Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  25  >>

          20:38:13  2. července 2012
      Mě tohle přijde trochu jako psychotest "Jste vděčný hráč?". A všichni víme že psychotesty se upřímně nedělají. Ale budiž... Budu to brát podle sebe. Stejně jako každého jiného mě občas přepadne chuť hrát. Upravím postavu, hmátnu po nejlépe vypadajícím Q. a jde se. Potom chvilku čekám až se dohodnu s PJem, chvilku čekám na ostatní hráče a chvilku se to rozjíždí. Tři chvilky dají hromadu volného času a chuť mezitím opadává. Pak se chvíli hraje a zatímco zpravidla nudnější začátky by se s chutí nějak překonali, stává se z toho (vzhledem k účelu hry aneb všichni se bavme) úkol takřka nadlidský. Kde je chyba? To bychom tu byli dlouho. Dohodl se PJ špatně s hráči? Dohodli se hráči špatně mezi sebou? Nepovedlo se to PJi dobře odvyprávět? A nebo mají hráči prostě málo trpělivosti/pochopení? A kde je tedy chyba? U PJe? Možná. U hráčů? Povětšinou určitě. Znám to z vlastní zkušenosti a parkrát jsem určitě byl za neaktivního padoucha. Jak odejde jeden hráč dá se to... Ale to se stane málokdy a pak je to už v řiti. Dá se to vyřešit? Je to jen o tom promyslet si to než založím Q. / přihlásím se do Q. a nebo je každý takový počin trochu sázka do loterie? Možná že by se třeba dal vytvořit Q. spojený s takovým malým veřejným průzkumem. Naverbovali by se do něj hráči rozličného ražení a po měsíci by se každý upřímně vyjádřil jak ho to baví (teda každý co by tu ještě byl ). A nebo je to dost možná blbost a jediné na čem se můžeme shodnout je, že se neshodneme protože to každý vidíme odlišně.

      EDIT: Je zajímavé jak lze zakončením textu možné zbavit ho veškerého hlubšího smyslu...


       
        Horyn
        20:20:11  2. července 2012
      Já se třeba do questů už neženu. Ze zkušenosti jsem zjistil, že mi sedí jen velmi úzký výřez ze spektra questů, které jsou zde nabídnuty. Musel jsem k tomu však dojít metodou pokus/omyl, kdy jsem hrál různé druhy questů a zůstal jsem u toho co mi sedí. To je možná další problém aktivity hráčů, quest je prostě nebaví.
      Kostky si stěžují, že nemají hráče, ale to, že vyrobíte überskvělej příběh s perfektní zápletkou, hlubokým dějem a dobrou aktivitou neznamená, že se vám tam nutně poženou hráči. Od vašich vysoko diferenciovaných a přesně napsaných questů se odvíjí i vaše náročnost, která, s ohledem na velmi úzký počet hráčů, které ten superquest zaujme, není zrovna na místě. Ono stačí se mrknout na verba, mnohdy má jednoduchej neofik s jednoduchým dějem a jednoduchým poutačem mnohem víc zájemců než oficiál, kde jsou vyšroubované nároky.


      PS: Asi píšu OT, jenom jsem se doma trošku zamyslel, tak jsem to tady chtěl napsat:-)


       
        Sylwann
        19:04:15  2. července 2012
      No já osobně raději hraju v ofi questu, protože je to více rozepsané a mnohem lépe se mi tam hraje, jelikož jsou tam už zkušení PJ a hráči a vždycky se tam dá něco nového přiučit, jsou tam kvalitnější příspěvky a podle mne i lepší komunikace mezi hráči. Nevím jak ostatní, ale dokonce si s nimi i lépe rozumím než s PJ v neoficiálních questech. ( To samé i hráči ). Navíc se tam nezanedbává tolik aktivita, chápu, že ne každý se dostává k PC pořád, ale proč si hráč, který se sem dostane 1x nebo 2x za dva, nebo více týdnů, hledá questy s aktivitou denně.


