Správcem tohoto fóra je: Townie
Vyhledávání: | |
19:39:47 25. listopadu 2013 |
<< 160 >> |
19:55:57 23. listopadu 2006 | ||
prosim o zhodnocení počátečního qestu Trpasličí doly
|
||
17:10:55 23. listopadu 2006 | ||
Prosím o zhodnocení questu Lovci draků. Díky Alexina | ||
14:40:08 23. listopadu 2006 | ||
I já se přidávám a děkuji | ||
14:39:44 23. listopadu 2006 | ||
Děkuji. | ||
 
Perilan
|
12:54:44 23. listopadu 2006 | |
---|---|---|
Uloupil jsem si z Ferrova seznamu několik adeptů na zhodnocení, takže:
Chriss.. Krvavá nevěsta V prvotním úvodu (nebo snad historii příběhu) se mi líbí, žes uvedl všechny reálie dané doby, nicméně je vidět, žes je s největší pravděpodobností našel někde na internetu. To ale nevadí. Horší je to, že nadále nepíšeš, o co jde. Já osobně jsem se vzhledem k tomu, že dějepis dobře ovládám, domníval, že jde o svatbu Markéty Medičejské a Jindřicha IV. Navarrského, po níž následovala Bartolomějská noc, během které byly vyvražděny na dvě tisícovky nejmocnějších hugenotů celé Francie - názvu questu by to víc než odpovídalo. Pak jsem tedy zjistil, že v questu jde o nějakou nevěstu jménem Lady Fresh, tzn. zřejmě něco jiného. Přesto chybí popisy okolnosti svatby a pozice jednotlivých hráčů - a to dost tristně. Dá se tedy říct, žes vůbec nepodcenil okolnosti vzniku příběhu, ale samotné vyložení příběhu hráčům (ne každý si to dovede spojit) tristně chybí. Dá se taky říct, žes hráče pro změnu nadcenil v jejich deduktivních schopnostech, ale o tom pochybuju. Pokud je má domněnka správná (a i když zjevně není), zapomněl's dát hráčům na výběr, zda budou protestanti nebo katolíci - to je tady asi to nejdůležitější. Pak se mi moc nelíbí, jak tvrdě a striktně říkáš hráčům, JAK mají hrát. Každá postava je svá a má svůj styl - tak jim ho neber. Já osobně bych Tě s tím, abych psal přímou řeč tučně (považuju to za dost nevkusně), asi dost nemístně odbyl. PJ řídí svět, jeho akce a reakce, ale neřídí duše v něm - to si pamatuj. Pamatuju si jeden Tvůj quest, v němž jsem hrál, a je vidět, že ses od té doby jako PJ určitě zlepšil, přinejmenším projevem. Dávej si ale pozor na opakování slov a nešikovné obraty, které se Ti tam stále tu a tam objevují (a VŽDY si po sobě příspěvek jednou nebo dvakrát přečti, než ho tam vložíš definitivně). Nápad s psaním jednotlivých informací (počasí, čas, důležité) ale považuju za nanejvýš nešikovný a nešťastný. Jako PJ bys takové informace měl přirozeně vepsat do popisů a příběhu. Není potřeba to psát takhle, vypadá to neskutečně strojeně. Připomíná mi to briefing před misí v nějaké taktické hře :)) To je asi vše, co zatím můžu říct... quest je teprve v začátcích. Armáda Mrtvého pokladu Hned na začátku si nedovedu pomoct a musím zopakovat, že by ses měl příště zeptat, než použiješ mou (a nejen mou) postavu v rekapitulaci příběhu - navíc, Imrechal by rozhodně neudělal tak školáckou chybu a druhého protivníka by si všiml. Celý úvod je svým způsobem hodně nepřehledný a neobratný, máš tam dlouhá souvětí nebo krkolomné věty s podivným slovosledem, odpustil bych si výrazy jako "teďka", popřípadě "bouchla" - stačí teď, resp. vybuchla. Dávej si také na shodu přísudku s podmětem; kapky se opravdu nevypařili, nýbrž vypařily atp. S trochou snahy se ta slohová hrubost ale dá překousnout, i když by bylo záhodno na tom zapracovat. V úvodu taky opět místy myslíš za ně - např. je na nich, jestli je nadchne západ slunce a dojme je. To jsou ale drobné chybky, nic vážného. BtW, vykutané se používá maximálně u hornin. Když meče, tak vykované. Celá pasáž s meči je taky dost nešikovná. Všechny samostatné historie pro hráče jsou poněkud... zvláštní - a to ani nemluvím o těch smajlících, které by do projevu PJe v tomto znění neměly vůbec patřit. Čerstvě bohatý člověk se nezřekne povolání zloděje, riskuje nadále odhalení a dál okrádá (navíc sousedy!). Někdo jiný pro změnu skoupí půdu, po pěti letech prosperity se investice zúročí a on může své ženě koupit šaty - to je děsivé přirovnání. Samotné příspěvky ke hře jsou zpočátku diametrálně odlišné od Krvavé nevěsty - jako bys hledal svou tvář. Téměř žádné doprovodné popisy, málo informací, suché, strohé a zmatené. Pak se to vrací cca na úroveň Krvavé nevěsty, ale je stále co zlepšovat, především v popisnosti a stylistice PJ projevu. K dobru se ti musí přičíst, že quest je relativně aktivní. Toť