelstvo nejmíň dvojnásobná), na druhou stranu ale Roweland kvapně opouští. Proč to...?
      Na druhou stranu zas musím uvědomit, že sis zřejmě sám pár chybek uvědomil, takže v příštích příspěvcích už se hráči dozvídají dobu, království atp. Chválím.

      První příspěvky šeptem by si zasloužily větší rozvedení situace, tím spíš, týkají-li se dvou lidí. Cestují spolu, to ano. Ale jak se potkali? Omylem, náhodou? Společná profesa, záliba v zírání na dno korbelu? To mi tam maličko chybí, je to moc nekonkrétní a nicneříkající.

      Ve chvílích, kdy už píšeš několika hráčům naráz, se projevuje nedostatek popisnosti a určitá strohost. Jednořádkové popisky činností jednotlivých mi připadají suché a nedostatečné, bylo by lepší to roztáhnout do jednoho bloku, v němž bys popsal a reagoval na akce všech postupně a ne takhle.
      Pak se to ale zas trošku zlepšuje - viz. první stránka. Toho bych se držel a zlepšoval to.

      Celkově to na mě působí jako Tvůj zde asi první quest příjemným dojmem... máš svůj styl (ačkoli bych osobně pár výrazů, obratů a spojení vychytal), jen ho vypilovat, stejně jako dodržovat určitou důležitou popisnost situace kolem hráčů.

      Důležitým plus je, že hráči se nenudí - každopádně se musím opakovat, že quest se špatně hodnotí, když je stále na relativním počátku.


          11:11:17  23. listopadu 2006
      Hodnocení questu- Rohi: Pešiak
           Hoj Takže jsi mě a mou lvici před časem požádal o zhodnocení svého questu Pešiak, takže tady ti to napíšu.

           Nejprve tedy jednotlivosti, shrnutí bude na konci.

           Už v úvodních pravidlech je pár věcí, se kterými nesouhlasím. Předně zakazuješ hráčům paušálně používat nadávky. Tím jim ale bereš možnost vyjádření. Ona jedna dobře mířená nadávka v přímé řeči nebo v myšlenkách občas dělá divy. Důležité však je, aby si takto nadávaly jen postavy, nikoliv však hráči.
           Dále se mi nelíbí formulace "Moje rozkazy musíte plniť". To není pravda. PJ by měl popisovat okolí, situaci, jednání NPC a rozhodovat o tom, jak dopadly zamýšlené akce hráčů a nikoliv jim rozkazem říkat, co musí udělat. (Pokud jim to nepodá z úst nějakého NPC, třeba vojenského velitele. I pak ale hráči musí mít možnost rozhodnout se, zda uposlechnou či ne. Případné následky si pak nesou sami.)

           Jinak se mi v těch neherních úvodech celkově zdá, že moc rozkazuješ. Každý hráč má trošku jiný styl a pokud jim budeš 100% nutit svůj styl hraní, nebude je to dlouho bavit. Měl bys jim ponechat určitou volnost. Stejně tak i ten tvůj bodový systém je něco, co se mě osobně příčí.

           Teď už ke questu samotnému-
           Ty šeptané úvody jsou prostě katastrofické. Nedáš hráčům prakticky žádné informace o krčmě, o lidech v ní, městě a zemi, počasí... Prostě kde nic tu nic. Nebudu ti vypisovat co vše chybí, to by bylo na moc dlouho. Raději se podívej na úvod nějakého oficiálu, nebo do výcviku a porovnej si to. Hráči prakticky nemají na co reagovat. Navíc jsi jim v některých případech určil natvrdo příbuzenské vztahy, což bys ale měl dělat pouze v případě, kdy se na tom hráči sami dohodnou. V případech některých dvojic hráčů by to dokonce mohlo znamenat silný problém

           V příspěvku 18 dělá Jaden typickou hráčskou chybu (To, jestli si Miloska všimne bys měl rozhodnout ty.) ale ty na to nikde nereaguješ a necháváš to projít. (Pokud se to řešilo na fóru, tak se omlouvám.)

           A příspěvkem číslo 23. jsi to zazdil úplně, protože jsi za hráče nejen rozhodoval, ale i mluvil. To by PJ nikdy kromě vyjímečných situací (Postava je zhypnotizována, nebo ji třeba silou vůle ovládne na okamžik nějaký kouzelník...) neměl dělat. A ani tyto vyjímečné situace by neměly nastat příliš často
           Je sice hezké, že potom v té krčmě necháváš hráče se bez tvého zásahu domluvit, ale opět to svou další reakcí zazdíš, protože zase nutíš hráče (Jaden) něco říct.

           Také to, že jsi hráče direktivně poslal na cestu také je silná chyba. Měl jsi jim třeba dát možnost nejprve něco zjistit, nakoupit si atd.

           Jediné trošku světlejší místo je příspěvek číslo 64. Tam aspoň neděláš jako v jediném žádnou chybu jako PJ.

           Takže celkově:
           Hrozným stylem hraješ za hráče. Mám z toho pocit, jako bys jel po vlastní dějové linii bez ohledu na rozhodnutí hráčů. V některých situacích zase naopak hráči naprosto nereagují na tvé příspěvky a ty to v klidu necháváš být. Nech hráče, ať oni sami rozhodují o tom, co se bude v questu dít, kudy půjdou, kde se utáboří atd. Toho ovšem nedosáhneš, pokud jim nedáš lepší popisy okolí a daleko více volnosti

           Naprosto chybí sebemenší popisy. Hráč by měl mít představu o místě i ději. Něco jako když zavře oči a představí si tu scénu jako ve filmu. To u tebe naprosto chybí. Píšeš jen opravdu to nejnutnější (Občas i to vynecháš), quest tím ztrácí atmosféru.

           Co se pravopisu a stylistiky týče, tak (ač nejsem slovák) se mi zdá, že s tím větší problémy nemáš. Jedině snad občas používáš příliš dlouhá souvětí.

           Jako PJ, když píšeš za NPC nějakou přímou řeč, bys měl také používat uvozovky a psát přesné znění dané věty. (Tedy nikoliv 'řekla ostatním, že už by se mohli vydat na cestu' atd.) Navíc je to v silném rozporu s tím, co po hráčích direktivně vyžaduješ.

           Shrnutí:
           Quest tedy není nic moc. Máš sice základní představu o vedení questu, ale chybí to větší zkušenosti. Měl by ses podívat do výcviků nebo oficiálních questů. Tam zjistíš, jak by se quest měl správně vést. Prozatím je to dost velká mizérie, ale snad se časem zlepšíš
           Pokud tě mám za něco pochválit, tak je to aktivita. Jen málo questů jede dlouhodobě rychlostí jednoho PJ příspěvku za jeden-dva dny. U tebe však právě rychlost možná brání v kvalitnějším rozepsání příspěvků


          22:28:16  16. listopadu 2006
      Ferro: Nezapoměl jsi na mě?? Myslím to hodnocení??


       
         Master
        14:35:08  14. listopadu 2006
      Pls o zkritizování qestu Mafia... díkys


          21:59:24  9. listopadu 2006
      Zdravím, prosím mrkne se me nekdo na quest Nebeské výšiny, rád bych slyšel, co se dá zlepšit....

      Děkuji

      CRUSADER


       
        Horyn
        17:20:09  6. listopadu 2006
      hmm...a já si vždycky myslel, že jsi lvice....


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160] 
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).