       
         Silenec
        18:57:09  2. července 2012
      Radu: Zavést testy inteligence při vytváření účtu?
      Problémem ofi questů je, že je většinou dělají PJové s určitými předpoklady a stejně tak i vysokými požadavky. Naproti tomu hráči chtějí odměnu s co nejmenší námahou. Z toho důvodu se snaží přihlásit do oficiálního questu, aniž by se namáhali číst, z toho důvodu neudržují aktivitu, protože zrovna nemají chuť apod. Už tu chybí přemýšlení o tom, že svým chováním mohou také kazit hru ostatním.


       
         Radulesku
        18:47:19  2. července 2012
      Ale ať tu plkáme také trochu k tématu, zatím tu toho moc není.

      Mě jde nejvíc asi o rozpor, který tu je. Na jedné straně barevné kostky si stěžují, že mají málo zájemců, že se jim špatně shání hráči, že napíšou, že elfy nechtějí a přihlásí se jim elfů několik. Na druhé straně pokud se zeptáte těch "obyčejných hráčů" (rozuměj bez jakéhokoli vyššího statusu), tak ti říkají, že chtějí ofik. I teď se to ukázalo, protože se do 025. přihlásilo cca 15 lidí (někteří i víckrát), další si dočetli upoutávku celou až po přihlášení postavy, tak ji radši stáhli, ale do debaty se zatím nezapojili.

      Tak v čem to vězí? Jak na to, aby ti, co questy nabízejí měli dost těch, kteří questy chtějí?

      Vždyť se dokonce zvedlo expování, ale že by to bylo vidět v nárůstu zájemců, to zrovna ne.

      Krom toho se ukázalo, že lidi ani tu upoutávku nepřečtou - nebo aspoň ne celou.


      A já se ptám proč? V čem to vězí? Kde se dělá ta chyba a jak z toho ven?



      edit: Mě by třeba dost zajímalo, co těch víc než 15 lidí zaujalo, že přihlásili svou postavu. Včetně těch, co ji stáhli. Co vás nalákalo?


       
         Radulesku
        18:36:24  2. července 2012
      Šílenče ne, 025. se opravdu hrát nebude, ale tak nemůžete to tu ode mě dostat až tak úplně zadarmo.


       
         Townie
        18:28:36  2. července 2012
      Radulesku, když mi řekneš, jak se zapojit..

      Jestli jde o téma "Jak nalákat hráče do questu", tak tam to vidím hlavně verbířskou upoutávkou. Osobně mne zajímají úryvky ze situace, které i já sám při upoutávkách používám a používat budu. Samozřejmě se mi líbí i takové to dmýchání milionem otázek, záhad a variant, ale myslím si, že i kousek děje může obsahovat nespočet otázek, a pokud si na ně hráč přijde, získá tím sám důvod hrát. Někdy je fajn, když hráč sám najde otázky, než když je dostane jako na stříbrném podnosu, alespoň je to mé mínění.
      Samozřejmě je nutno hráči ukázat, že má PJ promyšlené vše kolem dění, čímž myslím svět, rasy, víru, vládu a takové ty věci, co někteří lidé považují jen jako zbytečné odtahování od děje. Mně to spíš ukazuje, že PJ si s tím umí dát práci a opravdu ho to baví. Nebo možnost, že ve svém světě utvoří příběhy další.

      Pokud by šlo o zmiňovanou neaktivitu, svůj názor si nechám, až to bude aktuálním tématem

      Edit: Zajímavě uvedené téma, Radulesku :)


       
         Silenec
        17:48:07  2. července 2012
      Radu: Já to tedy taktéž bral čistě jako upoutávku. Pokud s tím chceš hrát, tak jsem zvědav, co to bude a jak se quest bude držet.




       
         Radulesku
        14:39:34  2. července 2012
      No 025. je normální quest. Stačí přečíst upoutávku, tam je vše. A tady se pak pokračuje


       
         Lodka
        14:36:31  2. července 2012
      Ta 025. je teda jen odnož této sekce fóra, nebo to je "normální" quest?


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).