vše, co lze hodnotit - quest se také teprve rozjel. Master.. Mafia Úvod je jedním slovem děsivý. Žádné vysvětlení reálií - kdybys v questu měl někoho, kdo aspoň okrajově neví, o co jde, nastaly by Ti velké problémy. A co je tedy špatně? - Chybí název města, stát. - Něco o postavách; kde bydlí, jak si žijí atp. - Historie sporu klanů ve městě; něco o nich, o situaci ve městě - Větší popisnost situace; vše je příliš strohé a nanicovaté. Co je naopak navíc? - Časté hraní za hráče (vyděsíte se, lehnte si na zem...) - Nerealističnost (1. chci vidět chlapa, který nese v rukou !pět! automatických pistolí a ještě k tomu zásobníky do brokovnic - možná se pletu, ale mám dojem, že brokovnice nemají zásobníky... 2. by toho chlapa ihned zastřelili, když by tohle řval). Celý úvod tedy hodnotím jako naprosto nedostatečný. Vzpomínám si na jedno své starší hodnocení Tvého questu a musím říct, že nepozoruju výrazné rozdíly. V samotném questu se čas od času opakuje určité hraní za hráče, ale už to není tak markantní. Tvým hlavním problémem tady je, že vůbec neznáš princip mafie - čerstvě přijatí členové dostávali příkazy seshora od člověka, jehož jméno, tvář ani identitu neznali. Dotyčný muž nad nimi opět dostával rozkazy od nadřízeného, o němž nic nevěděl. A tak dále, a tak dále... a tady? Dva taxikáři se při náhodné přestřelce dostanou k mafii (dejme tomu), uvidí Dona Salieriho, jak po někom střílí (naprosto nemyslitelné! Identita hlavy klanu byla téměř všem pod ním neznámá, navíc se vystavoval riziku, že ho zastřelí a klan tím skončí). Fakt, že v době, kdy by se měl teoreticky quest odehrávat (tos nám nenapsal) mobily ani omylem neexistovaly, ani nezmiňuju. Mírně Ti nahrává právě to, žes čas nenapsal, a tak si to můžeš zařadit, kam se Ti jen zlíbí. Ve hře Ti chybí konkrétnější popisy, vše je opět strohé a suché, nekonkrétní. Na tom a především na dodržování reálií a realističnosti (sežeň si třeba něco na internetu) bys měl výrazně zapracovat, pak ten quest bude celkem slušný. Tyhle dva aspekty ho totiž sráží do šedi podprůměru. A poslední doporučení: víc děl text na odstavce. Takové "bloky" jsou nepřehledné a hůř se to čte ;o) MNK.. Železná pěst Tady už je to o něco lepší. Úvodní příspěvek na neoficiální quest ujde, ovšem chybí mi v něm víc informací - kdo s kým bojuje, jak se to tam všechno jmenuje, proč se bojuje, roční období atp., atp. Ale je to svěží, příjemně se to čte. Jen bych doporučil trošku protahovat věty do souvětí, někdy jsou až moc krátké a strohé. To platí pro celou hru. Všiml jsem si tam ještě jednoho rozporu. Lidem válka nevadí (snad kvůli sníženým daním po vítězství - ve válce je ale zátěž pro obyvatelstvo nejmíň dvojnásobná), na druhou stranu ale Roweland kvapně opouští. Proč to...? Na druhou stranu zas musím uvědomit, že sis zřejmě sám pár chybek uvědomil, takže v příštích příspěvcích už se hráči dozvídají dobu, království atp. Chválím. První příspěvky šeptem by si zasloužily větší rozvedení situace, tím spíš, týkají-li se dvou lidí. Cestují spolu, to ano. Ale jak se potkali? Omylem, náhodou? Společná profesa, záliba v zírání na dno korbelu? To mi tam maličko chybí, je to moc nekonkrétní a nicneříkající. Ve chvílích, kdy už píšeš několika hráčům naráz, se projevuje nedostatek popisnosti a určitá strohost. Jednořádkové popisky činností jednotlivých mi připadají suché a nedostatečné, bylo by lepší to roztáhnout do jednoho bloku, v němž bys popsal a reagoval na akce všech postupně a ne takhle. Pak se to ale zas trošku zlepšuje - viz. první stránka. Toho bych se držel a zlepšoval to. Celkově to na mě působí jako Tvůj zde asi první quest příjemným dojmem... máš svůj styl (ačkoli bych osobně pár výrazů, obratů a spojení vychytal), jen ho vypilovat, stejně jako dodržovat určitou důležitou popisnost situace kolem hráčů. Důležitým plus je, že hráči se nenudí - každopádně se musím opakovat, že quest se špatně hodnotí, když je stále na relativním počátku. |
||
22:28:16 16. listopadu 2006 | ||
Ferro: Nezapoměl jsi na mě?? Myslím to hodnocení?? | ||
14:35:08 14. listopadu 2006 | ||
Pls o zkritizování qestu Mafia... díkys | ||
21:59:24 9. listopadu 2006 | ||
Zdravím, prosím mrkne se me nekdo na quest Nebeské výšiny, rád bych slyšel, co se dá zlepšit....
Děkuji CRUSADER |
||
17:20:09 6. listopadu 2006 | ||
hmm...a já si vždycky myslel, že jsi lvice.... | ||